Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Magyar srác Pikes Peak-en

T-Maci 2011.07.15. 16:27

Magyar indulója is volt a 89. Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenynek: Kris Antal, vagyis Antal Krisztián.

 

Aki nem ismerné: pályafutását gokarttal kezdte. 94-95-ben az Opel Astra Kupa mezőnyét erősítette. 1994-ben az abszolút harmadik hely mellett Domján Kázmérral megszerezték a  csapatbajnoki címet is. A 44 fős mezőnyben olyan versenyzők voltak, mint Turán Frigyes, Turi Tamás, ifj. Kesjár János. 1995-ben kipróbálhatta magát a Formula Ford Közép-Európa Kupában. A magyar bajnokságban, Rátkai Ferencnek köszönhetően beleülhetett egy Opel Lotusba.

Minden pályaversenyző álma, hogy egyszer beleüljön egy formula 1-es versenyautóba. Kriszitán álma majdnem valóra is vált: szerződési ajánlatot kapott a Minarditól. Tehetsége megvolt hozzá, csak 3 dolog hiányzott: pénz, pénz, pénz…

 

1998-ban Krisztián Amerika fel fordult, és részt vett egy teszten a Barber Dodge Pro Series-ben, ami a CART bajnokság előiskolája. Krisztián 65 versenyzőből az 5. helyen végzett, de sajnos a bajnokságban nem tudott elindulni pénzhiány miatt. 1998-2010 között csak néhány hegyiversenyen indult.

 

2010-ben robbant a bomba: Krisztián bejelentette, hogy elindul a Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyen. Bemutatták az autót, ami egy itthon átalakított Toyota Celica volt (az eredeti terv egy Unlimited kategóriás formula autó volt). Sokan nem hittek benne, kritizálták a „napfénytetős” Celicát (pedig a kategória kiírásának tökéletesen megfelelő volt).

A tavalyi versenyen való indulás azonban meghiúsult. Hogy miért? Az amerikai vámhivatal miatt: az autó amerikai okmányokkal rendelkezik (akár boltbajárós autónak is lehetne használni), de Európában lett átalakítva. A vámhivatal nem hitte el, hogy ugyanarról az autóról van szó és csak hosszú küzdelem árán sikerült meggyőzni őket. A két hét csúszás miatt lekésték a kvalifikációt és a rendező nem vállalta a kockázatot, hogy edzés nélkül nekivághasson a versenynek.

 Budapesti sajtótájkoztató 2010-ben

A 2011-es verseny nevezési listáját böngészve ismét megtalálhattuk Antal Krisztián nevét. Az autó változatlan: Toyota Celica, Exhibition kategória, vagyis az utcai sportautók kategóriája. Az kocsin a kategóriának megfelelő módosításokat hajtottak végre: kapott egy pneumatikus felfüggesztést, egy turbófeltöltőt,valamint meg lett szélesítve, hogy stabilabb legyen. A motor teljesítménye keréken mérve 220 lóerő körül van.

 

A gépátvétel után Krisztián átkerült a Time Attack kategóriába. Nem azért, mert az autója nem felel meg az Exhibition kategóriának, hanem azért, mert autóversenyző és versenyezni ment a Hegyre. A Time Attack kategóriában ugyanis többen voltak, és az az igazi kihívás, ha ott ér el valami jó eredményt. Az időmérő edzéseken meg is volt rá az esélye: több 4wd-s autót is megelőzött!

Az edzésekre a pályát 3 részre osztották, hogy a versenyzők megszokják a körülményeket: a nagy magasság miatt sok szerelőnek, csapattagnak problémát okozott az oxigénhiány. A versenyzők többsége azért, hogy száz százalékosan tudjon koncentrálni, oxigént visz magával.

 

Az eleve felér a győzelemmel, ha valaki célba ér. Krisztiánnak sikerült legyőznie a hegyet és 13:29.417 alatt teljesítette a 19,9 km-t. Ezzel megszerezte a Time Attack 2wd kategória 8. helyét (az Exhibition kategória nyertesét 2 perccel előzte meg). A részidőket nézve nagyon jól látszik, hogy ahol inkább az autó számít ott többet kapott a kategória nyertesétől, ahol a vezetési tudás, ott kevesebbet. Hozzátartozik még, hogy kb. az utolsó 9 km-n felforrt a hűtővíz, ez is tovább növelte a hátrányát a többiekhez képest.

Jövőre már az egész pálya aszfaltos lesz, de a körülmények nem változnak. Krisztiánék szeretnék megépíteni az Unlimited kategóriás autót és azzal nekivágni a versenynek!

Nem is kívánhatunk neki mást, minthogy teljesüljön az álma és győzze le Monstert!
 

Címkék: hill climb Pikes Peak Kris Antal Antal Krisztián

12 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr263070404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bardocz 2011.07.22. 15:17:08

A videó sajnos törölve lett.

Krisztiánnak meg sok sikert a továbbiakhoz!

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.22. 16:06:51

@bardocz: A törölt videó helyére betettem egy másikat :)

farönk 2011.07.22. 19:08:50

Mindig szomorú vagyok, ha egy frankó föld/murvás utat leaszfaltoznak. Itt meg különösen szomorú ez a hír. AK-nak pedig sok szerencsét, örülök hogy elsőre felért. Sajnálom viszont, hogy nem a motort lehetett hallani videó közben.

GHubai 2011.07.22. 19:41:18

Mindíg örömmel olvasom, ha Hazánk valamely tehetséges fia egy ilyen (szerintem neves) versenyről szép eredménnyel tér vissza.

S itt megragadva az alkalmat Rátkai Fereninek egy pár szó:
bár mostanában nem halottam felőled, de ha legközelebb lesz valami benzingőzös esemény amin ott leszel megkereslek (ha tudlak).
Üdv.: Ger

tschangow 2011.07.22. 22:49:18

Megnézve az eredményeket én ezt találtam Exhibition kategóriában:
1 Joe Kopp 11:26.530
Tehát helyesen:
(az Exhibition kategória nyertese mögött 2 perccel ért be).

Egyébként örülök, hogy sikerült neki, és nem lett baja. A tavalyi autót elnézve ez nagyszerű eredmény.

tschangow 2011.07.22. 22:53:19

Exhibition Powersport cat. zavart meg, elnézést :)
A simában mit akartak egy Honda Fit-el? :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.07.23. 01:08:41

Mondjuk tényleg hülye vagyok a témához,de nehezen fogom,hogy ha valakinek szerződést ajánlanak,ahhoz neki miért kell pénz? Nem ugy van,hogy ő akkor pénzt keres? A többi F1-es pilóta nem keres rosszul,ahogy hallom--neki meg fizetni kéne,hogy "dolgozhasson"?

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.23. 09:58:52

@HK417: Igen, sajnos a kis csapatoknál nem arról szól a dolog, hogy millió eurós fizetésed van, hanem a pilótának nem elég, hogy tehetségesek szponzorpénzt is kell vinni... Nem is keveset...

Anno Baumgartner Zsolti is úgy ülhetett be, hogy vitt jó sok szponzor pénzt!
süti beállítások módosítása