Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Magyar srác Pikes Peak-en

T-Maci 2011.07.15. 16:27

Magyar indulója is volt a 89. Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenynek: Kris Antal, vagyis Antal Krisztián.

 

Aki nem ismerné: pályafutását gokarttal kezdte. 94-95-ben az Opel Astra Kupa mezőnyét erősítette. 1994-ben az abszolút harmadik hely mellett Domján Kázmérral megszerezték a  csapatbajnoki címet is. A 44 fős mezőnyben olyan versenyzők voltak, mint Turán Frigyes, Turi Tamás, ifj. Kesjár János. 1995-ben kipróbálhatta magát a Formula Ford Közép-Európa Kupában. A magyar bajnokságban, Rátkai Ferencnek köszönhetően beleülhetett egy Opel Lotusba.

Minden pályaversenyző álma, hogy egyszer beleüljön egy formula 1-es versenyautóba. Kriszitán álma majdnem valóra is vált: szerződési ajánlatot kapott a Minarditól. Tehetsége megvolt hozzá, csak 3 dolog hiányzott: pénz, pénz, pénz…

 

1998-ban Krisztián Amerika fel fordult, és részt vett egy teszten a Barber Dodge Pro Series-ben, ami a CART bajnokság előiskolája. Krisztián 65 versenyzőből az 5. helyen végzett, de sajnos a bajnokságban nem tudott elindulni pénzhiány miatt. 1998-2010 között csak néhány hegyiversenyen indult.

 

2010-ben robbant a bomba: Krisztián bejelentette, hogy elindul a Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyen. Bemutatták az autót, ami egy itthon átalakított Toyota Celica volt (az eredeti terv egy Unlimited kategóriás formula autó volt). Sokan nem hittek benne, kritizálták a „napfénytetős” Celicát (pedig a kategória kiírásának tökéletesen megfelelő volt).

A tavalyi versenyen való indulás azonban meghiúsult. Hogy miért? Az amerikai vámhivatal miatt: az autó amerikai okmányokkal rendelkezik (akár boltbajárós autónak is lehetne használni), de Európában lett átalakítva. A vámhivatal nem hitte el, hogy ugyanarról az autóról van szó és csak hosszú küzdelem árán sikerült meggyőzni őket. A két hét csúszás miatt lekésték a kvalifikációt és a rendező nem vállalta a kockázatot, hogy edzés nélkül nekivághasson a versenynek.

 Budapesti sajtótájkoztató 2010-ben

A 2011-es verseny nevezési listáját böngészve ismét megtalálhattuk Antal Krisztián nevét. Az autó változatlan: Toyota Celica, Exhibition kategória, vagyis az utcai sportautók kategóriája. Az kocsin a kategóriának megfelelő módosításokat hajtottak végre: kapott egy pneumatikus felfüggesztést, egy turbófeltöltőt,valamint meg lett szélesítve, hogy stabilabb legyen. A motor teljesítménye keréken mérve 220 lóerő körül van.

 

A gépátvétel után Krisztián átkerült a Time Attack kategóriába. Nem azért, mert az autója nem felel meg az Exhibition kategóriának, hanem azért, mert autóversenyző és versenyezni ment a Hegyre. A Time Attack kategóriában ugyanis többen voltak, és az az igazi kihívás, ha ott ér el valami jó eredményt. Az időmérő edzéseken meg is volt rá az esélye: több 4wd-s autót is megelőzött!

Az edzésekre a pályát 3 részre osztották, hogy a versenyzők megszokják a körülményeket: a nagy magasság miatt sok szerelőnek, csapattagnak problémát okozott az oxigénhiány. A versenyzők többsége azért, hogy száz százalékosan tudjon koncentrálni, oxigént visz magával.

 

Az eleve felér a győzelemmel, ha valaki célba ér. Krisztiánnak sikerült legyőznie a hegyet és 13:29.417 alatt teljesítette a 19,9 km-t. Ezzel megszerezte a Time Attack 2wd kategória 8. helyét (az Exhibition kategória nyertesét 2 perccel előzte meg). A részidőket nézve nagyon jól látszik, hogy ahol inkább az autó számít ott többet kapott a kategória nyertesétől, ahol a vezetési tudás, ott kevesebbet. Hozzátartozik még, hogy kb. az utolsó 9 km-n felforrt a hűtővíz, ez is tovább növelte a hátrányát a többiekhez képest.

Jövőre már az egész pálya aszfaltos lesz, de a körülmények nem változnak. Krisztiánék szeretnék megépíteni az Unlimited kategóriás autót és azzal nekivágni a versenynek!

Nem is kívánhatunk neki mást, minthogy teljesüljön az álma és győzze le Monstert!
 

Címkék: hill climb Pikes Peak Kris Antal Antal Krisztián

12 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr283070404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bardocz 2011.07.22. 15:17:08

A videó sajnos törölve lett.

Krisztiánnak meg sok sikert a továbbiakhoz!

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.22. 16:06:51

@bardocz: A törölt videó helyére betettem egy másikat :)

farönk 2011.07.22. 19:08:50

Mindig szomorú vagyok, ha egy frankó föld/murvás utat leaszfaltoznak. Itt meg különösen szomorú ez a hír. AK-nak pedig sok szerencsét, örülök hogy elsőre felért. Sajnálom viszont, hogy nem a motort lehetett hallani videó közben.

GHubai 2011.07.22. 19:41:18

Mindíg örömmel olvasom, ha Hazánk valamely tehetséges fia egy ilyen (szerintem neves) versenyről szép eredménnyel tér vissza.

S itt megragadva az alkalmat Rátkai Fereninek egy pár szó:
bár mostanában nem halottam felőled, de ha legközelebb lesz valami benzingőzös esemény amin ott leszel megkereslek (ha tudlak).
Üdv.: Ger

tschangow 2011.07.22. 22:49:18

Megnézve az eredményeket én ezt találtam Exhibition kategóriában:
1 Joe Kopp 11:26.530
Tehát helyesen:
(az Exhibition kategória nyertese mögött 2 perccel ért be).

Egyébként örülök, hogy sikerült neki, és nem lett baja. A tavalyi autót elnézve ez nagyszerű eredmény.

tschangow 2011.07.22. 22:53:19

Exhibition Powersport cat. zavart meg, elnézést :)
A simában mit akartak egy Honda Fit-el? :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.07.23. 01:08:41

Mondjuk tényleg hülye vagyok a témához,de nehezen fogom,hogy ha valakinek szerződést ajánlanak,ahhoz neki miért kell pénz? Nem ugy van,hogy ő akkor pénzt keres? A többi F1-es pilóta nem keres rosszul,ahogy hallom--neki meg fizetni kéne,hogy "dolgozhasson"?

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.23. 09:58:52

@HK417: Igen, sajnos a kis csapatoknál nem arról szól a dolog, hogy millió eurós fizetésed van, hanem a pilótának nem elég, hogy tehetségesek szponzorpénzt is kell vinni... Nem is keveset...

Anno Baumgartner Zsolti is úgy ülhetett be, hogy vitt jó sok szponzor pénzt!