Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Georg Plasa

B. Capelluti 2011.07.26. 14:38

Georg ötvenegy éves hegyiversenyzőként is sikert sikerre halmozott. Pedig nem ma kezdte. Nem csak sikerrel terelgette a BMW-ket, de építette is őket. Régebben - amikor nemzetközi hírű és szintű hegyiversenyzés volt itthon is - gyakran látogatott Magyarországra.

Így emlékezhetnek rá a magyarországi nézők

BMW-jével évek óta uralta a kategóriáját Európai hegyein: ADAC Hegyibajnok, Alpok-Duna Kupa győztes, de nyert Német Hegyi Tát, és Osztrák Nemzetközi Hegyi Serleget (a sorozat neve Bergpokal). Emellett 1996-ban és 1997-ben megnyerte a német Hegyi Kupa H-csoportját, 1997-ben a Német Túrautók Hegyi Trófeáját, 1999-ben német Hegyi Bajnok, 2002-ben a H-csoportos Hegyi Kupát (Div.3.), 2003-ban és 2004-ben az FIA Hill Clim Challange-et, 2006-ban és 2007-ben az FIA Hegyi Kupáját, 2008-ban ezt azzal tetézte, hogy a sorozat mindkét régióját megnyerte, 2009-ben pedig az egyik régiót nyerte, a másikban második lett.

 

Az utóbbi sikereket egy BMW E36-ból épített Judd motoros ízig-vérig hegyi autóval nyerte, és több rekordot is magénak tudhatott. Igazi versenyzőként nem ült a babérjain, és egy új autó építésébe kezdett. Mint pályafutása során végig, most is maradt a márkánál és egy 1-es coupéból épített új autót. A motor most is a Judd-tól jött, és most is V8-as volt.

A BMW 134 Judd nem akármilyen csúcstechnikát képviselt: fejlesztési programja 2009-ben indult, a kasztni teljes egészében szénszálas, amelynek alapja BMW acél váza, dupla, F1-es szélcsatornában tesztelt diffúzorral, biztonsági bukóketreccel. A Judd V8-as motorja 3400 köbcenti volt, a teljesítménye 570 LE (ez literenként 167,65 lóerő) a tömege pedig 750 és 780 kg között (vagyis átlagosan 1,34 kg jutott egy lóerőre!).

Ütőképes darab lett, idén sorra nyerte a versenyeket és döntötte a pályacsúcsokat. Nem elég, hogy a túraautók között nem akadt ellenfele, formaautókat elcsípett.

Sajnos Schorschi az EB olaszországi futamán, a Rieti és Terminillo közötti pályán megrendezésre kerülő 50. Coppa Carotti-n halálos balesetet szenvedett. A balesetről képeket és videókat - amint azt megszokhattátok - nem posztolunk.

Plasa kiváló konstruktőr, remek pilóta és nem utolsó sorban igazi ellenfél volt, akit a versenyző-társadalom is nagyra becsült. Búcsúztatására 27-én, 15 órától a warngaui Mindenszentek templomban kerül sor.

 

Végakaratának megfelelően a virágokra szánt pénzt a német motorsport utánpótlás-nevelésére fordítják. A külföldi adományokat a DMSB számlájára (SWIFT DEUTDEFF; IBAN DE07 5007 0010 0092 3037 01, Megjegyzés: "Georg Plasa") várják.

 

 

 

Címkék: bmw hill climb georg plasa

15 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr613097648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merida001 2011.07.26. 14:43:00

Jól nyomja az "öreg"...:)

srank 2011.07.26. 14:45:04

milyen fordulaton ment ez a bömbi? úgy visított mint egy F1-es :O

srank 2011.07.26. 14:51:58

kis google-zés után kiderült 10000-et forgott a kis v8-as ...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.07.26. 15:00:20

@srank: Ez konkrétan pár évvel ezelőtti F1-technika(is lehetne). :)

R.I.P. Georg!

SomeSeed 2011.07.26. 15:21:12

25 órától? Capelluti, javítanád kérlek?

Nyugodjék békében. :(

srank 2011.07.26. 16:54:07

@AUTÓNEPPER: azé ahhozkevés, az majd kétszer annyit forog meg fele akkora köbcenti és másfélszer nagyobb lóerő osztok - szorzok 3-szor erősebb relatíve és még turbó sincs

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.07.26. 19:05:19

R.I.P Georg!
Nem semmi autóépítő volt a manus. Ahogy ott ül a BMW ülésében, egy kicsit autóbuzis fejjel, látszik rajta, hogy ennek élt. Az autó egyszerűen tökéletes. Ilyen precizitás és profizmus csak a gyári csapatoknál lehet. Az autó hangja gyönyörű.
Azért a Portugál hegyi versenyen nem lehet kátyút látni, de még úthibát sem...

Magyar[HUN] 2011.07.26. 19:11:56

Atombrutál BMW. Nem semmi a pilóta tudása sem. RIP

Brandon Frazer 2011.07.26. 21:41:43

Édes jó Istenem, mekkorát eshetett, ha egy ennyire fullos technikában (nyakmerevítő, 6 pontos öv..etc..plusz a kocsi is mai tech) meghalt? Nem találok róla felvételeket még. Nagyon sajnálom. Remek pilóta volt.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.26. 22:29:25

@Piciki: Az összetört autó alapján nagyon nagyot. Balesetről nem is kerestünk felvételeket.

japverda 2011.07.27. 10:24:11

Nagy ember volt.Reszvetem

farönk 2011.07.27. 22:21:26

Tyű micsoda hang... Részvétem.