Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Lányok Lotus-ülésben

B. Capelluti 2011.09.17. 17:55

Évek óta szó volt arról, hogy nálunk is lesz Lotus Kupa. Eredetileg a GFS Motorsport szerezte volna be az egyforma versenyautókat, Lotus Exige S-eket 10 millió+ÁFA áron. (Később már a Cup 260 változatról volt szó.) Jött a válság, és a vevők nem taposták agyon egymást, így sem 2009-ben, sem 2010-ben nem sikerült elindítani a márkakupát.

Sajnos nem ilyen lett, de legalább van

Nekem az egyik nagy kedvenc versenyautóm a Lotus Exige, különösen annak 260 lóerős Cup változata tetszik nagyon. (És persze az évekkel ezelőtt bemutatott GT3-as.) A Lotusokban az a fantasztikus, hogy kifejezetten játszósautók. Nem úgy lesz belőle versenyautó, hogy nekiállnak és a kényelmes, kellemes, kicsit alulkormányzott utcai autóból egy versenyzésre is alkalmas kocsit faragnak a szokásos módon: mindent kidobálnak, majd mászóka beépítéssel, futóművel, kipufogóval, elektronikával versenyautósítják. Itt a koncepció fordított. Fejlesztettek egy versenyautó-családot (Elise-Exige), amibe tettek a közúti közlekedéshez nélkülözhetetlen kiegészítőket. A kupás Exige esetében tényleg minden erről szól, áramtalanító, tűzoltórendszer is benne van alapból.

Amikor idén tavasszal bejelentették, hogy indul a Lotus Ladies Cup, kicsit szkeptikus voltam. Lesz-e elég autó, mit fognak műveli a celebcsajok ezekkel a szörnyetegekkel. Hamarosan kiderült, hogy a márkakupában "csak" a 136 lóerős Elise-ekkel találkozhatunk, és a celebek mellett igazi autós csajok is beszállnak.

Az autóról Stump Bandi és Csikós Zsolt már mindent megénekelt, én a kupa lelkes résztvevője, Kőváry Anett meghívására egy kicsit a boxokban néztem körül az egyik edzésnapon.

Anett koránkelő újságíró, aki bár mindig is szerette az autókat, nem gondolta, hogy autóversenyző lesz belőle. Egyszer csörgött a telefonja, és megkérdezték, hogy lenne-e kedve ehhez a mókához. Az egyetlen "elfogadható" választ adta, miközben hevesen ugrándozni kezdett. A Class FM műsorvezetői a Morning Showban rendszeres piszkálják versenyzése miatt, de ő jól viseli. Őszintén, ha bárki közülünk versenyezhetne egy évet egy Lotus-szal, meghatódna egy kis kóstolgatástól? Ugyehogynem.

Most már talán lekopott Anett "Zúzó" beceneve, amit az első edzések egyikén összehozott, az autót felkészítő Zengőéknek bőven adott munkát. (Sőt, az első edzésen megállt alatta a versenyautó, majd az utcai Elise is, és mindkétszer pórázra vették, és úgy húzták vissza a boxba.)

 

A strandkorlát/blili/búzavirág kék autóval vitt közel egy versenyre való kört. Leszámítva, hogy 190 centimhez és mázsámhoz még durva túlzással sem volt ideális a J1, jól éreztem magam. Nem tiportam ki a trepnit, nem kapaszkodtam, csak figyeltem, és persze moziztam. Menet közben átbeszélő híján nem beszélgettünk, csak figyeltem, hogy mit hogyan csinál. Igyekezett rendesen. Igaz, hogy navigátor-múltam alapján félelmet nem ismerő utasnak képzelnek, de ez tévedés, mert életösztönöm egészséges, és Pinocchiók (=fakéz, faláb) mellett kemény rettegés fog el. Anett mellett nem jött rám a félsz, élveztem az autókázást. Nagy vágyam egyébként egy Exige-ben (kupás, vagy GT-R, nekem mindegy) navigálni raliversenyen. Azt hiszem, hogy az én méreteimmel ez felejtős.

 

A pamacs&pengén olvastam egyszer, hogy régen a kisfiúk színe volt a rózsaszín, a kislányoké meg a világoskék, pont fordítva, mint manapság. Vagyis a legcsajosabb színt Anett búzavirágkék autója viszi. Nekem azért valahogy nem az igazi, a Lotus nekem zöld, sárga, vagy fehér, és persze ezek bármilyen kombinációja. (Jó, van mostanában egy nagyon ütős narancsuk is, az is jöhet.) 

 

A mázsás plusz súllyal 2:21 elejét ment, ami nem rossz, mert ilyenkor a féktávok is elmásznak, az utas is csak zavaró. Utas nélkül lett egy 2:18 is, ami - ha nem is űridő, de - mindenképp versenyképes a többiekkel.

Amikor Anettet az autó beállításáról faggattam, nem sok titkot árult el. Az autót Zengőék beállítják, a szerelő srácok pedig sokat faggatják az autó viselkedéséről, és ez alapján próbálnak valamit állítani. Vezetésben sokat tanult Michelisz Norbitól, Kiss Norbitól, Wéber Gábortól és Zengő Zoltántól is.


A csajok sokat vannak együtt: az autós gyorsasági bajnokság 12 futama mellett további négy hétvégén versenyeztek idén. Ha fiúk lennének, szerintem menne az állandó zrikálás. Ha nem is olyan mértékben, mint ahogy Berger kóstolgatta Sennát, de legalább komoly beszólások durrognának mindenfelé. Ezzel szemben a Lotus Ladies kupa versenyzői között nagy a harmónia: kölcsönösen segítik egymást. (Embert nem hallottam még ellenfeleiről olyan lelkesen és kedvesen beszélni, mint Anettet. Volt ott istenadta tehetség, nagyon ügyes, nagyon gyors, és megannyi - talán már állandósult - eposzi jelző.)

Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság IX-X. fordulója, UNIQA Lotus Ladies Cup XII-XIII. fordulója lesz 2011. szeptember 16-18. között a Hungaroringen. Érdemes kimenni, mert tényleg mindent meg lehet nézni közelről, és sajnos tömeg, na az nem szokott lenni. Részletes program itt.

Képek: Lotus Ladies Cup

Címkék: márkakupa ladies cup lotus elise

1 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr913232820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bakkerovics Bakker 2011.09.18. 05:23:46

a teljes versenynap élő videoközvetítése nézhető az alábbi portálokon:
gyorsasagi.hu/live
www.gtgstudio.hu/