Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Arai "túrázni" fog

G. Capelluti 2011.10.03. 09:00

Toshihiro Arai, az egyik legeredményesebb, de mindenképpen napjaink legismertebb japán raliversenyzője. Pár hete a 45. Mecsek Rallye kapcsán is szólt róla a Rallye Dream, hiszen a Subaru gyári versenyzőjeként az Impreza R4-es specifikáció változatának fejlesztésében és tesztelésében kap oroszlánrészt.

Mit keres akkor a Racing Dream-en a 45 éves versenyző neve? Meglepő, de sok-sok év ralizás után belekóstol a pályaversenyzésbe, méghozzá a WTCC, azaz a Túrautó Világbajnokság október 23-án, suzukai hétvégéjén.

Ő fogja vezetni a Chevrolet RML csapat negyedik autóját, ami nem egyedi eset. Már idén is volt rá példa, hogy egy hazai kedvencnek adott lehetőséget Muller, Huff és Menu mellett a Chevy. Akkor Cacá Bueno kapott egy ilyen lehetőséget, természetesen Curitibában.

Toshi Arai képességei felől kétségünk nem lehet, hiszen az elmúlt 20 év során nem véletlenül alakult ki róla egy megbízható és gyors pilóta képe. Ez idő alatt mindig a Subaru színeiben indult WRC futamokon. Eredmények szempontjából pályája eddig csúcsa a 2005. és 2007. évi FIA Production Car World Rally Championship bajnoki címe.

Persze nem „vakon” kell nagyot mennie a japán versenyen. Toshi múlt csütörtökön a Pembrey-i pályán kapott tesztelési lehetőséget.

 

"Végtelenül elégedett vagyok a teszttel.”A Cruze-t nagyon kellemes vezetni és nagyon jól irányítható, a csapat pedig hihetetlenül profi. Nagyon boldog vagyok, hogy lehetőséget kaptam a WTCC hazai futamán versenyezni, ráadásul egy Chevrolet kormánya mögött. Mindenképpen új élmény lesz számomra, noha szerintem a WTCC és az PWRC autók filozófiája ugyanaz és ezért remélem, hanem alkalmazkodni tudok. A Túraautó Világbajnokságban egy olyan autóval debütálni, mint a Cruze, sőt éppen a konstruktőri verseny regnáló bajnokcsapatának színeiben a legjobb lehetőség, amiről csak álmodni lehet.”

 

18 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr433269963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.03. 13:16:40

Talán mondanom sem kell, kisautós vonatkozása van számomra Arainak. Megépítettem, jó pár éve ezt: www.etamiya.com/shop/tamiya-24227-tamiya-subaru-impreza-team-arai-pi-6074.html?image=0
Ezért tudom, hogy egyáltalán létezik ilyen nevű japán pilóta. A kocsi dekorja -különösen a malacfej- nagyon tetszett, ezért is lett ez a kocsi összerakva.
Szívesen drukkolnék én Arainak, hogy otthon sikeres legyen, de sajnos nem lehet: nekünk Michelisz kedvéért kell beleordítani a képernyőbe, hogy NÓÓRBÍÍ!:))

G. Capelluti 2011.10.03. 13:22:18

@streetsta: Inkább csak érdekesség kedvéért esett szó róla. Senkit sem biztatunk arra, hogy Norbi ellenében Arainak szurkoljon. :-)

w a s d 2011.10.03. 13:27:04

Már csak valamelyik japán gyártónak (de akár többnek is) kellene beszállni a versenybe, meg a rallyba is visszatéretnének.

@streetsta: A disznó rajtvolt néha Solberg Imprezájának a tükrén is:

www.ilkansivu.net/Neste_Rally_Finland_2003/108_0894_EK_12_Ouninpohja_1_Petter_Solberg_ja_Philip_Mills_Subaru_Impreza_WRC_2003.jpg

Úgy az igazi poén, ha az ember látja az állítólag hozzátartozó újságnak mondjuk csak a címlapját is.:D

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.10.03. 13:28:13

Remélhetőleg jövőre újra láthatjuk a Mecsekben: komlomedia.hu/hir.php?hir=427

G. Capelluti 2011.10.03. 13:32:17

@JR69: Igen, szerencsére. Ezt már a verseny utolsó napján tudni lehetett és csak remélni lehet, hogy az idén elkövetett rendezési hibákat jövőre nem fogják elkövetni.
rallyedream.blog.hu/2011/09/12/bukott_angyalok_mecsek_rallye

bardocz 2011.10.03. 16:46:10

@w a s d: Gondold el, ha a Prodrive hozott egy második helyet a Minivel, akkor a Bubuval mit tudtak volna?:(

Arról a újságról van képed? Nem tudom milyen néven keressem.

G. Capelluti 2011.10.03. 17:48:08

@bardocz: Azért érdekelne, hogy a Subaru palettájáról melyik típussal gondolnátok a jelenlegi WRC szabályok szerinti versenyzést.
Nem kötekszem, tényleg érdekel.

w a s d 2011.10.03. 20:43:31

Wikipedia azt írja, hogy alapvetően manga tartalmú újság, csak a címlapon általában lányok vannak. Meg esetleg képek róluk az újságon belül is.

w a s d 2011.10.03. 20:46:12

@G. Capelluti: Nem vagyok otthon benne annyira, minek nem felel meg a Subaru?
Egyébként én nem csak rájuk gondoltam, réges- régen azért megfordult jópár japán gyár a vb- n, most meg egy sincs a "nagyok" között.

(És bocsánat, hogy nem egy kommentbe írtam ezt a hármat, csak ugye nem egyszerre jönnek a gondolatok.)

G. Capelluti 2011.10.03. 21:19:37

@w a s d: Nos, próbáljuk meg egy analógián keresztül. Ugye túl azon, hogy 2.0 motorokról 1.6 motorokra kellett váltani, nézzük a bódét: a Citroen a C4 helyett lett DS3, a Focus helyett Fiesta. Az Impreza helyett mi jöhetne, a Justy? Na ugye. Végtelenül sajnálom, hiszen 14-15 évig a kedvenc autóm volt.

GiXXXer 2011.10.03. 21:51:45

A Subaru Justy nem is Subaru! :P Pl. a miautónk Suzuki Swift is futott összkerékkel, Subaru jelvénnyel, ma Daihatsu Sirion-t cimkéznek át Subaruvá...

G. Capelluti 2011.10.03. 22:01:21

@GiXXXer: Tudod, hogy nem erről van szó, hanem, hogy nincs a mai WRC szabályoknak megfelelő autójuk.

bardocz 2011.10.03. 23:32:45

@w a s d: Már értem miért kerekedik a malac szeme!:D

@G. Capelluti: Az Impreza a méretei miatt nem felel meg? Hossz, szélesség, magasságra gondolok. Motortól tekintsünk el, ha csak ennyin múlna, és tényleg akarnák, valószínű megcsinálnák.

w a s d 2011.10.04. 08:50:09

@G. Capelluti: Mármint a szabályoknak nem felelnek meg az alsóközépkategóriás autók a méreteik miatt? Mert mondom, nem tudom, és simán lehetne csak marketing szempontból a váltás, vagy hogy a kisebb méret miatt versenyképesebbek lehessenek.

G. Capelluti 2011.10.04. 09:21:08

@bardocz:
@w a s d:
Több összetevője van a dolognak. Az elsődleges szempont, hogy az új WRC autók alapja az S2000 változat kell, hogy legyen. Ez bővíthető egy kittel, ami tartalmazza a turbót és kiegészítést a hátsó szárnyhoz. A kitnek meghatározott idő alatt visszabonthatónak kell lennie.
Az autó méretére vonatkozóan nem emlékszem a szabályozásra (csak arra, hogy minimum 4 ülésesnek kell lennie), de simán lehet, hogy megkötötték ezt is. És hát sem a 2.0 szívó, sem az 1.6 turbós motor nem úgy mozgatna pl. egy Focust, mint egy Fiestát.