Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Micsoda fegyvert élesít a BMW!?

G. Capelluti 2011.10.20. 10:31

A BMW Motorsport a 2012-es DTM szezonra való felkészülés keretében egy újabb 3 napos teszten van túl. A csapat a lausitzi EuroSpeedway pályán járt. Mint korábban, ezúttal is három teljesen új fejlesztésű BMW M3 DTM-et próbálgattak, mégpedig a BMW Team Schnitzer, a BMW Team RBM és a BMW Team RMG kezelésében. A BMW gyári pilótái, vagyis Augusto Farfus (BR), Andy Priaulx (GB), Jörg Müller (DE) és Dirk Werner (DE) mellett René Rast (DE), Jean-Karl Vernay (FR) és Richie Stanaway (NZ) is kapott tesztelési lehetőséget.

Ugyan a minta elrejti a valódi formát, de az látszik, hogy félelmetes darabról van szó

Míg az eddigi teszteken többnyire barátságos és meleg idő volt, addig az EuroSpeedway-en változékony körülmények fogadták a társaságot. A hideg idő mellett reggelente futó záporok áztatták a pályát, ami aztán gyorsan fel is száradt - a BMW számára így lehetőség nyílt, hogy hűvös és változékony viszonyok közepette is gyűjthessenek ismereteket és adatokat az autók viselkedéséről. És hát valljuk meg, a következő szezonra való felkészülés során mi többet várhat egy csapat a tesztektől? A programon többek között gumiteszt, a hátsó futómű vizsgálata és rendszertesztek szerepeltek.

Érdekes, ők kifejezetten örültek a változékony időnek. Pedig egyes "tűzföldi országokban" rettegnek az esőtől, nem átallanak még versenyt is leállítani miatta

A tesztek gond nélkül zajlottak, így a BMW sikeresen letudta a tervezett programot. A 3.478 méteres hosszú pályán az első napon összesen 388, a másodikon 380, a harmadik napon pedig 334 kört teljesített a BMW M3 DTM.

 

Lássuk, hogy vélekednek a versenyzők az eltöltött napokról.

Andy Priaulx: „Ismét hatalmas lépést tettünk, mivel ez a kimondottan sikeres teszt a jövő szempontjából nagyon fontos tapasztalatokkal szolgált. Személy szerint rendkívül elégedett vagyok a BMW munkájával. Bármilyen újdonságot tesznek hozzá a csomaghoz, az mindig eszméletlenül jó. Persze csak az első versenyen derül ki, hogy állunk a többiekhez képest, de eddig több, mint elégedett vagyok a beállításokkal.”

Augusto Farfus: „Fantasztikus teszt volt. Mindig jó, ha a DTM autót vezethetem, de minél közelebb vagyunk a következő szezonhoz, annál nagyobb jelentősége van mindegy egyes tesztnek. Az idővel szerencsénk volt, többet tudtunk szárazon menni, mint vártuk. Egyre jobban megértjük egymást az autóval és jó a tempónk. Ebbe az irányba kell tovább mennünk a nyomaték megtartása mellett. Máris teljesen le vagyok nyűgözve attól a munkától, amit a BMW Motorsport és a csapatok letettek az asztalra.”

Dirk Werner: „Teljesen elégedett vagyok. Időközben nagyon jó érzésem alakult ki az autóval kapcsolatban. A mostani teszt közben apró gondok adódtak, de egy széleskörű tervet hajtottunk végre. Nagyon érdekes volt hidegben és változó körülmények között is autózni. Összességében megint sok adatot és információt gyűjtöttünk.”

Jörg Müller: „A továbbfejlesztésre vonatkozó terveinket jól megvalósítottuk és nagyon elégedettek lehetünk a tesztnapokkal, mert nagyon léptünk előre. Értékes lehetőség volt vizes pályán menni, hiszen ki tudja, mikor lesz rá ismét lehetőségünk. Így legalább már tudjuk, milyen esőben. Tökéletesen tartjuk az időtervet.”

René Rast: „Nagyon élveztem a tesztet, szuper lehetőség volt. Az egész csapatban nagyon jól éreztem magam, rengeteget tudtam tanulni és úgy általánosságban a teljesítményemmel is elégedett vagyok, mert úgy érzem, az elvárásoknak megfeleltem. Az autó jóindulatú és élmény vezetni. Noha, különösen a gyorsulását és a brutálisan erős fékeket tekintve, eltér az általam eddig vezetettektől, de gyorsan meg tudtam szokni és a határhoz egyre közelebb autózni.”

Jean-Karl Vernay: „Nagyszerű, hogy itt lehettem és esélyt kaptam a BMW M3 DTM tesztelésére. Ez volt az első igazi túraautós tesztem. Az autó lenyűgöző, különösen a leszorító erő és a tapadás. A köridőket folyamatosan javítani tudtam és a végére úgy érzem rendben voltak.”

Richie Stanaway: „Már gyerekként arról álmodtam, hogy DTM autót vezethetek, úgyhogy nekem ez a teszt nagy élmény volt. Ahogy az is, hogy ilyen profi közegben dolgozhattam. Óriási különbség van egy forma autó és a BMW M3 DTM között. Majdnem kétszer annyit nyom és sokkal nagyobb a leszorító erő. Ezen felül a féktávok és a kanyarsebesség is különböznek a Forma 3-ban megszokottól, úgyhogy ehhez kellett alakítanom a vezetési stílusomat. Úgy hiszem, tisztességes teljesítményt nyújtottam.”

 F1 technika "bódéba" bújtatva

A BMW M3 DTM hivatalos bemutatkozása július 4-én volt a BMW saját tesztpályáján, Ascheim-ben. A nyilvánosságnak először a müncheni DTM futam megnyitásaként mutatták be, valamint bejelentették, hogy Andy Priaulx és Augusto Farfus lesznek a következő, 2012. évi DTM bajnokságban a BMW pilótái.

Szeretnéd elsők között élesben látni a BMW M3 DTM autóját? Akkor van egy jó hírünk. Nincs más dolgod, mint elutazni a DTM hockenheimi szezonzáró futamára, ahol vasárnap egy különleges, 2012-es kóstolóval kedveskedik mindhárom gyártó a nézőknek. Ugyanis a BMW, az Audi és a Mercedes is elviszi a jövő évi autóját és egy betétfutam keretében bemutatóköröket mennek a pályán.

Vannak itthon olyan BMW, vagy DTM fanok, akik ezért képesek elmenni hétvégére Németországba? Te ilyen vagy? Ha igen, mondd el, mit láttál, mutass róla képeket, vagy videót!

Címkék: bmw m3 plaza müller dtm farfus priaulx lausitz eurospeedway crowne

12 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr643315296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomchy 2011.10.20. 10:55:22

De elférne ezek közt a srácok közt Michelisz Norbi is!

Rekspa 2011.10.20. 11:16:25

@Tomchy: Pont ezt akartam írni. Lehet csak idő kérdése.

cr500 2011.10.20. 11:55:17

Hát igen elég felkapott lett mostanában a DTM,norbinknak is lenne ott keresnivalója,vagy esetleg előbb jövőre wtcc bajnok és utánna,vagy ???

Tomchy 2011.10.20. 12:29:18

@Rekspa: A lepényhal először, a reményhal meg utoljára!

Specialized78 2011.10.20. 12:47:51

Jó lenne végre a BMW-t újra a dobogó tetején látni.Hatalmas sikereket ért el itt a csapat,remélem hogy újra felérnek.
Micheliszre reagálva...Jó lenne itt látni,igen.Remélem,hogy sikerül túllépnie hibáin és jobb pilótává válnia,mert sajnos az is tagadhatatlan,hogy olyan hibák a profik közt nem engedhetőek meg,hogy senkitől nem zavartatva megpörögjön a pályán,vagy hogy az utolsó körben szintén megforogjon,csak mert nyomás van rajta.Drukkolok neki,hogy sikerüljön túljutni a hullámvölgyön és sikerüljön fejlődni.

Jamesblond 2011.10.20. 15:58:38

Minden versenyautó nagyon kafa, míg nincs ellenfél a pályán. Majd élesben elválik mi lesz. Szerintem ezek a tesztek inkább a tartósságról szólnak. Az hogy elég gyors-e, nem az időkhöz, hanem a többi autóhoz kell viszonyítani. Más is fejleszt.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.10.20. 19:42:20

"Ugyan a minta elrejti a valódi formát, de az látszik, hogy félelmetes darabról van szó"

??? miért rejtené :D

Grg76 2011.10.21. 04:41:59

Amúgy meg egy versenygépet minek kell rejtőmintázni..?

G. Capelluti 2011.10.21. 09:05:15

@ColT: Nagyon egyszerű. Mert egy ilyen minta és a matt fény miatt nem olyan élesen megfigyelhetőek a fénytörések, az élek, úgy általában az autó vonalai.

@Grg76: Ugyanazért, amiért az utcai modelleket. Nem akarják, hogy egy esetleges jó ötletet, formatervet, aerodinamikai megoldást már a fejlesztési, tesztelési időszakban lekoppintsanak az ellenfelek.

G. Capelluti 2011.10.21. 09:21:08

@Jamesblond: Nagyon nem így van. Van egy alap koncepciója az autónak. Ahhoz képest, hogy ennek a gyakorlati megvalósulásával mennyire vagy elégedett, próbálsz még rajta csiszolni. Állítgatod szoftveresen és hardveresen is. Azt tudod lemérni, hogy az autó saját magához képest mennyit változott, és azt milyen irányba.
A km nem a tartósság miatt ment bele a 6 autóba. Fontos, hogy a pilóták és a csapat minél jobban megszokja az autót. Ranga László mondta - gondolom nem ismeretlen a neve - és saját tapasztalatok alapján magam is ezen a véleményen vagyok, hogy egy versenyzőnek két lehetősége van. Vagy a pályát ismeri 100%-ig és akkor tud csak az autóra koncentrálni, vagy az autónak ismeri minden rezdülését, a különböző körülmények között a viselkedését. Ebben az esetben a figyelmét teljes egészében a pályára irányíthatja.
Így már talán világos, mire is való a tesztelés.

G. Capelluti 2011.10.21. 09:32:21

@Jamesblond: Köszi, adtál egy kiváló ötletet. Azt hiszem érdemes lenne ezt is megvilágítani kicsit belülről. Ha van rá igény, megkeresünk egy csapatot, eltöltünk velük egy tesztet és megmutatjuk belülről. Nem a csilli-villi részét, amikor esetleg VIP autóztatás, vagy ilyesmi van, hanem a melót, ami miatt tényleges odamentek pénzt költeni.