Lehet vitatkozni arról, hogy melyik ország a foci fellegvára, esetleg a vízilabdáé, de arról talán még többet, hogy melyik az autósporté. Amiről viszont nem lehet, hogy a túraautózás lokálisan hol a legerősebb és legjobb. A válasz egyértelműen Nagy-Britannia. Persze, jönnek majd tömegével a kommentek, hogy de hiszen a svéd… Nem fogunk egyet érteni. Nagyon erős a skandinávok sorozata is, még talán az ETCC-t is veri. De nem véletlen, hogy a legtöbben világbajnokság mezőnyébe a szigetországból jönnek és viszont.
Sok márka, még több induló. Hogy ne lenne szoros verseny?
Az (1998 óta) F1-en nevelkedettek most megnézhetik, mi az autósport lényege. Nem a milliárd eurós fejlesztések 300 fölötti magányos körözgetése. Még véletlenül sem. Persze amikor a nagy kedvencem Mansell abbahagyta, még az F1 is autósport volt. Még nem hisztis kiscsajok ültek az aszfalt rakétákban, hanem férfiak, akik autóversenyzők voltak és nem mellesleg sportemberek is.
Ilyet ma már nem láthatunk. De nem csak azért, mert a szabályok tiltják...
1998-at írunk, a helyszín BTCC doningtoni futama. A főszereplő kétség kívül Nigel Mansell. 6 évvel korábbi F1 világbajnoki címe óta nem sokat változott a külseje, a három bajuszból egy eltűnt ugyan, de a szeme fölött mindkettő megmaradt. A mentalitását viszont nem tudta levetkőzni akkor sem, ha ez csak az első versenye ebben a szakágban és ha csak a 19. helyről rajtolt is. Nem illetődött meg az esőtől, sem pedig az illusztris társaságtól. Te jó ég, micsoda nevek!? Cleland, Menu, Plato, Reid, Leslie, Rustad, Rydell, Thompson, Warwick, Morbidelli, Tarquini, Neal. És a fiatalok számára egy érdekesség Yvan Muller személyében, aki nem csak hogy megnyerte a 2003-as brit kiírást, de azóta háromszoros világbajnok (2008, 2010, 2011) lett a túraautózásban.
És szépen felvette a túraautós attitűdöket. Tükör a tükrön, test-test ellen, pici kocc itt, féktávon seggbelökés ott.
Nem példa nélküli, de ilyen verseny még a WTCC világában sem mindennapos
Hát igen, nyerni nem tudott. Sőt, két csúnya elfékezés miatt "csak" 5. lett. Azért az Oroszlán teljesítményéről mindent elmond, ahogyan John Cleland és Derek Warwick nyilatkozik róla a leintést követően. A durva, hogy Mansell idejében az ilyen futamok még a Forma 1-re is jellemzőek voltak.
A Mansell-fanok biztosan kitalálják, hogy miért piros 55-ös rajtszámmal indult Mansell. A többiek tudják Gugli nélkül?
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem