Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Mansell-kanyar a Donington Parkban is?

G. Capelluti 2011.12.15. 13:24

Lehet vitatkozni arról, hogy melyik ország a foci fellegvára, esetleg a vízilabdáé, de arról talán még többet, hogy melyik az autósporté. Amiről viszont nem lehet, hogy a túraautózás lokálisan hol a legerősebb és legjobb. A válasz egyértelműen Nagy-Britannia. Persze, jönnek majd tömegével a kommentek, hogy de hiszen a svéd… Nem fogunk egyet érteni. Nagyon erős a skandinávok sorozata is, még talán az ETCC-t is veri. De nem véletlen, hogy a legtöbben világbajnokság mezőnyébe a szigetországból jönnek és viszont.

Sok márka, még több induló. Hogy ne lenne szoros verseny?

Az (1998 óta) F1-en nevelkedettek most megnézhetik, mi az autósport lényege. Nem a milliárd eurós fejlesztések 300 fölötti magányos körözgetése. Még véletlenül sem. Persze amikor a nagy kedvencem Mansell abbahagyta, még az F1 is autósport volt. Még nem hisztis kiscsajok ültek az aszfalt rakétákban, hanem férfiak, akik autóversenyzők voltak és nem mellesleg sportemberek is.

Ilyet ma már nem láthatunk. De nem csak azért, mert a szabályok tiltják...

1998-at írunk, a helyszín BTCC doningtoni futama. A főszereplő kétség kívül Nigel Mansell. 6 évvel korábbi F1 világbajnoki címe óta nem sokat változott a külseje, a három bajuszból egy eltűnt ugyan, de a szeme fölött mindkettő megmaradt. A mentalitását viszont nem tudta levetkőzni akkor sem, ha ez csak az első versenye ebben a szakágban és ha csak a 19. helyről rajtolt is. Nem illetődött meg az esőtől, sem pedig az illusztris társaságtól. Te jó ég, micsoda nevek!? Cleland, Menu, Plato, Reid, Leslie, Rustad, Rydell, Thompson, Warwick, Morbidelli, Tarquini, Neal. És a fiatalok számára egy érdekesség Yvan Muller személyében, aki nem csak hogy megnyerte a 2003-as brit kiírást, de azóta háromszoros világbajnok (2008, 2010, 2011) lett a túraautózásban.
És szépen felvette a túraautós attitűdöket. Tükör a tükrön, test-test ellen, pici kocc itt, féktávon seggbelökés ott.

Nem példa nélküli, de ilyen verseny még a WTCC világában sem mindennapos

Hát igen, nyerni nem tudott. Sőt, két csúnya elfékezés miatt "csak" 5. lett. Azért az Oroszlán teljesítményéről mindent elmond, ahogyan John Cleland és Derek Warwick nyilatkozik róla a leintést követően. A durva, hogy Mansell idejében az ilyen futamok még a Forma 1-re is jellemzőek voltak.

A Mansell-fanok biztosan kitalálják, hogy miért piros 55-ös rajtszámmal indult Mansell. A többiek tudják Gugli nélkül?

Címkék: thompson neal wtcc leslie mondeo reid mansell warwick donington plato menu rydell tarquini morbidelli btcc stcc etcc cleland rustad

18 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr513465860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danixxx 2011.12.15. 17:34:24

Az milyen: a video végén a zinterjúnál csak úgy füstöl...

keli3912 2011.12.15. 17:44:41

Egy újabb visszasírós poszt, de az az igazság hogy még a vak is látja hogy azért volt ilyen "izgalmas" mert rengeteget hibáztak a pilóták.
Ha valakinek ez tetszik az ma is láthatja ugyan ezt alacsonyabb presztizsü versenyeken, de nem értem miért várják el az emberek hogy a kitenyésztett profi versenyzők hibázzanak. Lehet erre mondani hogy régebben a kocsikal nehezebb volt menni, de manapság jóval több gombot kell nyomkodni és tekergetni, ráadásul a pilótát érő erők is sokkal nagyobbak lettek, tehát nem könnyebb manapság sem csak ahogy minden sportág az autóversenyzés is fejlődött és azok a srácok akik ma eljutnak a formula-1-ig, már nem engedhetik meg maguknak a hibákat

Tomchy 2011.12.15. 17:56:33

@keli3912: ... és pont ezért nem "emberszagú" a történet, hanem steril, száraz, unalmas.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.15. 18:19:26

@Tomchy: Lehetne most is emberszagú, ha nem limitálnának a szabályok. Elég sok idiótaság van, ami csak a versenyt nyírja ki, és nem lesz tőle sokkal nagyobb a biztonság.

(Emberszagúbb lenne, ha nem lennének zuhanyzók a pálya környékén :D )

makmarci 2011.12.15. 18:46:20

Meg az is kellene, hogy pl a VTCC-t se olyan idióta szűk városi pályákon rendezzék, mert akkor hiába is várjuk az előzést, csak vonatozás lesz, meg max 1-2 Safety Car.
A F1-ről meg nem is beszélve, b...hatjuk a helyi nézettséget, ha pont a futam uncsi a városi pályáktól.

Max bicikli versenyt szabadna ott rendezni...

eszgbr 2011.12.15. 19:42:35

A második kép aláírása azért túlzás. Idén Webber is így vitte be Alonsót a boxba. Ugyan nem láttam versenyezni, de Mansell így is az egyik kedvencem.

csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2011.12.15. 20:02:35

kb ebből az időből való a TOCA2 nevű játék, amivel évekig játszottam :)
Legszívesebben James Thompson csapattársaként gyilkoltam az Accordot

1kutya 2011.12.15. 20:39:11

mikor elolvastam a névsort, akkor döbbentem rá, hogy jééé... nekem ezek voltak AZ autóversenyzők.

ez azt jelenti, hogy kurvára megöregedtem?

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.12.15. 21:17:28

pfejj ezek a Mondeo-k mekkora egy szarputtonyok voltak...

G. Capelluti 2011.12.15. 21:31:50

@keli3912: Kiolvastál belőle olyat, hogy bárcsak ilyen lenne ma is a túraautózás?
Max. olyat, hogy bárcsak igazi autóversenyzők lennének ma is az F1-ben... Ezen viszont nem lehet vitatkozni. A mezőny 97%-a sírva fakad, ha megváltozott, vagy nehezebb körülmények között kell versenyezni. Pl. vizes a pálya.
De ez a poszt nem erről szól. Semmi visszasírás nincs benne. Ez egy tribute poszt Nigel Mansell-nek, aki hatalmas autóversenyző volt. Sokan sajnáljuk, hogy már sehol sem megy.

G. Capelluti 2011.12.15. 21:36:33

@1kutya: Sajnos azt. Nekem is. :-)

1kutya 2011.12.15. 22:04:32

@G. Capelluti: így jártunk. szerencsére! (jobb, mint fiatalon meghalni)

Bono92 2011.12.16. 09:03:38

Az, hogy ma már nem látunk olyat, mint amit Mansell csinált taxizás gyanánt....háát! Idén Webber csinálta ezt Alonsoval az F1-ben, büntetést nem kaptak! :) de lehet én emlékszem rosszul! :) és h sírós kislányok vannak az f1-ben, az nagyon túlzás! Ez egy nagyon elfogult írás a túraautózásról, és F1 szidó is! :)

1kutya: a felsorolt nevek 3/4-e még mindig aktív versenyző a WTCC-ben, én is nagyon jól ismerem őket, pedig még csak 20 éves vagyok. Szal nem öregedtél meg! :)

viktorio007 2011.12.16. 09:08:00

@csigaf*sz: Nekem is TOCA2 ugrott be elsőre. A GTR előtt még csak az volt. De jó is volt...

Még mindig itt bujkál a vinyóm egyik mappájában, nem sok az a 150Mb. Régen az ősök idegeire mentünk vele az öcsémmel, feltekertük a hangerőt aztán megvolt a versenyhangulat, persze kormánnyal.

Azok a régi szép idők, akkor még senki nem gondolta, hogy egyszer olajkályhát engednek a versenypályára.

G. Capelluti 2011.12.16. 09:15:10

@Bono92: De, mert hogy mi még eredeti hajszínnel, deresedés előttről ismerjük őket. :-)

Mr.Cobb 2011.12.16. 09:17:33

Jó ezeket az "átlagos" autókat látni versenyezni.
Nincsen csőváz+műanyag héj, űrtechnika...

retro

1kutya 2011.12.16. 17:35:59

@Bono92: @G. Capelluti: no meg 2x annyi idősek vagyunk, mint te:_DDD
süti beállítások módosítása