Sokak szerint az Audi egyszer már elkövetett egy szentségtörést. Jelesül, amikor az autóversenyzés egyik templomába, a le mans-i 24 órásra dízel autókkal nevezett az R10 TDI személyében. Most újabbra készül. Akkor a dízel motorok robbanásszerű utcai sikerei vezették erre a karikásokat. Én személy szerint ezt nem értékeltem annak. Már csak azért sem, mert addigra több más szakágban is bizonyítottak a dízelek.
R18 Ultra - a "könnyűsúlyú technológia"
Most még nagyobb dobás lesz. Először is építettek egy R18 Ultra típusjelzésű autót. Ez az Audi által valaha épített legkönnyebb Le Mans Prototípus (LMP1), másrészt ez lesz az idei WEC (World Endurance Championship) sorozatra nevezett autó.
Kinézetre nincs különbség
Nem titkoltan a brutál fogyókúra kiváló alap a hybrid rendszer súlytöbbletének kompenzálásához. A hátsó tengelyt egy teljesen konvencionális hajtást kapott. Semmi extra. Ha csak az 510 LE-s dízel motor nem minősül annak. De ez egy Quattro. Sőt, E-tron Quattro, ami nem a véletlen műve! Tehát előre beépítettek egy elektromos rendszert, ami fékezéskor töltődik. A pályát ismerve, lesz bőven átalakítható mozgási energia. Gyorsításkor pedig 120km/h fölött villanymotor segítségével juttatják ismét a kerekekhez a tárolt energiát.
Az E-tron lelke, amitől egyben Quattro is
Hogy ne tapasztalat nélkül kelljen rajthoz állni, május 5-én a spa-francorchamps-i 6 óráson élesben is hadba vonul az R18 E-tron Quattro.
A bemutató
A négy ingolstadti csoda, tudniillik két Ultra és két E-tron, nem akármilyen pilótákkal akarja megvédeni a tavalyi címet. A két hybrid közül az egyiket a tavalyi győztes trio, Marcel Fässler, André Lotterer und Benoît Tréluyer, a másikat pedig az összesen 13-szoros Le-Mans-győztes Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish fogja terelgetni. Az Ultrákban új reménységek szeretnének borsot törni mindenki orra alá. 1: Loïc Duval, Timo Bernhard, Romain Dumas. 2: Marco Bonanomi, Oliver Jarvis, Mike Rockenfeller
...és egy kis teszt
Vajon a Toyota új üdvöskéje, az Ultra, esetleg az E-tron lesz a király? Ugye a sebesség nem minden. Ahogy azt már kitárgyaltuk, endurance-ban nem feltétlenül a leggyorsabb autó nyer, hanem amelyik adott idő alatt a legtöbb kört teszi meg.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem