Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Audi R18 hybrid Le Mans-ban

G. Capelluti 2012.03.04. 12:58

Sokak szerint az Audi egyszer már elkövetett egy szentségtörést. Jelesül, amikor az autóversenyzés egyik templomába, a le mans-i 24 órásra dízel autókkal nevezett az R10 TDI személyében. Most újabbra készül. Akkor a dízel motorok robbanásszerű utcai sikerei vezették erre a karikásokat. Én személy szerint ezt nem értékeltem annak. Már csak azért sem, mert addigra több más szakágban is bizonyítottak a dízelek.

R18 Ultra - a "könnyűsúlyú technológia"

Most még nagyobb dobás lesz. Először is építettek egy R18 Ultra típusjelzésű autót. Ez az Audi által valaha épített legkönnyebb Le Mans Prototípus (LMP1), másrészt ez lesz az idei WEC (World Endurance Championship) sorozatra nevezett autó.

Kinézetre nincs különbség

Nem titkoltan a brutál fogyókúra kiváló alap a hybrid rendszer súlytöbbletének kompenzálásához. A hátsó tengelyt egy teljesen konvencionális hajtást kapott. Semmi extra. Ha csak az 510 LE-s dízel motor nem minősül annak. De ez egy Quattro. Sőt, E-tron Quattro, ami nem a véletlen műve! Tehát előre beépítettek egy elektromos rendszert, ami fékezéskor töltődik. A pályát ismerve, lesz bőven átalakítható mozgási energia. Gyorsításkor pedig 120km/h fölött villanymotor segítségével juttatják ismét a kerekekhez a tárolt energiát.

Az E-tron lelke, amitől egyben Quattro is

Hogy ne tapasztalat nélkül kelljen rajthoz állni, május 5-én a spa-francorchamps-i 6 óráson élesben is hadba vonul az R18 E-tron Quattro.

A bemutató

A négy ingolstadti csoda, tudniillik két Ultra és két E-tron, nem akármilyen pilótákkal akarja megvédeni a tavalyi címet. A két hybrid közül az egyiket a tavalyi győztes trio, Marcel Fässler, André Lotterer und Benoît Tréluyer, a másikat pedig az összesen 13-szoros Le-Mans-győztes Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish fogja terelgetni. Az Ultrákban új reménységek szeretnének borsot törni mindenki orra alá. 1: Loïc Duval, Timo Bernhard, Romain Dumas. 2: Marco Bonanomi, Oliver Jarvis, Mike Rockenfeller

...és egy kis teszt

Vajon a Toyota új üdvöskéje, az Ultra, esetleg az E-tron lesz a király? Ugye a sebesség nem minden. Ahogy azt már kitárgyaltuk, endurance-ban nem feltétlenül a leggyorsabb autó nyer, hanem amelyik adott idő alatt a legtöbb kört teszi meg.

Címkék: audi le hybrid ultra mans r18

7 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr364286422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stig 2012.03.04. 21:54:23

Szerintem ilyen névvel csak nyerni lehet:-)

Azt gondolom, hogy az Audi hajtása a Toyotáéval szemben előnyösebb lesz különösen kanyarból kigyorsításkor, illetve esős körülmények között. Bár azért az érdekes, hogy mennyire viselkedik máshogy ilyen körülmények között, ha mondjuk ugyanazt a kanyart 120 alatt vagy felett veszik be, mennyire lesz az eltérő hajtást "feldolgoznia" a versenyzőnek.

Kíváncsian várom a szezont, és hát nem mondhatok mást mint HAJRÁ AUDI!!!

JoeMiller 2012.03.04. 22:32:01

Azt a zért nem feledjük, hogy a Toyota 1997-óta gyárt szériában hybrid autót. Az Audi még nincs egy éve és az sem sikerült jol, hisz még a német sajtó is fikázza... Szóval hosszú az a 24óra.

ComLo 2012.03.04. 22:46:40

Azért legyünk őszinték... a pályát ismerve pont hogy NEM lesz túl sok lehetőség a visszatöltésre. A La Sarthe-on kb 6-7 kemény fékpont van ami 14 kilóméter alatt elég kevés. A hybrid hajtásoknak pont ezért is lesz érdekes kihívás a verseny hisz pl az f1-ben gond nélkül vissza tudják táplálni és "megőrizni" az energiát, de itt jobban kijön a két teknika közti különbség.

tonalcar 2012.03.04. 23:02:13

Kifejezetten tiltanám, hogy ilyen látványosan csúnya versenyautót lehessen építeni. +lsd. F1.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.05. 02:42:18

A kulso: uhhhh, ez a dizajn ultra csunya.

A belso: en brilliansnak tartom, ha ezt megcsinalta az audi akkor ott tenyleg nagy koponyak vannak.

G. Capelluti 2012.03.05. 06:45:36

@ComLo: Tény, hogy csak néhány komoly féktáv van. De azokon nem kis mozgási energiát kell átalakítani. Kinek hővé, kinek villamos energiává.

Real Simon says 2012.03.05. 15:03:56

@visszakettopadlogaz: Ízléseken vitatkozni olyan, mint sajtreszelővel rejszolni... Vagy olyasmi. Lehet, de fölösleges. Nekem nagyon bejön, hogy az Audik ilyen brutálisan és (szerintem) jól néznek ki. A Peugeot 908 HDi ehhez képest kifejezetten "csajos" versenygép volt (a formavilága), az Audi nagyon maszkulin. Ettől másak, eltérőek. Teccik az is, hogy az Audi 2-3 évente bevet valami technikai újdonságot - ezt alighanem megkövetelik a marketingosztályon.
A Toyotával kapcsolatban pedig ne legyenek illúzióitok: a japánok nagyon értenek a megbízható autók gyártásához, de az első évben nem lesznek komoly ellenfelei az Audinak. Majd 2013-ban!
süti beállítások módosítása