Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Áruszállítók hobbija

G. Capelluti 2012.03.11. 16:49

Mindannyian emlékszünk arra, amikor a Top Gear című műsorban Jeremy Clarkson hihetetlen büszke volt magára, mert a Nordschleife-n 10 percen belül körbe ért. Ez már magában meglepő volt, mert Jeremy - hiába csinálnak zseniális műsort - egy beképzelt, fakezű tahó. Sabine Schmitz viszont azonnal belerúgott egy nagyot az órát büszkén mutogató angolba. "Ezt a köridőt bármikor megcsinálom... egy furgonnal". (Videó 1, videó 2)

Hogy ez adta-e az ötletet a szervezőknek, vagy sem, nem tudni, de csináltak rá egy márkakupát. Mennek hegyin, pályán. Az alap a Transit 140LE-s, 2.2 CDI változata, amit 185 körülre húznak fel. Kell is a kraft, mert 50kg híján másfél tonnásak ezek a versenylovak. A szervezők erőltetik a biodízel használatát.

A belsejéről nem kiabál, hogy nem egészen versenyautó alapnak készült az utcai változat.

A márkakupák egyik előnye a versenyzők összemérhetősége az azonos technikák révén. A másik előny általában az "ócószág". Nos, egy ilyen Transithoz kb. € 30.000-ért hozzá is lehet jutni. Mondjuk ebben egy méter menés sincs benne. Szóval, hogy mennyire olcsó versenyzési forma, az már nem eldöntött kérdés.

A hegyre felszaladni vele, az is érdekes élmény lehet, de mezőnyben autózni a "dobozossal"!? Húúú, de kipróbálnám!

Ha jobban belegondolunk, nálunk nincs is szükség rá. 10-ből 9 árufuvarozó eleve ezt nyomja közúti forgalomban is. :)

Címkék: top gear ford nürburgring clarkson márkakupa hill climb transit trophy sabine schmitz

44 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr144306835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

red87 2012.03.11. 18:04:01

Azért ez így egy kicsit talán erős: 'Jeremy (...) egy beképzelt, fakezű tahó'
Ez a szerepe, ilyennek kell lennie, de azért időnként kiviláglik, hogy nem pont az a fajta ember, akinek a műsorban elsőre tűnik.
VersenyTransitot pedig kérek itthonra :)

l.atti 2012.03.11. 18:04:56

Az a baj, hogy a legtobb furgonos azt hiszi mindig versenypalyan van, es ilyen a transitja. :)

MP 2012.03.11. 18:10:18

Persze mert nem a furgonos főnöke az aki kihasználva a furgon előnyeit (nincs menetíró) hajtja a furgonost.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.03.11. 18:42:37

@red87: hogy nem ő Stig, azt azért leszögezhetjük, ugye? :)

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2012.03.11. 18:47:57

A németeknél sem véletlenül akarják tachográfot bevezetni ebben a kategóriában... Mondjuk nyomós érv a latban a vezetési idő is, a száguldozás mellett.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.03.11. 18:53:51

Nem rossz ötlet egy ilyen márkakupa, de én nem általánosítanám a furgonosokat!

red87 2012.03.11. 19:02:59

@B. Capelluti: Nyilván :) De sokan örülnénk, ha úgy tudnánk azért vezetni, mint ő... És pont, hogy ő is szapulja magát, ilyenekkel, hogy: 'i'm a bald, fat, middle aged man, with fists made of ham', stb :) Néha elég sarkos véleménye van a világ dolgairól, de ilyen kell a műsorba. Pl Ördög Nóri is egy agyatlan picsának tűnik a tévében, aki csak vigyorogni tud, élőben meg halál aranyos, értelmes, közvetlen, stb :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.11. 19:11:52

Sic TRANSIT gloria mundi, vagy esetleg mundus; a franc se tudja...Vagyis így múlik el a Ford Transit dicsősége... :D

bono92 2012.03.11. 19:25:19

@B. Capelluti: persze, hogy nem Stig, de azért nem fakezű! :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.03.11. 20:04:07

@geegee: nincs kedved svéd, vagy csak "északi" autósportos anyagokat írni nekünk?

G. Capelluti 2012.03.11. 20:30:45

Nézzük csak. Adott egy ember, aki 350 LE fölötti hátsókerekes autókkal, egy 18-20m(!) széles betoncsíkon képes lapjával menni. Egy egész kanyarig. Kettőt összefűzni még nem sikerült neki. Mint az köztudott, a drift nem is... Na mindegy. De ez még csak nem is drift.
Amikor viszont versenyzésre került a sor, mindig elvérzett. Dicsérjük meg azért, mert zseniális műsort csinál két másik társával. De hogy vezetni is tudna, azt azért ne erőltessük.

G. Capelluti 2012.03.11. 20:32:24

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Sajnos nem sikerült a portugál kiírásból kiderítenem a versenytávot. Ami ugye minden pályán más kör számot eredményez. De ha valaki vágja ezt a nyelvet, örülnénk némi fordítás félének. ;)

G. Capelluti 2012.03.11. 20:34:05

@red87: Lehet, hogy erősen fogalmaztam, de tartom, hogy nem ez az ő varázsa. ;)
Verseny Transitot pedig kérjél nekem is! Ketten már nem unatkoznánk! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.11. 20:34:18

Ez nagyon kemény :D

Egy fokkal érthetőbb, mint a kamionverseny, de még eléggé elmegeteg :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.03.11. 20:35:09

A Slovakiaringen pont arra gondoltam, hogy kipróbálnám, milyen egy Transittal:)

MatseQ 2012.03.11. 20:40:02

Á, ez csak akkor lenne hiteles ha a pályára engednénk velük a kalapos Suzukist, a spórolós Astrást meg a málnás IFÁ-t is! :)

Mansell 2012.03.11. 20:48:38

Nagyon igaz amit Clarksonról mondtál. Olyan autókat fikáz le, tör meg, amiért az átlag magyar családapa odaadná a fél faszát.
Tudod, mit mond a főhős Szállító c. film elején: "tiszteld a kocsidat, hogy ő is tiszteljen téged" - hát ez a hozzáállás nyomokban sincs meg a formában.

red87 2012.03.11. 20:52:27

@G. Capelluti: Nem egy versenyző, de soha nem is mondta :)
Én meg elfogult vagyok, mert imádom a műsort, távolról sem a szakmai magasságai okán... Felvállaltan bénák mindhárman :) Sabine Schmitz meg képzett autóversenyző, sokezer kört ment már a Nordschleifén, persze, hogy majdnem összejött ugyanaz az idő, szarabb kocsival... :) Nade, egyfelé beszélünk, úgyhogy mindegy is.
Gyűjtsünk akkor raccsing-Transitra :)
Hátsókerekesek ezek amúgy? Mert ha nem, akkor lehet inkább új Hyundai H1-et kéne alapnak venni, az gyárilag 170 ló, hátul hajt, és sperres :D

fda 2012.03.11. 21:08:49

A meső felvételek tök olyanok, mint mikor többsávos úton magam körülöttem látok 1-1 hasonló autót. Index nélkül, padlógázzal cikázik, másodpercnyi előnyökre szert téve aznap reggel...

dekás dezső 2012.03.11. 22:25:28

Sabinét azért megnézném valami másik versenypályán valami másik autóval...

Szépen mennek a Tranyók, főleg ha a Sabine vezetné, akkor hogy mennének baszki:P

tlacka 2012.03.12. 07:22:05

Sabine Schmitz egy jópár éve "autókázik" a Nordschleifén. Nem hiszem, hogy össze lehet hasonlítani Clarksonnal.
Szerintem jóarc. A Top Geart meg inkább azért nézzük, mert vicces, nem azért, mert tényszerű.

Lookie 2012.03.12. 08:34:56

@l.atti: Pont ezt akartam én is írni. A furgonosokban mindig benne van: na majd megmutatom a mezei kiskocsisoknak, hogy mi is tudunk úgy menni, állandó bizonyitási vágyban égnek (és sokkal ritkább amikor tényleg nagyon szűk időre kell teljesítsenek valami kiszállítást és azért száguldoznak)
Amúgy meg na...ezzel is okosabb lettem, most már tudom ilyen is van...de nagy rajongó nem leszek

G. Capelluti 2012.03.12. 09:17:33

@tlacka: Egyetértek. De egyik megítélése, vagy cáfolása sem célja a posztnak. :)

lex lathor 2012.03.12. 09:24:15

a félreértések elkerülésére: 200LE-s 3000V6 csak a dupla hátsókerekes Jumboban van. A trophy-s Transit az alap 260S típus, 2.2-es, gyárilag 140LE, légszűrő és kipufogó csere után kb.185LE. forrás: www.fordtransitrophy.com/ és www.bilstein.de/en-uk/news-events/news-detail/archive/2011/february/returnpage/338/article/ford-transit-from-delivery-van-to-souped-up-racing-vehicle.html

G. Capelluti 2012.03.12. 09:32:26

@lex lathor: Ezt az angol nyelvű forrást nem találtam. Köszönöm, javítva.
És már azt is tudjuk, hogy tavaly 6 futam volt. :)

G. Capelluti 2012.03.12. 09:34:16

@lex lathor: Ami 8. Miért hatot írtam? :D

Medgar 2012.03.12. 10:08:26

Ebben mi a kunszt? Nálunk bármelyik terítő futja ezt az időt, csak még közben lepakol két-három boltot... ;-)

exX2A 2012.03.12. 11:06:28

van jövője ennek a sportnak...szép nagyok a reklámfelületek:)

Julio10 2012.03.12. 11:15:48

Egy kis pontosítás: sztem Tranzitban inkább TDCi van, mintsem CDI!

Peetee 2012.03.12. 11:22:08

Ennek a birtteknél van igazán fivatja.
Ott a 60as évek végén a Ford Transit bevezetésekor az egyik leggyorsabb közúti járművé vált; nem véletlenül kezdtek akkoriban amatőr versenyeken nyomulni vele.
A britteknél egészen a 70es évekig a rablások (pl. bankrablások) több mint 80%-át Ford Transittal követték el!!! kiváló menekülőjármű volt az akkori kor (és a hatóság) járműparkjához képest.
Azóta éreznek elég perverzitást magukban,h ilyen dobozokkal versenynezzenek pályán meg hegyi felfutásokon.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.03.12. 13:37:36

Új értelmet nyer a szélárnyékból előzés tudománya.
De kihegyezett helyzetekben egy erősebb oldalpöff is mókás következményekkel járhat.

Surci 2012.03.12. 13:38:50

"Az alap a Transit 140LE-s, 2.2 CDI változata"
2.2 TDCi!

okoskodó 2012.03.12. 13:43:19

Van furgonom.

A fehér sisakomra meg tesóm csinált Stig feliratot.

Szerintem én vagyok a király. :-))

lex lathor 2012.03.12. 17:35:48

@G. Capelluti: figyelem őket 1-2 éve, jól kenik a srácok. ja, és vannak még furgonos versenyzők: newcarupdate.com/2011-volkswagen-caddy-racer-review-specs/6513 www.vw-cup.co.uk/

monstertruck 2012.03.13. 00:40:04

Hehe, hogy besértődött a sok kis görcs.
Jeremy akkor is egy egy nagypofájú pökhendi angol tuskó, a hobbit haverjával együtt.
Modjuk a műsor ettől még kurvajó.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.15. 11:52:07

@B. Capelluti: Hátőőőő, igazán köszönöm a felkérést..De én nem vagyok szaktekintély, inkább csak érdeklődő.Meg általában inkább utólag szoktam értesülni sajnos az eseményekről.De ha lesz valami a tarsolyban, szólok.Aztán majd látjátok, hogy kell-e?

G. Capelluti 2012.03.15. 12:24:06

@geegee: Miből gondolod, hogy olyanra nincs szükség? :)
Azért csak jelentkezz, ha van valamid, és megbeszéljük. ;)

lee2 2012.04.07. 07:26:43

@l.atti:
igazad van, tranzittal, kb 1000 kg teherrel simàn tartottam a 160km tempot, pedig csak sima "mezei" model volt
süti beállítások módosítása