Egy nagyszabású megnyitó keretében, 1984-ben adták át a Nürburgring GP pályáját: egy nagy halom tökegyforma 190-es Mercedes-be beültették a kétszeres világbajnok Niki Laudát, és számos szépreményű fiatalt, köztük az első (tolemanos) F1-es szezonját koptató Ayrton Sennát. Azt tudtuk, hogy nem csak a monoposto-kban érezte jól magát, hanem a raliban is, de ez a sztori nekünk eddig még ismeretlen volt.
A brazil fiú pedig oktatott:
Az autók 2,3-as, sornégyes, 16 szelepes motorral szerelt, gyakorlatilag utcaival megegyezőek voltak. (Henköltek bele versenyülést, de mivel a versenyautókhoz képest meglepő módon a "villanyülés" rögzítésére szerelték, könnyen állítható maradt. A mai biztonsági előírásoknak nem csak ez, de nagy valószínűséggel a bukócső sem felelne meg.) Az akkoriban újdonságnak számító ABS-t sem iktatták ki, amire Senna is panaszkodott az első tesztek után. Zavarta, hogy intenzív fékezésnél pulzált a fékpedál. A végeredmény szerint azért megtanult vele együtt élni.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem