Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Mercedes 190E márkakupa

B. Capelluti 2012.05.28. 15:00

Egy nagyszabású megnyitó keretében, 1984-ben adták át a Nürburgring GP pályáját: egy nagy halom tökegyforma 190-es Mercedes-be beültették a kétszeres világbajnok Niki Laudát, és számos szépreményű fiatalt, köztük az első (tolemanos) F1-es szezonját koptató Ayrton Sennát. Azt tudtuk, hogy nem csak a monoposto-kban érezte jól magát, hanem a raliban is, de ez a sztori nekünk eddig még ismeretlen volt.

190_senna.jpg

A brazil fiú pedig oktatott: 

Az autók 2,3-as, sornégyes, 16 szelepes motorral szerelt, gyakorlatilag utcaival megegyezőek voltak. (Henköltek bele versenyülést, de mivel a versenyautókhoz képest meglepő módon a "villanyülés" rögzítésére szerelték, könnyen állítható maradt. A mai biztonsági előírásoknak nem csak ez, de nagy valószínűséggel a bukócső sem felelne meg.) Az akkoriban újdonságnak számító ABS-t sem iktatták ki, amire Senna is panaszkodott az első tesztek után. Zavarta, hogy intenzív fékezésnél pulzált a fékpedál. A végeredmény szerint azért megtanult vele együtt élni. 

 

Címkék: nürburgring túraautó senna márkakupa

24 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr414550346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtoszMester 2012.05.28. 15:26:35

De szep is volna egy ilyen, ujonnan, null kilometeresen :)

Akos74 2012.05.28. 16:35:38

Ilyen sem lesz még egyszer, hogy a forma 1 versenyzők azonos autóval fussanak egy versenyt. Ezt egyik autógyár sem tudná megfizetni, túl nagy urak lettek az elmúlt 28 évben a versenyzők, pedig jó móka lenne, ki a legjobb azonos feltételek mellett.

Ezek a kocsik is tetszenek, én akkor gyerek voltam, habár hogy kinek mi tetszik az erősen korfüggő.

Chornya Cholmi 2012.05.28. 18:40:44

Tempóból megúszó Mercedesek.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.05.28. 20:07:16

Pedig ez a sztori rémlik valami régi Autó-Motorból.

Ráadásul Prost is beszámol erről a Senna film extráiban: bevárta a reptéren, mivel 15 perc eltéréssel érkeztek Németországba - ekkor találkoztak először. Senna először csak hüledezett, hogy Prost milyen gyorsan hajt az autópályán, utána meg Prost hüleezett, hogy a srác beugrott a rajtnál.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.05.28. 20:15:51

@Gee Halen: Nem gondolom, hogy ismeretlenek lettek volna. Május 12-én volt a fenti verseny, és Senna addigra már kétszer is pontszerző volt. (Viszont csak június 2-án volt a Monacói GP, ahol Senna 13. helyről a másodikra jött szakadó esőben, és csak egy piros zászló akadályozta meg abban, hogy nyerjen :) A leggyorsabb kört is ő futotta.) Addigra akadt már pár villanása, szóval szerintem már ismerték egymást.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.05.28. 21:12:20

Zsír lehetett :) És a Mergát is bepróbálnám, az biztos.

VadkanVendel 2012.05.28. 21:14:14

A brazil fiú a nagyok közt a Legnagyobb.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.05.28. 21:36:38

@B. Capelluti: Én csak azt mondom amit Prost mondott. Lehet, hogy egy évvel korábban is rendeztek egy ugyanilyet, de az fix, hogy Mercedesek meg Nürburgring.

Chornya Cholmi 2012.05.28. 21:55:26

@edeleny beres: BMW-vel az igazi,mert úgy olvastam a hegyi futamos posztban. :) (amiben a kamionok is videón vannak)

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.05.28. 22:05:04

Gerhard Leplerre azt hittem Havasi Henrik. :D

hofi601 2012.05.28. 22:46:20

Ajánlom figyelmetekbe Christopher Hilton könyvét (Ayrton Senna a forma 1 géniusza). Itt is megtaláljátok: sawyer.uw.hu
Az itt említett versenyről:
"Imola és Dijon között Senna részt vett egy ünnepi versenyen, amelyet az új Nürburgring megnyitása alkalmából rendeztek. John Watson is az indulók között volt: "Ez közvetlenül azelőtt történt, hogy a Mercedes bemutatta az új 190 E autóját és a mezőny valamennyi tagja ugyanolyan autóval indult. Világos, hogy a verseny nagyon jó publicitást ígért a Mercedesnek és a pályának egyaránt. A mezőny is ünnepi: az indulók között a múlt a jövő és a jelen számos nagy Forma-1-es egyénisége megtalálható volt. Ayrton nagyon-nagyon komolyan vette ezt a rendezvényt. Úgy gondolta, hogy ha le tudná győzni Laudát, Prostot és Rosberget az ráirányítaná a figyelmet. Szélesebb közönség venné észre őt. Nem szabad elfelejteni, hogy ekkor ő még csak egy 'ifjú titán', felfelé kapaszkodó versenyző volt a Forma-1-ben. Az én véleményem az effajta ünnepi, jótékonysági versenyekről az, hogy az ember természetesen mindent megtesz a győzelem érdekében, de ha nem sikerül nyerni a futam végén, az nem feltétlenül jelenti a karrierje végét. Senna viszont úgy érezte, hogy meg kell nyernie. Nagyon nyirkos, hideg nap volt és fantasztikusan jól versenyzett."
Zseniálisan versenyzett. A tizenkét kört 26 perc 57,58 századmásodperc alatt tette meg. Lauda második volt mögötte, 26 perc 59,16 századdal, de maga mögé utasította az egész mezőnyt, amely az alábbi pilótákból állt (a befutás sorrendjében): Carlos Reutemann, Keke Rosberg, Watson, Denny Hulme, Jodi Scheckter, Jack Brabham, Klaus Ludwig, James Hunt, John Surtees, Phil Hill, Manfred Schute, Stirling Moss, Alain Prost, Udo Schutz, Jacques Lafitte, Hans Herman, Elio de Angelis. Alain Jones kiesett. "Ez a verseny megmutatta nekünk, hogy mire képes ez a fiú" - vonja le a következtetést Watson. Közvetlenül a verseny után Senna azt mondta Russel Bulgin újságírónak és jó barátjának: Most már tudom, hogy képes vagyok megcsinálni."

kicsidio 2012.05.28. 22:52:42

Ez az autó nagyon ment. Annak idején,
86-87 körül jöttek a német rokonok ilyennel és csak lestünk ki a fejünkből, hogy mit tud az autó.Akkor láttam életemben először olyan sport váltót ami ezekben volt.Azt hiszem ezeket hívták 190E Evo I-nek.Ugyanilyen színű volt az övék is.Simán el tudom képzelni, hogy azért vették mert Senna is ment vele.:)

Van piciben is: www.galerie.1zu87.com/1zu87_Mercedes-Benz_190E_2_3-16_campagnermet_Nr_11_Senna_MB_herpa_12155.html

ohjeee 2012.05.29. 00:01:00

@kicsidio: uhhhhh kellkellkelll!!!!!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.29. 00:36:03

Senna t szeretem/szerettem, de lehet ezt a buli versenyt o komolyan vette a tobbiek meg nem.

Majdénmegmondom 2012.05.29. 08:01:07

Már megint Sennasennasenna. És ha a változatosság kedvéért valamelyik másik F1 legendáról szednétek elő valamit? Mansell a legelső CART versenyét megnyerte (aztán később a bajnokságot is), méghozzá úgy, hogy 3 héttel azelőtt ült először az autóban. Persze ennek nincs sztoriértéke, mert nem Senna.

w a s d 2012.05.29. 08:55:48

Martin Brundle nem volt ott 190- est vezetni?:D

@Majdénmegmondom: Mansellel kapcsolatban akkor is az a legnagyobb történet szerintem, hogy amikor McLaren Mercivel ment volna, nem fért be az idény elején a kocsiba.:D

esef 2012.05.29. 13:37:08

@w a s d:
meg volt az a sztori amikor szegény Mansell hiába kergetett a monaco-i utcákon egy bizonyos Senna nevű versenyzőt jópár körön át... :)

Zuzzant 2012.05.29. 16:11:42

Unalmas már folyton Sennázni
Lehet menni inkább Szalonnázni