Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Most mi lesz? A Chevrolet kiszáll

B. Capelluti 2012.07.04. 21:14

A kékek beköszöntek a WTCC-be, megmutatták, hogyan kell ezt nagyban játszani, és hazamennek. Jöttek, "leuralták" a sportot, az idei bajnokságban sem tudja tartani velük a lépést, most mégis arról írnak hogy kiszállnak. Persze, ezt a szezont még végignyomják, de 2013-ban nélkülük megy majd a méta. Először azt hittem, valami tréfa van a dologban, mert hihetetlennek tűnt, de július 4-én tényleg bejelentették. Susan Docherty, a Chevrolet Europe elnök-vezérigazgatója, hogy "a motorsport és marketing programjaink felülvizsgálatát követően úgy döntöttünk, hogy 2012 végén elhagyjuk az FIA Túraautó Világbajnokságot, hogy a Chevrolet más területeken kifejtett tevékenységeire összpontosíthassunk."

A Chevrolet 2005-ben jelent meg a túraautózás világában, és ha nem is vált az ETCC/WTCC történelmének legsikeresebb csapatává, vitathatatlan, hogy az elmúlt évek történelmét kék tintával írták. Oké, hogy a legtőkeerősebb háttérrel álltak oda minden szezonkezdetkor a rajtrácsra, de mindenki őket akarta megverni. Nyertek két egyéni és konstruktőri világbajnokságot, és 59 alkalommal állhattak a dobogó legfelső fokán.

1331494533930[1].jpg

Az elnök-vezérigazgató asszony szerint ezekre a sikereikre roppant büszkék - még szép, jó, hogy nem sír -, elégedettek azzal, ahogyan segített márkát az európai és más piacokon megismertetni, és keményen dolgoznak az RML-lel (ők fejlesztik és versenyeztetik a Cruze-okat a WTCC-ben) azon, hogy bebiztosítsák a harmadik egyéni és konstruktőri címüket.

412952_10150836880590801_111119240800_12135610_1433430553_o[1].jpg

Az RML az egyik legismertebb és legsikeresebb versenyautó fejlesztő és üzemeltető csapat Európában, de az Egyesült Királyságban mindenképp. A nyolcvanas évektől kezdve vesznek részt versenyautók fejlesztésében, kezdetben kizárólag hosszútávú versenyekben utaztak, majd 1992 óta túraautóznak a BTCC-ben (Vauxhall, Nissan, Seat és Chevrolet autókat versenyeztettek), 2005 óta ők viszik a Chevrolet WTCC-programját. Ralisok az F2-es Astra Kit-Carjaikra, illetve a Corsa S1600-assal elkövetett, minden gyári támogatást nélkülöző kísérletre emlékezhetnek. Majdnem beszálltak a Forma 1-be, de az endurance világában is megállták, megállják a helyüket.

big2_Tarquini_Prt_Race2_Prt_4[1].jpg

2012-ben a Chevrolet volt az egyetlen valóban gyári háttérrel versenyző csapat. A Honda pedig 2013-ra készül egy kétautós csapattal, és időről-időre a Ladáról is lehet hallani híreket. Az amerikai gyártó az együléses autókra összpontosít és az IndyCar-ban és GT-ben szeretne sikereket elérni.wtcc%20zolder%20david%20noels%20216%20-%20Version%202[1].jpg

Fotók: fiawtcc.com, chevroletwtcc.com, gm.com, blog.hendrickchevrolet.com

34 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr524630079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stig 2012.07.05. 09:15:48

Szerintem ezzel a WTCC-nek vége, hacsak nem jön egy-két másik gyári csapat.

Kiváncsi vagyok mi lesz a sorozattal, Norbival és Huffékkal.

Tizenkettő 2012.07.05. 09:53:52

Nyilván nem jött vissza a befektetett pénz és sajnos a sorozatnak sincs már túl nagy reklámértéke.

Tizenkettő 2012.07.05. 09:54:29

Gyári csapatok nélkül meg nem is lesz jövője sajnos.

Poita not Peter! 2012.07.05. 10:05:26

CChevrolet megy, Honda jön, hol itt a probléma? Én örülök, hogy végre nem arról szól a nóta, hogy ki lehet 4.

f3nyv3s3rd0 (törölt) 2012.07.05. 10:07:38

Ti olvastátok a cikket vagy csak a címig sikerült eljutni? Jön a Honda, ez 100%, és minden bizonnyal gyári is lesz.
Pedig vártam egy jó kis csatát Chevi és Honda között, de úgy néz ki elmarad :( Biztos beijedt a Chevi, a BTCC-ből is kivonult, miután a Honda nyert :P

Goe 2012.07.05. 10:25:44

Érdekes fejlemény, én személy szerint nem bánom, mert túlzottan uralták a WTCC-t. Remélem a Hondának jól fog menni jövőre és marad, az azért nem lenne túl örömteli ha lelépnének a gyári csapatok. Na mindegy, azért még szerintem se kell a WTCC végéről beszélni, ki tudja mi jön még.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.07.05. 11:02:30

Mi lenne, jövőre lesz pár db eladó idei chevi, reméljük jó áron, biztos lesz pár csapat, hátha valami félgyári is, remélem Müller visszavonul.

McK (törölt) 2012.07.05. 11:39:09

@Tizenkettő: A befektetett PÉNZ SOHA nem jön vissza. Az autósport nem üzlet.

McK (törölt) 2012.07.05. 11:40:51

Mellesleg ez Norbinak sem túl jó..sokkal nehezebb eladni egy gyenge sorozatot a szponzoroknak.

Feyd Rautha 2012.07.05. 11:50:13

Én is megijednék a Hondától :D

Béza Dániel 2012.07.05. 11:55:05

@McK: De, visszajöhet, ha az eredményeknek megvan a kellő marketing értéke.

A chevinél ez nem volt meg, mivel nincs sportos utcai kocsijuk (a normál autó kinálatunkban), és az imidzsük sem az a kimondottan sportos, amihez passzolnak a versenysikerek.

McK (törölt) 2012.07.05. 11:58:24

Sose! Egyrészt mérhetetlen,hogy mennyivel több autót adnak el a sportsikerek miatt..
Másrészt annyi pénzt emészt fel a versenysport,hogy nincs az-az eladás,ami visszahozná.
Nem is ez a célja. A célja,hogy a márkáról egy egyedi képet alkosson!

burnsie 2012.07.05. 12:12:30

az egész sorozat megszűnhetne, ennek a 2-szer 10 perces bohóckodásnak semmi értelme sincs.

burnsie 2012.07.05. 12:14:15

@McK: nem üzlet, hanem pénzmosoda, még a legmagasabb szinteken is...de hát ez van:-D

hofi601 2012.07.05. 12:28:08

@McK: És szerinted mi célja lehet annak, "hogy a márkáról egyedi képet alkosson"? Az, hogy több autót adjon el. Egyik autógyár sem jótékonysági szervezet, igenis üzlet a versenysport. Nem kivétel az autósport sem.

hofi601 2012.07.05. 12:28:57

@burnsie: Az is egy fajta üzlet. :)

Specialized78 2012.07.05. 13:17:52

@McK:
Az autósport márpedig kőkemény üzlet.Sehol nem indulna el egyik gyártó sem,ha nem térülne meg neki.Presztízsben,fejlesztésekben,stb stb.

Szolo 2012.07.05. 13:21:44

- Vagy tényleg nem hozott elég hasznot a Chevroletnek ez a szűk réteget megszólító versenysorozat. (Akárhogy nézzük, WTCC nem hozott F1-hez mérhető nézettséget.)
- Vagy beparázott a Chevrolet a Hondától, és még nyerő szériával akar kiszállni. (Nem úgy, mint a F1-es Cipész.)
- Vagy a Chevrolet nem tisztán játszott eddig, (ebből volt az egyértelmű dominancia) és jövőre olyan vizsgálat lesz gépátvételkor, amin már nem menne át a kocsijuk. Ismét csak a nyerő szériával kiszállás az ok.

Tizenkettő 2012.07.05. 13:51:11

@McK: Dehogy is nem az. Hatalmas marketing ereje van, persze nem közvetlenül jelentkezik a dolog. Egyébként senki sem ölne bele pénzt.

Tizenkettő 2012.07.05. 13:52:44

@McK: Egyedi képet alkothasson, így téve a márkát eladhatóbbá, kiemelve azt a többi közül.

kraft 2012.07.05. 13:57:11

Végre nem állandóan a Chevrolet-k fognak elől menni :-)

Rodick 2012.07.05. 14:21:36

Szerintem ha nem lenne gyári csapat akkor lenne a izgalmas, mert így úgy lesz a Honda mint most a Chevy. Egy idő után mindent visz,és izgulhatunk ki lesz a harmadik!

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.05. 14:29:33

Ilyen ez a "popszakma". Azért ha így a vége felé piacra dobnák a Cruze WTCC editiont (ahogy azt a Lacettivel is tették), elgondolkodnék azon a nem túl régi kijelentésemen, hogy soha többé nem veszek fel hitelt autóvásárlásra. :)

Katana750 2012.07.05. 15:23:27

Remélem mülleriván munkanélkülivé válik!

Mitya Ivanov 2012.07.05. 15:40:24

privát csapatoknak azért még adnak autókat?

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.05. 15:41:09

@Katana750: Azt én sem bánnám, Huffy viszont épp ellenkezőleg. Remélem, neki valami jó helye lesz.

megint 2012.07.05. 15:46:24

Én nagyon szurkolok a magyaroknak, de lássuk be ez a negyed órás futam iszonyú rövid, és sokszor unalmas. Valami ki kéne találniuk mert ennek így nem sok értelme van.

daytona500 2012.07.05. 16:41:21

Menjenek is, ők csak ruhákat adtak az RML-esekre meg fizették őket. Kb annyi az érdemük a győzelmekben, mint a tic-tac-nak/vodafone-nak a Ferrari/McLarenében.
Tulajdonképpen az Infinity (és a Rauch) az idei címvédő az F1-ben.

Katana750 2012.07.05. 17:45:29

Nekem Menu is szimpatikus. Régi játékos nagy küzdő. Régen 1-es lagunával hajtott az angol bajnokságban és nem ismert vesztes pozíciót. Akárcsak pásztor. Milyen hisztit levágott a hemi, hogy valaki úgy mer keménykedni ahogy csak neki szabad.

w a s d 2012.07.05. 19:24:44

@Gixef: Rendelhető WTCC csomag van elvileg.

www.chevrolet.hu/eap/cruze-4d.pdf

7. oldal

sz.s. 2012.07.05. 21:29:29

A WTCC nézettsége szerintem egy-két kelet-európai pilóta miatt arrafelé viszonylag nagy, szerintem nálunk sem nézték sokan Michelisz előtt, itt Olaszországban 12 év alatt soha egy fél szót nem hallottam/olvastam róla a médiákban... tehát reklámértéke valószínűleg minimális, a költségei viszont magasak.