Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Bréking! Ők lesznek a Honda WTCC pilótái

B. Capelluti 2012.07.18. 12:55

Nemrég emlegettük, hogy a Chevrolet megy, és a Honda jön. A lényeg:

Tiago Monteiro már idén versenyez Suzukában, Sanghajban és Makaóban. (Hát ezért nem kapta meg az új motort a Seatba...)

Gabriele Tarquini segíti a Honda Racing Team JAS fejlesztési munkáját

Mindketten az új „Civic WTCC”-vel versenyeznek 2013-ban

A Honda ma hozta nyilvánosságra, hogy az olasz Gabriele Tarquini és a portugál Tiago Monteiro lesznek a gyári versenyzői az FIA Túraautó Világbajnokságban (WTCC).

Gabriele Tarquini and Tiago Monteiro

Az év első felében a Honda már bejelentette visszatérését a WTCC mezőnyébe 2013-tól kezdődően, méghozzá egy kétautós gyári alakulattal - Honda Racing Team JAS – amelyet a milánói J.A.S. Motorsport irányít majd, akik a Honda régi versenypartnerei.

A J.A.S. Motorsport jelenleg is fejleszti az európai Honda Civic 5-ajtós változatának WTCC verzióját, míg a Honda R&D részlege egy vadonatúj, 1,6 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotort épített a kutatási és fejlesztési központjában, Tochigiban (Japán).

Honda Civic WTCC 2012

A fejlesztési program részeként a Honda egy autóval már idén csatába száll a WTCC-ben. Az új „Honda Civic WTCC” volánja mögött az ex-Forma-1-es pilóta, Tiago Monteiro ül majd, aki három versenyen áll rajthoz 2012-ben Suzukával kezdődően. A Honda R&D és a Mugen a versenypályákon is segítik a csapat munkáját az új motor debütálásakor.

Mindezek mellett a 2009-es túraautó világbajnok, Gabriele Tarquini is latba veti széleskörű tapasztalatait, ezzel segítve a gyári csapat fejlesztési munkáját az idei évben.

Mindkét versenyző teljes szezont teljesít majd a 2013-as FIA Túraautó Világbajnokságon (WTCC).

A bejelentéshez Hideo Sato, a Honda Motorsport Divízójának vezetője hozzáfűzte:
„Örülünk, hogy újra Gabrielével dolgozhatunk együtt, ugyanakkor izgatottan köszöntjük Tiagót is a Honda versenyzői családjában. Mindketten korábbi Forma-1-es pilóták, és azóta számos alkalommal bizonyították, hogy a világ túraautó versenyzőinek abszolút elitjébe tartoznak. Biztosak vagyunk benne, hogy mindketten jelentősen részt vállalnak majd a Honda Civic sikerében az FIA WTCC mezőnyében. 
Külön köszönetet szeretnék mondani az FIA-nak és az Eurosport Events-nek, akik fontos szerepet játszottak abban, hogy már idéntől a WTCC mezőny tagjai lehessünk. ”

Gabriele Tarquini

Gabriele Tarquini versenyzői karrierje gokartban kezdődött, ahol nemcsak olasz bajnok, de világbajnok is lett. Ezt követően a Formula 3000-ben folytatta három éven keresztül, majd a Forma-1 következet, 78 Grand Prix részvétellel, az Osella, a Coloni, az AGS, a Fondmetal és a Tyrrell csapatainál versenyezve.

Az olasz 1994-ben sikeresen váltott a túraautózásra, a Brit Túraautó Bajnokságban kezdve (BTCC), amelyet az első próbálkozásra meg is nyert.

1997-ben ötéves együttműködésbe kezdett a Hondával, először a BTCC-ben egy Honda Accord volánja mögött. 1998-ban Németországban versenyzett a Hondával az ottani STW Cup-ban, majd 2000-ben visszatért a BTCC mezőnyébe. Ez az első 'Honda éra' 2001-ben ért véget, amikor is kilenc versenyt nyert a Túraautó Európa-bajnokságban.

Azóta Tarquini az FIA WTCC-ben versenyez, ahol 2009-ben világbajnok lett, az évad utolsó versenyén hódítva el a bajnoki címet. 


Ugyanabban az évben, amikor Tarquini először lépett a Honda kötelékébe (1997), Tiago Monteiro debütált a Francia Porsche Carrera Cup-ban. Ezt a Francia Formula 3 és GT bajnokságok követték, aztán a Formula 3000-ben edződött 2002-ben, majd az amerikai Champ Car sorozatban folytatta egy évre rá. Innen jött a Forma-1-es áttörés, ahol a Jordan Grand Prix, a Midland F1 és a Spyker F1 versenyzője volt. Az emlékezetes 2005-ös USA Nagydíjon a dobogón végzett (3. hely) és ugyanebben az évben megdöntötte a legtöbb újoncként befejezett verseny rekordját (18); ami a mai napig él.

Tiago Monteiro

Monteiro 2007-ben váltott az FIA WTCC-re, ahol továbbra is kiemelkedően magas szinten versenyez.

Tundivalók a Honda Racing Team JAS-ról

Csapatnév: Honda Racing Team JAS
Versenyzők: Gabriele Tarquini 2012-ben fejlesztő versenyző, majd 2013-tól versenypilóta
  Tiago Monteiro 2012 Suzukától, majd 2013-ban is versenypilóta
Csapatfőnök: Alessandro Mariani
Vezető tervező: Andrea Adamo
Technikai igazgató: Stefano Fini

A Honda Civic WTCC-ről

Típusjelzés: Honda Civic WTCC
Alapmodell: Honda Civic 5 ajtós, a Honda swindoni összeszerelő- üzeméből (UK).

A J.A.S. Motorsport-ról

A J.A.S. Motorsport egy versenyautó-építő és versenycsapat egyben, amelyet 1995-ben alapítottak, leginkább túraautó versenyzésre szakosodva. 1997-ben lettek a Honda partnerei, mint gyári csapat a Super Touring Car korszakban (STW (Németország)) 1998-99-ben, majd a BTCC-ben (Egyesült Királyság) 2000-ben és a Honda Racing Privát Ügyfélkiszolgálói a Honda Motor Europe megbízásából 2001 óta. A Milánóban található J.A.S. főhadiszállás 2500 m²-en üzemel. [És ők fejlesztik a rali Hondákat - B. Capelluti.]

A J.A.S. Motorsport elnöke Maurizio Ambrogetti, ügyvezető igazgatója Alessandro Mariani.

További információt a www.jasmotorsport.com oldalon találhat.

A Mugen-ről

A Mugen az M-TEC Co., Ltd. márkája, amely Saitamában (Japán) található, és a fő motorsport profiljaik: versenymotorok tervezése, fejlesztése, gyártása és marketingje; Honda autókhoz gyártott alkatrészek és technikai szerviz a versenypályákon. 

Az M-TEC leányvállalatai az USA-ban (MUGEN America Inc.) és Európában (MUGEN EURO Co., Limited (U.K.)) találhatók.

További információt a www.mugen-power.com oldalon találhat.

 Forrás: Honda

Címkék: wtcc honda civic tarquini monteiro

11 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr134664150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.18. 15:18:56

Sehol sem olvastam olyat, hogy akár tervben is lenne Michelisz hondás szereplése, így nem értem a "reménykedtünk" alcímet. Mondjuk itt nem, de a TC-n ez az alcím szerepel.

ommm 2012.07.18. 18:00:55

@Gixef: Az, hogy te nem olvastad, még nem jelenti azt, hogy ne került volna szóba...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.18. 20:00:09

@ommm: Linket pls, szájkaratéból kinőttünk már. :)

RAH-66 2012.07.18. 20:59:40

Neal és Shedden BTCC-s Accordjából elég sok know-how-t származhat a JAS irányába , mégha az NGTC-s kocsi is. Simán elképzelhető egy Chevy féle dominancia, sajnos.

ommm 2012.07.18. 22:34:01

@Gixef: Drága barátom, olvasol és értelmezel? Menj ki pár versenyre, beszélgess emberekkel, élj ott egy kicsit és szívd fel az infót, amit senki nem ír meg soha, mert hangosan nem beszélnek ilyesmiről. Érted vagy lefordítsam?

Majdénmegmondom 2012.07.19. 08:55:02

Ja tényleg, emlékszem, hogy múltkor a Füttyös bisztróban benyomva arról beszélgettünk, hogy Norbi jövőre már gyári csapatnál versenyez!

Ha pl. Vettel Ferraris átigazolása kerül szóba, az hírként megjelenik az autós portálokon, majd a menedzsment azt hivatalos sajtóközleményben cáfolja. A pletyka információ ugyan, de túl belterjes ahhoz, hogy közismert tényként lehessen hivatkozni rá.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.19. 09:47:31

@ommm: Nem vagyok a drága barátod egyrészt, másrészt meg látom, hogy mégiscsak szájkarate. Lesz@rom, hogy az ismerőseid mit mondanak. Zengő Zoli mondott neked ilyet? Mert nekem nem. Érted, vagy lefordítsam?

2012.07.19. 13:16:40

@ommm: Szenzációhajhász címnek jó, sőt, én még azt is elhiszem, hogy valaki fejében felmerült ilyesmi, de magyar versenyző saját csapat nélkül soha az életben el nem jutott volna a WTCC-ig, de még ETCC vagy Seat Európakupáig sem. Tetszik, nem tetszik, ha nincs ZZ, Norbi még most is otthon pörgetné a szimulátort. S ha esetleg a csapat kiszállna az autósportból, Norbi esélyei egy új szerződésre külföldi csapatnál közelítenek a 0-hoz akármelyik versenyszériában (kivéve persze ha hoz szponzorokat).

bendix21 (törölt) 2012.07.19. 14:05:23

@Gixef: Jól van akkor, ha neked nem mondott ilyet a Zengő akkor megnyugodhat mindenki.