Augusztus 12-én rajtol a világ leghíresebb hegyiversenye, a 90. Pikes Peak International Hill Climb. Az eredeti időpontja július 8-a lett volna, de a tűzvész miatt új időpontot kellett keresnie a rendezőnek. A pálya némileg megváltozott a korábbiakhoz képest, hiszen a murvás részeket leaszfaltozták (a pálya helyszíne egy közkedvelt, turisták által látogatott hely, ezért kellett leaszfaltozni). Ez mindenképpen új kihívást jelent a versenyzők számára.
Királykategóriában (Unlimited) 7-en indulnak. Nekik nem más a céljuk, mint megdönteni Nobuhiro Tajima tavaly megfutott idejét: 9:51,278. Szinte biztos, hogy megdől a rekord, csak az a kérdés ki lesz a leggyorsabb? A legismertebb és talán a legesélyesebb Jean-Philippe Dayraut az überbrutál Dacia Dusterrel. A nyirádi rallycross eb-t megjárt Liam Doran édesapja, Pat Doran is ott lesz egy legendás Ford RS200-zal. Szintén Forddal támad Mark Rennison. A többiek: David Donner (Palatov D4PPS), Cody Loveland (Acura NSX), Jimmy Keeney(Chevrolet Colorado) és Paul Dallenbac (PVA-03).
Nobuhiro Tajima idén kategóriát váltott: Az Unlimited kategóriás Suzukiból átült egy saját fejlesztésű elektromos autóba. Nekem nagyon hiányzik a versenyautós csattogás-durrogás, de tempó, amit megy nagyon meggyőző. A teszten nem sokkal maradt el a királykategóriás autóktól, ráadásul a pálya utolsó harmada nekik fog kedvezni, mert az elektromos autók teljesítményét nem befolyásolja a levegő összetételének változása.
A királykategóriából hiányzik még Rhys Millen, aki idén a legnépesebb kategóriában indul a Hyunday Genesis Coupeval. Bár Millen eléggé kimagaslik a kategóriából, mégis itt, Time Attackban várható a legnagyobb csata.
AudiQuattro a hivatalos Pace Car
Sajnos hiába vártuk, hogy Walter Röhrl 25 év után ismét nekivágjon a Hegynek a legendás S1-gyel. Az Audi ugyanis a napokban bejelentette, hogy az autó ugyan ott lesz, de nem Walter fogja vezetni!
KrisAntal a 2011-es Pikes Peaken
Hiába keressük Kris Antal, vagyis Antal Krisztián nevét a nevezési listán. Múlt héten pénteken ugyanis bejelentette a visszalépését. Egy saját fejlesztésű és építésű autóval állt volna rajthoz. Az autó el is készült, de nem tudták eleget tesztelni, ezért nem vágnak neki a futamnak. Brutális egy jószág az biztos, hamarosan írunk róla hosszabban! Annyit elöljáróban, hogy ez az autóval abszolút esélyes arra, hogy megnyerje, a Pikes Peaket!
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem