Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Verseny a fellegekbe

T-Maci 2012.08.12. 10:07

ppihc2012.jpg

Augusztus 12-én rajtol a világ leghíresebb hegyiversenye, a 90. Pikes Peak International Hill Climb. Az eredeti időpontja július 8-a lett volna, de a tűzvész miatt új időpontot kellett keresnie a rendezőnek. A pálya némileg megváltozott a korábbiakhoz képest, hiszen a murvás részeket leaszfaltozták (a pálya helyszíne egy közkedvelt, turisták által látogatott hely, ezért kellett leaszfaltozni). Ez mindenképpen új kihívást jelent a versenyzők számára.

Királykategóriában (Unlimited) 7-en indulnak. Nekik nem más a céljuk, mint megdönteni Nobuhiro Tajima tavaly megfutott idejét: 9:51,278. Szinte biztos, hogy megdől a rekord, csak az a kérdés ki lesz a leggyorsabb? A legismertebb és talán a legesélyesebb Jean-Philippe Dayraut az überbrutál Dacia Dusterrel. A nyirádi rallycross eb-t megjárt Liam Doran édesapja, Pat Doran is ott lesz egy legendás Ford RS200-zal. Szintén Forddal támad Mark Rennison. A többiek: David Donner (Palatov D4PPS), Cody Loveland (Acura NSX),  Jimmy Keeney(Chevrolet Colorado) és Paul Dallenbac (PVA-03). 

Nobuhiro Tajima idén kategóriát váltott: Az Unlimited kategóriás Suzukiból átült egy saját fejlesztésű elektromos autóba. Nekem nagyon hiányzik a versenyautós csattogás-durrogás, de tempó, amit megy nagyon meggyőző. A teszten nem sokkal maradt el a királykategóriás autóktól, ráadásul a pálya utolsó harmada nekik fog kedvezni, mert az elektromos autók teljesítményét nem befolyásolja a levegő összetételének változása.

A királykategóriából hiányzik még Rhys Millen, aki idén a legnépesebb kategóriában indul a Hyunday Genesis Coupeval. Bár Millen eléggé kimagaslik a kategóriából, mégis itt, Time Attackban várható a legnagyobb csata.

pp_audi.jpg

AudiQuattro a hivatalos Pace Car

Sajnos hiába vártuk, hogy Walter Röhrl 25 év után ismét nekivágjon a Hegynek a legendás S1-gyel. Az Audi ugyanis a napokban bejelentette, hogy az autó ugyan ott lesz, de nem Walter fogja vezetni!

antal_krisztián.jpg

KrisAntal a 2011-es Pikes Peaken

Hiába keressük Kris Antal, vagyis Antal Krisztián nevét a nevezési listán. Múlt héten pénteken ugyanis bejelentette a visszalépését. Egy saját fejlesztésű és építésű autóval állt volna rajthoz. Az autó el is készült, de nem tudták eleget tesztelni, ezért nem vágnak neki a futamnak. Brutális egy jószág az biztos, hamarosan írunk róla hosszabban! Annyit elöljáróban, hogy ez az autóval abszolút esélyes arra, hogy megnyerje, a Pikes Peaket!

Címkék: video audi hegyiverseny hill climb antal krisztian Pikes Peak

9 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr344706164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V12 Power 2012.08.12. 11:47:18

Hááááát, megnéztem ezt az elektromos felfutást... Lehet, hogy jó időt fut majd, de mennyivel inkább nézek-hallgatok egy Urquattro S1-et, még ha tovább is tart neki! Mellesleg irtó nagy baromság volt leazfaltozni a pályát, teljesen elveszti a feelingjét, egy lesz a sok közül.

srank 2012.08.12. 12:21:26

szinte biztos hogy megdől ...
jja azért volt 10 éves az előző rekord is mert minden évben döntögetik a rekordokat mi ?
ez nem a nordsaffe , ez valami más ...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.12. 13:20:09

@V12 Power: Fosszilis tüzelőanyag nélkül nem autó.

numl0ck 2012.08.12. 13:26:59

@srank: azt is vedd figyelembe, hogy majdnem az egész le lett aszfaltozva. sokat számít a futott időben

srank 2012.08.12. 13:38:09

@numl0ck:
nem hinném hogy a murva miatt lenne nehéz verseny, akkor inkább a laborban erős kocsik légszomjával vagdalódzzunk , annak nagyobb a befolyásoló tényezője, pláne amennyi levegő kell egy villanyautónak :D

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2012.08.12. 14:03:10

@srank: A levegő összetételének megváltozása hatással van az emberre és a gépre egyaránt. Az elektromos autóknál magasabb részeken maximum a hűtéssel lehet probléma. A fosszilis tüzelőanyaggal hajtott vasaknál viszont igen komoly teljesítményvesztéssel kell számolni...

A murvás részek kiesése jelentősen befolyásolja majd lefutási időt. Nem kell spéci futómű-gumi. Elég egy aszfaltos szett...

Ami megkeverheti a kártyát az az időjárás. Nem ritka, hogy a felső részen esik a hó...

Georg1979 2012.08.12. 20:11:55

@V12 Power: Igen, én is meglepődtem a videón, hogy a pálya végén leaszfaltozták az utat. Én anno, mikor először mentem rajta DiRT-ben, Audival... Szó szerint féltem az utolsó, murvás részen. pedig az csak egy játék. Milyen lehet igaziban? Durva. Egyébként egész jól megcsinálták a játékban a pályát. Simán tudtam a videón. hogy épp hol járok.
A villanyautóban azért az mindenképp jó, hogy van hangja. Sokat segít a vezetésben. Egy szinte hangtalan autóval rendkívül nehéz lenne versenyezni. A hang sokat segít. Még akkor is, ha nem hasonlít a belsőégésű motorok hangjára.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.08.12. 22:22:24

Nem sok hibazasi lehetoseg van a palyan.
Kicsit benezi az ember az ivet es lenn talalja magat a hegy aljan.