Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Szuzuka? B+!

B. Capelluti 2012.10.21. 13:55

Két éve a szuzukai kis pályán rendezik a japán WTCC futamot. Míg 2010-ig az Okayama International Circuit izgalmas - parádésnak azért nem nevezném - versenyeknek adott otthont, addig ez a szuzukai pálya az egyik legrosszabb, és legunalmasabb, amit túraautózásban láttam. Oké, hogy nem egy Bathurst, ami valódi ikon, de a japán verseny ezen a pályán tényleg felesleges. 

Ez a kis kör tényleg kicsi. Némi túlzással egy hosszabb gokartpálya: 2243 méter, amit 53 másodperc alatt tesznek meg. Ennél a Hungaroring kétszer hosszabb. 4381 méter, és olyan 1:55 körüli időket szokott rajta a WTCC eleje menni. Ezért a "koncentrált versenyzésért" a csapatok sem lelkesednek kimondottan. Tavaly sem értettem, hogy miért nem egy "rendes" pályán rendezik a futamot. Oké, tudom, a pálya is egy olyan adott körülmény, amivel együtt kell élni. De legalább nézőként ne kelljen szeretnem.

A pálya iránti olthatatlan ellenszenvemet viszont a mai versenyfutamok tovább szították. Hogy nem jött össze a verseny Michelisz Norbinak? Az nem kifejezés. De kezdjük az elején.

Zengőék nem találták meg a tuti beállításokat, és míg a többi béemwés csapatnak jól sikerült az első időmérő (Coronel az 5., Bennani a 10., D'Aste pedig a 11. lett) addig Norbi csak a 14. lett, és nem jutott a Q2-be. Itt a hátsókerekes különítmény az 5. (Bennani), 7. (Coronel) és a 10. (D'Aste) helyet szerezte meg. A franc egye meg, hogy nem fért oda a Norbi, hiszen az év során mutatott formája alapján bőven ott lett volna a helye. Ilyen előzmények után mérsékelt lelkesedéssel vártam a futamot. Csak egyvalami érdekelt igazán: Monteiro mit villant a Hondával azután, hogy a Q1-ben 7., a Q2-ben pedig 11. lett.

A reggeli warm up viszont igen huszárosra sikerült. Norbié volt a második legjobb idő (egyúttal második legjobb BMW, és második legjobb privát) Stefano D'Aste mögött. Talán mégsem lesz büntetés az egész? Talán tud valamit varázsolni a mi fiúnk? Ja, az az a pálya, ahol egy igen kerek - ha nem a legkerekebb - számmal írható le az előzési pontok száma? (Igen, 0) Viszont tud második időt a gyerek, előtte pedig az öreg bölények csak összeakadnak egy kis versenybalesetben. Bízhatunk Tarqiniben, ő még a régi, fullkontakt túraautós iskolában nevelkedett. A másik lehetőség, hogy bekövetkezik egy olyan "esemény, melyet Istennek a természet rendjét fölfüggesztő beavatkozása hoz létre". Nem lövöm le a poént, ha már itt szólok: nem történt csoda. Sőt igazából nem is csodálkozhattunk semmin...

Az első futamban nagyjából az történt, amit vártam. Nézhetetlen volt. Ha valakit arról szeretnék meggyőzni, hogy a pályaversenyzés, vagy akár az autósport a világ legunalmasabb időtöltése, majd megmutatom  az erről készült videót. Amit mindenképp be is fogok szerezni, mert alvászavar esetére ideális gyógymód lesz altató helyett. Azon gondolkodtam, hogy egy jó - általam érthetetlen szabályok szerint zajló - krikettmeccset fogok inkább nézni. Az egyetlen izgalmas pillanat az volt, hogy Yosimoto és és Boardmann elmentek Norbinak, akinek vagy öt perce telt  visszaelőzni a japán srácot. Nagy művészet egy ilyen rövid futamba belealudni, de nekem sikerült. A lényegről nem maradtam le: három Cruze az élen (Menu, Muller, Huff), Gabrielle senkit sem lökött ki, így negyedik lett. Dudukalo és Bennani vitáját az orosz nyerte, ezzel Michelisz Norbi a pontszerző helyre került (14, privátok között 8., BMW 4.)

A második futam pedig nemhogy csodát nem hozott, hanem kifejezetten balul sült el. Norbi az állórajtnál pazar módon jött el az első kör felénél, megérkezett a kékek mögé, és 10. helyen fordult az első kanyarban. Jóreggelt, nocsak, a Gondviselés besegít? Biztosan, de most még nem látszik hogyan, mert két kanyarral később a narancs-fekete BMW a kavicságyban végezte. Tarqiuninek marha nagy szerencséje, hogy a közelben sem volt, mert különben nehezen tudta volna megmagyarázni a Michelisz-faneknek, hogy semmi köze nem volt az incidenshez. Értem, hogy Zengő Zoli miért nem rajong ezért a versenyért...

A kaland csak ilyen rossz minőségben van meg, ha valaki tud jobbat, kommentelje be!

Mivel még vagy húszan mentek még úgy két tucat kört (pardon: köröcskét), illik a végeredményt is megemlíteni: D'Aste nyerte Oriola és Tarquini előtt. Talán csak az lett volna rosszabb Zengőéknek, ha Oriola megelőzi az olaszt, mert így is nagyon feljött Norbira a privát értékekésben. 

Két hét múlva Sanghaj, utána újabb két hét és a szezonzáró Makaó.   

 

Címkék: bmw michelisz monteiro zengőmotorsport

12 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr104860729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autopeti 2012.10.21. 14:15:19

Ezt a sorozatot megszüntetni kevés lenne, nézhetetlen pénzdobálás, komolyan mondom ezért eljönni Japánba...
Hasonlításképpen Koreába is felesleges elvinni a forma 1-et azért, hogy egy félkész pályán körözzenek üres lelátók helyett.
És Kínába, Indiába, malajziába is...
Ha ott anynira rajonganának a motorsportért, akkor kínai, maláj és indiai pilóták is ott lennének a világ élvonalában.

Autopeti 2012.10.21. 14:16:02

"Helyett" helyett mellett :)

belagezabela 2012.10.21. 15:21:56

Norbi Hajrá akkor is!!!!

fetyisob 2012.10.21. 16:20:12

Közben a DTM utolsó futamán Hockenheimringen a BMW bajnok lett!
az utolsó futamon dölt el a bajnokság!

victor vacendak 2012.10.21. 18:33:50

rendezhették volna a teljes pályán is, de akkor egy kör 3 percig tartott volna. annak sincs sok értelme. a WTCC-nek kell a földrészugrás, mert különben nem hívhatják világbajnokságnak...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.10.21. 20:10:01

Ez de szerencsétlen eset volt :S

mennyi?husz! 2012.10.21. 22:25:07

@victor vacendak: Dehogy lenne az 3 perc! A kovetkez Macau hoszabb a nemzetkozi szuzukatol es ott is korbve ernek durvan 2:30 kornyeken.

victor vacendak 2012.10.21. 23:44:37

@victor vacendak: macau fele padlógázas, nem lehet összehasonlítani suzukával. ha nagyon szőrszálat akarsz hasongatni, 2:45-2:50 körüli lehetne az idő. Ami még mindig nagyon sok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.10.22. 00:25:24

Szerintem Michelin lesz az...mármint a Norbi neve... :D
Amúgy meg jaja, épp néztem az egrósporton, és gondolkodtam is, hogy az nem-e a mi Norbink volt-e...erre látom itt a címet.Nincs ilyenkor büntetés, visszasorolás, akármi?

mennyi?husz! 2012.10.22. 00:50:03

@victor vacendak: Nem vagyok en az de ha macaun lehet wtcc futam akkor a rendes suzukan is! Mert bar lehet az atlag sebb. kevesebb lenne de mivel rovidebb ~ 400m -el igy kb pont ugyanolyan kor idok lennenek rajta. Egy szo mint szaz vagy rendes egesz palya legyen jovore vagy toroljek ezt a gokart szakaszt.

victor vacendak 2012.10.22. 17:34:51

@mennyi?husz!: a DTM is használja a Nürburgring rövid verzióját. Igaz ott jó 30 másodperccel tovább tart a kör, mint a Suzuka East-en a WTCC autóknak, de ha teljes GP kört mennének, akkor a DTM autók is két és fél percet töltenének rajta körönként. Túl sok.
Ugyanakkor ott van a Norisring, ami nagyon rövid, rém egyszerű és csak 50 másodperc megkerülni. Még sem tiltakozik senki...:-D
Szerintem nem ez a legnagyobb baj a WTCC-vel. Mármint egy ilyen rövidpálya. Ennél sokkal súlyosabb a problémám. Én nem tudom komolyan venni az ilyen sprintszériát, ahol 20 perc alatt vége a futamnak és még egy rohadt boxkiállást sem kell csinálniuk. Ezért sokkal komolyabb a DTM vagy a V8 Supercars, ami szegről végről rokon, hisz ott is szériaautók versenyeznek.

mennyi?husz! 2012.10.22. 18:08:54

2x 20-25 perc en igy nezem. Kozte meg egy hosszu box kiallas. Bar igaz ami igaz nem bannam en se ha meg 1, illetve rovidebb palyakon 2 korrel hoszabb lenne a verseny tav. Ott mar jobban kijonne a RWD autok elonye is gumik vegett. Btw en Zandvoort -ot szeretnem ujra latni. Imadom azt a palyat: www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mTtM-NdJXHs

Nekem a DTM meg pont azert nem jon be mert nem szeria kozeli autokkal mennek mar hanem urhajo kinezetu agyon szarnyalt, diffuzoros es ~500 lovas vasakkal. Regen a DTM volt olyan mint a WTCC.