Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

A BMW mindenkit legyőzött

B. Capelluti 2012.10.23. 06:50

Tavaly posztoltunk arról, hogy a BMW elhagyja a WTCC-t, és a DTM-be tart. Nem, nem abba DTM-be, hanem a Deutsche Tourenwagen Masters sorozatba, amelyiknek a három varázslatos betűn kívül nem sok köze van az elődhöz.

A hétvégén volt a DTM szezonzáró futama a Hockenheimringen. A statisztika alapján akár Mercedes győzelmet is várhattunk, mert 2001 óta Timo Schneider 2008-as audis győzelmén kívül csak a stuttgartiak nyertek - nem csoda, hiszen a pálya is Baden-Würtenbergben van. A verseny előtt három versenyzőnek volt esélye a bajnokság megnyerésére: a mercedeses Gary Paffettnek (127 pont), Bruno Spenglernek (124 pont) és lényegében csak matematikai szempontból kellett az ugyancsak mercedeses Jamie Greent (109 pont) idesorolni, aki csak ellenfelei betlije esetén érhet fel a csúcsra. Tőlük lemaradva, pozíciójukat semmiben sem veszélyeztetve jöttek az audisok (Mike Rockenfeller, Edoardo Mortara, és a kétszeres bajnok Mattias Ekström), majd a BMW versenyzői, Augusto Farfus és a címvédő Martin Tomczyk. (A többi tizenkét versenyzőt már csak azért sem sorolnám fel, mert összesen 186 pontot szereztek az első kilenc futamon, vagyis gyanús, hogy itt sem ők fogják megváltani a világot, hiába van közöttük a kétszeres bajnok Timo Scheider, vagy az ex-F1-es Ralf Schumacher és David Coulthard) A csapatversenyben a 151 pontos THOMAS SABO / Mercedes-Benz Bank AMG tűnt bajnokesélyesnek a 143 pontos BMW-Team-Schnitzer előtt. Ebből már látható volt, hogy a verseny igazából két emberről fog szólni Gary Paffettről és Bruno Spengleről.

A szombati időmérő megalapozta a parádés vasárnapi futamot. A pole-t ugyan - sorozatbán másodszor  - Augusto Farfus (BMW) szerezte meg, Paffett és Spengler előtt. Green 10. rajthelye pedig a matematikai esélyek elvesztését jelentette. Ha minden így marad, a befutóra, akkor Paffet a bajnok, de bajor csapat sem szégyenkezhet egy egyéni és csapat második helyet szerintem vakon aláírtak volna, amikor még a Hungaroringen tesztelgettek.

A DTM kvalifikációja négy körös: a Q1 16 perces, és a legjobb 16 versenyző jut a Q2-be. A Q2 11 perc, és a legjobb tíz versenyző jut tovább a tízperces Q3-ba, ahonnan a legjobb négy versenyző jut a Q4-be. A Q4-ben pedig szétlövéssel, egyenként indulva kell a legjobbat menni.

 A vasárnap reggeli warm up meglepő eredménye, hogy az audisok egyértelműen uralták a mezőnyt. Mattias Ekström volt a leggyorsabb, márkatársait Adrien Tambay-t és Mike Rockenfellert megelőzve. Andy Priaulx negyediknek hozta a BMW-t, Paffett volt az ötödik, és nagy ellenfele Spengler csak a 11. Nocsak, mi lesz itt? Brunonak nyerni kell a győzelemért, Paffetnek viszont elég, ha a bmw-s ellenfelét maga mögött tarthatja. Csak reméltem, hogy Spengler vért iszik, mert a vasárnapi unalmasverseny-adagomat már megkaptam.

A verseny rajtjakor kicsit hidegebb az idő, mint szombaton, de az aszfalt ugyanúgy 24 fokos.  Farfus tisztán vezet, a rajttól mindenki jól jön el. Paffett ennek kevésbé örülhetett, mert nem csak Spengler ment el neki, hanem  Joey Hand is megelőzte, akit csak a visszafordítóban tudott visszaelőzni. Ezzel Paffett a harmadik. Spengler viszont időközben megelőzte Farfust. A Tambay gyerek pedig vánszorog be a boxba, rendesen elfáradt a jobb hátsó felfüggesztés - fel is kell adnia.

A második körre megnyugodnak a kedélyek. Spengler vezet  Farfus, Paffett, Ekström, Hand (csak szólok, hogy nem sokkal ezelőtt még Paffett előtt volt), Green, Mortara, Werner és Tomczyk előtt. Frey és Rockenfeller jönnek a boxba, ahonnan csak Frey tér vissza a versenybe.

Halló, nehogy beunalmasodjon ez is! Bár már jobban megérte ezt nézni, mint a szuzukai WTCC futamot. Beállt a mezőny: Spengler 1,5 másodperccel van a brazil Farfus előtt. Az ő nyakán liheg 0,9-cel lemaradva  Paffett. Mögöttük Ekström, Hand, Green, Mortara, Werner, Priaulx és Tomczyk. A monotonitást közben csak az töri meg, hogy Coulthard és Vietoris a 12. helyért csatáznak.

Spengler a 11. körre már 2,5 másodperces előnyt gyűjt magának Farfus-szal szemben, akit viszont Paffett kezd nyomni, mert már csak fél másodpercre van lemaradva. (Ha megnézzük ez azt jelenti, hogy Spengler és Paffett között mindössze egy tizeddel nőtt a különbség, Farfus pedig mintha ugyanúgy BMW-vel versenyezne, mint Bruno pajtása.) A kör végén megkezdik a kötelező box-kiállásokat: Farfus és Paffett egyszerre jönnek, majd érkezik Ekström is. A boxkijáratnál Paffett megelőzi Farfust. Ekström gondolom nem csapkodja a térdét a röhögéstől, amikor a jobb első kereke önállósítja magát. A svéd kiáll. 

Jönnek szépen a többiek is a box-kiállásukra. Semmi extra nem történik, de én bírom ezt a vetélkedőt. Négy körrel azután, hogy Paffett megelőzte Farfust, bejelentik, hogy a felügyelő testület vizsgálja az esetet. Na, ott sem kapkodó idegbetegek dolgoznak. Schumacher a célegyenesben elhagyott valamit. 

A 17. körre Spengler már 3,6 másodperccel vezet. A kötelező box-kiállásoknak köszönhetően mindig történik valami. A 22. körben Schneider és Coulthard "összevitatkoznak", aminek a skót issza meg a levét. Schneider kap is érte majd egy áthajtásos büntetést. 

Az eleje túl van a második kötelező kiálláson is, úgyhogy újra látni, hogy ki kivel van. Spengler 2,2 másodperccel vezet Paffett előtt. Mögöttük Farfus, Green, Werner, Mortara, Priaulx, Hand, Schumacher és  Vietoris. 

Paffett bajnok akar lenni, ezért sietni kezd. Körről körre szépen faragja a hátrányát: már csak 1,8, majd 1,3! A nagy igyekezetben van egy pályaelhagyása, amiért figyelmeztetik. 5 körrel a vége előtt már csak 1,2 a különbség. Az utolsó előtti körre újra 1,6 lett a különbség.

A versenyt Spengler nyerte meg Paffett előtt, és a pole-ból induló Farfus fér még fel a dobogóra.

A BMW első szezonjában mindent megnyert: egyénit, csapatot, és hazai pályán verte meg a Mercedest. Soha rosszabb első szezont senkinek! 

 

Címkék: video mercedes bmw audi hungaroring spengler dtm hockenheimring ekström Paffett Farfus

12 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr414863413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drive_alive 2012.10.23. 07:36:17

Nem akarom bántani a bmw-t, igazán ügyesek voltak, azonban szerintem a teljes igazsághoz hozzatartozik, hogy volt pár neccces momentumuk az évad során, amit nem neveznék fair-playnek, és amihez hasonlókat a merci részéről nem láttam. Persze, ami a sportbíróknál belefér, tudom, azt meg is kell lépni. Ilyen momentumnak tartom a valenciai esetet, ahol Andy Priaux gyakorlatilag félrelökte a svájci audis csajt (neve nem ugrik be), hogy Spengler elmehessen neki. Itt van, megtaláltam: www.youtube.com/watch?v=MvwdVv0vLnw

Ez van.. 2012.10.23. 08:07:29

Fantasztikus amit a BMW produkált a tanuló évében! Szó szerint rendet tett a DTM-ben! Drive_alive: Nem tudom megnézted e a belinkelt előzést?? Priaulx (így hívják az úriembert) belső íven elmegy az audis mellett, majd helyet hagy Spenglernek. Ezek után történik a lökdösődés, és nem előtte! A szezonzáró futamon is úgy engedték el a BMW-sek a Mercedeseket, mintha csapattársuk lenne.. Inkább ezt nézegesd :) :
www.youtube.com/watch?v=y29aoOU0NIQ

TUDOD, A CSIBE 2012.10.23. 08:26:20

BMW a legjobb ;) . Ott is és a hétköznapokban is :)

#86 2012.10.23. 08:34:50

jó lett ez az összefoglaló videó :)

Pas de probleme 2012.10.23. 08:46:27

Gratula a BMW-nek, óriási dolog, amit elértek.
Megjegyzem - még ha nem is sportszerű - hogy legalább ennyire örültem annak, hogy a Merci megszívta. Méghozzá a Schumi ügy miatt. Szemét módon elbántak vele, úgyhogy ennyi kijárt Norbert Haugnak meg Zetschééknek.

Ami a Mercedes sportszerűségét illeti: a Paffet-féle első kanyar a mérések szerint fél másodperc tud lenni Hockenheimben. Nem egyszer csinálta meg, hanem vagy nyolcszor, és egyszer még azután is, hogy rászóltak. Így tudott rámászni Spenglerre.

A boxkijártatnál pedig nem mehetett volna el Farfusnak, mert ott a külső sávon jövő BMW-nek volt elsőbbsége. Csak épp Farfus hagyott neki helyet. A BMW pedig azt mondta a versenybíróknak a meghallgatáson, hogy ne büntessék a Mercit, mert nem így akarnak nyerni (a német közvetítés szerint). Szóval, két oldala van ennek a sztorinak is.

A valenciai előzés egyébként nekem is sok volt.

De lényeg a lényeg, király a BMW! Tudnak valamit ezek a fiúk! Húsz éve is néztem, és nagyszerű, hogy ugyanott folytatták.

pedaz 2012.10.23. 10:16:43

@Drive_alive: Egyáltalán nem volt sportszerűtlen :)
Az összeérések meg a nő miatt voltak. Egész egyszerűen az előzés utáni első és harmadik kanyarban nem hagyott helyet. Priaulx pedig csak a pályán akart maradni, és pozícióért harcolt.
Aki meg úgy gondolja, hogy a csapattársaknak ( tudom, hogy nem közvetlenül azok ) nem kell segíteniük egymást, az sakkozzon.

mennyi?husz! 2012.10.23. 10:56:29

Na igy, hogy ez mar pipa, szepen ra allhatnanak a WTCC -re ujra ha nem is gyari csapatkent de fejleszteni jo par dolgot. (elso sorban motort)

fetyisob 2012.10.23. 19:08:04

a wtcc szerintem zsakutca egy darab gyári csapattal!
oda kell menni norbinak ahol a pénz és a sztárok vannak nem ahonnan eljön mindenki

bono92 2012.10.24. 00:15:53

@fetyisob: az a gond, hogy nem olvasol a WTCC-vel kapcsolatban.... Először tájékozódj, és utána írj.

megint 2012.10.24. 00:46:59

Audis vagyok, de ahogy tavaly úgy idén is a legtöbb verseny unalmas, alig van különbség az autók között, így előzés is alig. Három ilyen márkának összehozhatnának egy izgalmasabb versenyt is, pl picit engedhetnének több mozgásteret a fejlesztésekben.

rekspeiler 2012.10.24. 10:30:16

Most hogy megvan a DTM, tessék kicsit megtámogatni a WTCC-s verdákat is!:)

rekspeiler 2012.10.24. 10:36:33

@fetyisob: Ezért száll be a citrom Loebbel?:)