Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Elöl, vagy hátul hajtson a túraautó?

B. Capelluti 2013.01.01. 11:28

Visszatérő kérdés, mióta előbb a Seatok, majd a Chevrolet-k lenyomták a WTCC mezőnyét. Michelisz Norbi elmondta az Égéstérben, hogy szerinte a versenyautó hajtson hátul. Vigyázat, nem lesz szó sem súlyelosztásról, kezelhetőségről, apexről, futóműről, vagy bármilyen más hardcore autóépítési, vagy vezetéstechnikai kérdésről, sem pedig a BMW és a többi autógyár WTCC-s szerepléséről. A ralisportban nincs ütőképes hátsókerekes topautó, időnként egy lejárt homologizációjú autóval, néha egy GT autóval egy-egy jókezű ember oda-odaér az összkerekesek, és frontosok közé, de az inkább csak szabályt erősítő kivétel. Ezzel szemben a gyorsasági szakágban (pályaversenyzés, hegy) viszont a fronthajtásosok megjelenése óta folyamatosan napirenden van a háború.

A kérdés igen élesen felvetődött a Brit Túraautó Bajnokságban, amikor 1987-ben egy AE86 (Hacsi) és egy AE82 vívott késhegyre menő csatát.

Ugyancsak elölhajtós-hátulhajtós párharcot láthatunk az 1989-es Japán Szlalombajnokság egyik fordulójáról készült összefoglalóban:

Neked hol hajt a kedvenc versenyautód?

31 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr924989996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackosor6 2013.01.01. 12:01:08

Tudom, hogy most a saját véleményemet kellene leírnom, mégse ezzel kezdem! Szerintem rossz példa a WTCC, mert emlékezetem szerint a SEAT-ok előnye annak idején nem a hajtásból, hanem a TDI motor nyers erejéből adódott, amihez hozzá jött a többi márkával (BMW) szinte azonos képességű futómű, így aztán a bömbisek nyelhették a port (kormot) a SEAT-ok mögött! A CHEVY szintén rossz hasonlat, itt sem a hajtás döntött, hanem az az óriási tapasztalat, ami már megvolt nekik a "régi" pályákon, szinte betéve tudták melyik pályára milyen beállítás a tuti! Ez szépen megmutatkozott, amikor új pályán mentek (slovakiaring, sonoma) akkor Norbiék fel tudták venni a kesztyűt! Részemről a versenyautó hátul hajtós, erre több indokom is van! Először is BMW mániás vagyok! Nem a legjobb autó a földön, versenyautónak is van nála jobb, de nálam ez inkább vallás, mint ráció! Az újévi fogadalmam, hogy idén meglesz az E36-os hobbiautó (20i, 25i vagy 28i még nem tudom)! Szigorúan csak zárt pályára, libakergetőkre, kis szlalomokra, fő tulajdonsága, hogy csak hátul hajtós van belőle, ezért emellett voksolok!

f3nyv3s3rd0 (törölt) 2013.01.01. 12:13:43

AE86 a kedvenc típusom, mégse foglalnék állást melyik a jobb, szerintem FWD-vel is lehet jól és élvezetesen pályázni, ez inkább ízlés kérdése. A precizitást egy elsőkerekesben is művészi szintre lehet emelni...ahogy nem a sperren, ugyanúgy nem a hajtáson múlik, hogy ki mennyire gyors.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.01. 13:54:49

Szigorúan értelmezve a kérdést, a kedvenc versenyautóm elöl hajt(ott): Citroen Xsara Kit Car. Bár ez raliautó.

www.youtube.com/watch?v=rZxtUHgHZ4M

DBandesz 2013.01.01. 14:24:47

Az én kedvencem minden kerekét hajtja, így kiestem ebből a kérdéskörből... R34GT-R rulez!

Speet 2013.01.01. 15:00:22

Melyik a kedvenc versenyautóm?
nekem olyan nincs,mert kedvenc versenyautóim vannak :P(90%azért RWD)
csak pár darab:
Lancia Stratos
Lancia Delta
Lancia Delta S4(amugy ha jól tudom ez volt az utolsó hátsókerekes autó ami rally világbajnokságot nyert a össz meghajtásosak között)
Nissan 200SX S13
Ford GT40
Renault 5 Turbo

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.01. 15:05:40

@Speet: impozáns lista! (De a Delta S4 is összkerekes volt.)

misinator 2013.01.01. 15:09:47

Szocializáció kérdése - még a versenyzőknek is:
Mire vágyott gyerekkorában, illetve eleinte miket vezetett főleg.
Nekem a hátsókerékhajtás a kedvencem. Gyerekkoromban az alap a Nagypolszki meg a Lada volt/Utazási élmények/, a vágy meg a Fiat 130/131/132 stb., meg a Mercedes, BMW, Jaguar sorozat volt.
A sportkocsikról nem is beszélve...
Még szép, hogy 20 évig Nagypókot használtam.
Aki anno Varesszel, Daciaval, Trabanttal nyomta, még szép, hogy arra esküdött.
Azóta meg sokat fejlődött a fronthajtás is - lásd pl. a Golf kategória erős verziói, meg utolértük a Nyugatot is...
A szocializáció: Megkérdezték a munkahelyen, hogy az egy hónapos 9 személyes Renault Traficot akarom e vezetni, vagy a 10 éves 14 személyes Transitot?
Csak annyit kérdeztem, hogy a Ford hátsókerekes e?
Gondolom kitaláljátok a választ :-)

w a s d 2013.01.01. 15:22:06

Az a baj, hogy kb. a 70- es évek végétől, de a 80- asokétól főleg, szinte nincs olyan autó, ami hátul hajt, versenyautó- alapnak való, sok van belőle, és a fantáziámat is kellően megmozgatja. BMW, Merci kilőve, a negatív előítéletek, meg az újonnan magasra pozicionáltság miatt. RWD japán autók mind ritkák itthon. Volvok, Omega, Scorpio nagyok. Sierra még talán beleférhetne, de azt sem érzem olyannak, hogy na én ilyet szeretnék egyszer. Lada már- már túl gyakori ilyen szerepben, a többi szoci túl ritka vagy esélytelen, a Škodákból meg az a változat, amit nem kell "teljesen" átalakítani, az itthon szinte nem is létezik.

És akkor még nem is mondtam, hogy jólesne olyat találni, aminek van mai, de még hátsókerekes utóda, hogy esetleg a régivel kezdve később lehessen haladni márkán belül az újabb felé.

Na meg pl. jelenleg azt is gondolom, hogy inkább egy gyenge de könnyebb autó lehetne a jó, mint pl. az utolsó hátsókerekes Starlet, de az sem igazán felel meg azoknak, amit eddig írtam, más hasonló meg nem sok jut eszembe.

Ha ez nem így lenne, azt kiabálnám én is, hogy "csak az RWD!". Viszont azt sem tudom kijelenteni, hogy akkor legyen egy autó FWD, vagy AWD, mert ugye a játékosság...
(Eddig nagyon alapmotoros autókhoz volt szerencsém csak, de ez alapján az RWD jobban tetszik az FWD- nél. Mondjuk hozzá tartozik az is, hogy elsőkerekes még nem volt saját, így azzal nem is volt annyira az élen táncolásban részem.)

w a s d 2013.01.01. 15:27:42

@w a s d: Ja, és egy kicsit a túraautók témakörén kívül gondolkodtam, de talán nem gond.

Speet 2013.01.01. 16:33:25

@B. Capelluti: igen igen hibáztam a Lancia 037 gondoltam.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.02. 06:15:02

Kardelre hanynam az osszes elsokerekest, en egy autoipari vadhajtaskent tekintek rajuk :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.02. 06:16:29

Hajtsanak a hatsokerekek, minden masra meg ott a Mastercard! :D

Krisi 2013.01.02. 06:32:43

@w a s d: nekem is hasonlo az elkepzelesem az autokrol es amikor kerestem anno akkor nekem is az volt a legfontosabb kitetel, higy RWD legyen es azert viszonylag eros benzines. BMW kilove mert tularazott mind bagy leharcolt (felmillio volt a keret) es vegul vettem egy Alfa 75ost. Azon kivul hogy nem tul gyakori es nincs semilyen kesobi utodja szerontem megfelel az osszes elvarasodnak :-)

Zolus84 2013.01.02. 17:09:56

@w a s d: Miért érdekel, kinek milyen előítéletei vannak? Az autót magadnak veszed, nem az idegen embereknek. Aki ismer, az úgyis tudja, milyen ember vagy. 1-1,5 misiből már pöpec BMW E36 325i, 328i-t kapsz, ha van ilyen eladó, vagy behozatsz egyet. Ha nincs benne, veszel bele bontottan 50-ért egy sperrdifit, 200 körül már minőségi sportfutóművet is kapni. Az alkatrész-ellátottság jó gyári, utángyártott, és bontott cuccokból is. Elég megbízhatóak, viszonylag olcsón fenntarthatóak, és sokkal praktikusabb, mint egy kétüléses sportkocsi. Egy M3 is alig 10 liter felett eszik, egy 328i alatta tartható, ha nem sietsz.

Krisi viszont fülembe ültette a bogarat az Alfával, mert mindig tetszettek a 75-ösök. Ez kéne második autónak:
www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/75/alfa_romeo_75_alfa_75-6360333

badfaced 2013.01.02. 19:44:53

Hát igen hátsókerék... akit egyszer megcsap a mozdony füstje... nekem az autózás nem a köridőkről szól és ha megnézzük a sportkocsikat azok még mindig hátul hajtanak...ezzel nem is igen lehet vitatkozni.

w a s d 2013.01.02. 21:22:57

@Krisi: Az a baj, a ritka autó ellen észérvek, és érzelmiek is szólnak. Mert ami ritka, ahhoz általában nehezebb alkatrészeket, pl. karosszériaelemeket találni, pedig könnyen szükség lehet rájuk, és egy ritka autóért fájna az ember szíve, amikor neki kellene állni kibelezni, becsövezni, részeket kivagdosni belőle, összetörni akár a parkolói szlalomban a padkán, vagy mondjuk egy pálya falán.

@Zolus84: Bennem a "prémium"- ság ellenérzéseket kelt, nekem ez a megnevezés azt jelenti, hogy valami, ami nem tud olyat pluszban az átlaghoz képest, ami nélkülözhetetlen számomra, ha jobb is egyébként annyival, amennyivel drágább. Vagyis fölösleges valamilyen szinten. Fölösleges dolgokra pénzt költeni meg nem szeretek, ha esetleg megtehetem, akkor sem. Még ha szórakozásról van szó, akkor sem. Az autó meg túl fontos dolog ahhoz szerintem, hogy negatív érzései legyenek a sajátjával szemben az embernek, főleg már mielőtt megvenné.

Krisi 2013.01.02. 22:12:53

@Zolus84: szépen körbefújták pirossal azt a linkelt 75-öst, az biztos. viszont eléggé gyanús, hogy gyárilag a 2literes TwinSpark-okon 5 lukú felni volt... szóval csak óvatosan!

amúgy jó kis autó, a 75-ös, de ha nem akarsz felszállni a szopórollerre, akkor inkább külföldről hozass be, akkor kisebb az esély, hogy durván mellényúlsz. alkatrész ellátás amúgy nem vészes, de tény, hogy egy bontott BMW sperrdifit biztos, hogy hamarabb és olcsóbban kapsz :)

@w a s d: a pályaautók már csak olyanok, hogy összetörnek, ez sajnos benne van a pakliban :)

Quattroman 2013.01.02. 23:42:00

Hajtson hátul de a legjobb ha mindenhol:-))

Zolus84 2013.01.03. 08:20:42

@Krisi: Rákérdeztem Alfa fórumon is, és ott is mondták, hogy ez nem gyári TS. Nem véletlenül ilyen olcsó.
Megnéztem mobile.de-n is a 75-ösöket, és ugyanat a bajuk, mint az E30-aknak, elszálltak az áraik. Ennyi pénztért már sajnálnám hétköznapi autónak tartani.

@w a s d: Az új prémiumok már nekem sem tetszenek a sok felesleges kütyüvel, de régen ez nem csak a magas felszereltségről szólt, hanem jó esetben magas műszaki színvonalról és jó minőségről. Ami eddig a legjobban tetszett, az egy jó állapotú E34 volt, amiben 20 éves kora ellenére a kátyúkban meg sem nyikkantak a kárpitok. Ilyen korban már nem jelentős a prémium felára, de nem is igazán van alternatívája, ha ragaszkodsz az RWD-hez. Persze ha nem tudsz megbarátkozni a gondolattal, akkor tényleg nem neked való. Sajnos a japánok ritkák és drágák itthon, és gondolom a fenntartásuk sem egyszerű. Talán még az MX-5 lehet racionális választás, de nekem valószínűleg kicsi lenne, szezonautó, és a motorjai is gyengusok.

Szabványok 2013.01.03. 10:06:20

Röviden: Hátul.

Hosszabban: A FWD-nek is, az RWD-nek is vannak előnyei is, hátrányai is. Különböző helyzetekben ezért aztán az egyik vagy a másik eredményesebb.
Pl. nehezen tudnám elképzelni egy FWD F1, dragster vagy drift versenyt. Viszont vannak versenyszámok ahol a FWD jól, sőt bizonyos esetekben akár jobban szerepel, mint az RWD. Sőt, az is előny, hogy olcsóbban lehet Clio vagy Suzuki
versenyeket szervezni, mint BMW M3-st.

Mindazonáltal az RWD kétségkívül látványosabb és a többség számára élvezetesebben vezethető.
(Sőt. Én még közúton sem szeretem az FWD-t. Azon kívül, hogy a hátul, középen ülő utasnak nem kell felhúznia a lábát, nincs semmi előnye, csak hátránya.)

Az AWD külön kategória, amelyik egyesíti mindkét megoldás előnyeit. De sajnos sok hátrányát is, mert pl. a legdrágább, legnehezebb.

Frunkp 2013.01.03. 13:01:26

Tényleg minden attól függ, mennyi erőt, milyen talajon, milyen versenyszámban akar az ember uralni, és milyen tudással. A spanyolviasz még odébb van szerintem. Egyszer vezetéstechnikai oktatáson egy oktató megmutatta határon autózva minél mik az előnyök, hátrányok, de a végén annyit mondott csak, hogy pályán 300 ló alatt nagyjából azonos erőnél mindegy hol hajt (hacsak nem összkerék, mert azonos erőnél az általában többet elvesz, mint hozzáad), ha a futómű jól kivan találva, akkor a vezetőn múlik, mit hoz ki belőle. De ha mindennapokban akarok autózni családdal, akkor összkereket válasszak, mert ott nem az ezred másodpercek számítanak, hanem hogy biztonságosan tudjam uralni szárazon, vizen, hóban, és ha 4 kerék hajt, akkor dupla esélyem van a többihez képest, hogy valamelyik kerék jó irányba forog. A kedvencem egyébként a lotus elise. Annyit autóban még nem vigyorogtam, mint abban, bár olyan nehezen beülni se tudtam még autóba... (És az oktató egy régi civic type R-el körbeautózott, de attól még élveztem, nem vagyok profi versenyző, ő meg az)

smarci201 2013.01.03. 13:27:05

Egyetértek Funkp-vel! Ezt sokan nem értik meg (BMW-sek). A hátsókerék hajtás csak kb. 300 LE felett előnyös, azalatt nem. (A Drift kivétel)

Feketeleves 2013.01.03. 16:16:51

Azért BMW-k ide vagy oda, egy Mégane3 RS vagy Ford Focus RS sok kérdést nem hagy maga mögött..:-).Az elöbbit volt szerencsém jó pár napon keresztül hajszolni.Iszonyú keményeket lehet vele menni, természetesen ehhez kellett a brutálisan jó futómü is.

smarci201 2013.01.03. 21:18:50

@Feketeleves: Jól mondod. Mutassanak egy gyári BMW-t, ami 250 lóerős, és olyan köridőket megy mint a Megane3RS.

Zolus84 2013.01.04. 16:31:13

@smarci201: Az utolsó zárójelben leírtad a kulcsszót (drift). :) Sokan azért szeretjük a BMW-t, mert jó néha keresztbe rakni. Ez egy olyan élmény, amit egy fronthajtású autó sem tud. Télen még egy 316i is öröm. Ez viszont szubjektív szempont, és az ember vezetési stílusától függ.
Nem vezettem még az új bivaly hot hatcheket, de a tesztek alapján utcai autónál azért 200 LE körül már jelentkezik a hajtási befolyás még a modernebb felfüggesztésekkel is. Nem vonom kétségbe, hogy kiváló és megdöbbentően gyors autó a Megane és a Focus RS, de ha lenne ennyi pénzem, én akkor is a Toyota GT86-ot venném, ha két kör alatt hármat vernének rám. Sőt, még valószínűbb, hogy fele ennyiből építenék egy RWD youngtimer hobbiautót.
Annak ellenére, hogy BMW-s vagyok (bár nem fanatikus), az újak közül egyedül az M modellek kellenének, de az nagyon más árkategória. A többi BMW nem sportkocsi.

smarci201 2013.01.04. 19:06:47

@Zolus84: Ha a hajtási befolyást annyira érezni lehetne, akkor a hot hatch-ek nem tudnának ilyen jó köridőket futni. (Pl. BMW 1 M-nél jobbat). Vezettem már régi és új Megane RS-t, Clio RS-t. Ezeknek független függőcsapszeges első futóművük van. Sokkal jobb mint egy sima fronthajtású kocsiban.
Amúgy nekem is tetszik a GT86, ha kétüléses sportkocsit akarnék, és lenne annyi pénzem, azt venném. Bár a BMW 3-as kupéja manapság a legszebb.:-)

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.01.09. 16:00:31

Nekem a kedvenc túraautóm a 155 v6 TI. Nénykerék-hajtású.

Slampixxx 2013.01.22. 21:19:13

A legjobb vasak hátul hajtanak :-]
süti beállítások módosítása