Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Monza margójára

shaperzrally 2013.03.24. 22:47

Az optimistább szurkolók csodára számítottak Monza kapcsán, a realisták tisztes helytállásra, sajnos senkinek sem lett igaza. Az autósportban jártas rajongók nagyjából tisztában vannak azzal, hogy nagy csodát nem szabad várni, ha egy új tervezésű versenyautó a verseny előtti napokban készül el. Itt nem az történt, ami a WRC-ben a Volkswagen megérkezésénél, hogy másfél év és ki tudja hány ezer kilométer tesztelés után azonnal tökéletes és versenyképes autót dobhatnak a világbajnoki pontokért zajló csatába. Nem ez történt.

ZengőBox.jpg

Mivel kevés a szabadidőm és főleg a rali világa érdekel, leginkább ralis tartalmakban szoktam elmélyedni a világhálón, így nem tartom magam a túraautózás szakértőjének. Persze, amit lehet, elolvasok, megnézek, mert azért bizonyos szintig érdekel, főleg Norbi miatt. A Honda engem meglepett a tavalyi makaói versenyen, ahol Monteiro dobogóra kormányozta az EVO I-es Civic-et és reménykedve vártam, hogy mindannyiunk kedvenc WTCC-s csapata is hozzájuthasson a saját EVO II-es technikájához, hadd jöjjenek hírek, hogy ilyen jó, meg olyan jó. Aztán jött az a közös Hondás teszt Monzában, amely a havazás miatt végül valahol Cremona közelében zajlott és amennyire visszaemlékszem, pozitív eredménnyel zárult. Aztán egyre rohamosabb léptekkel közeledett az év első versenye és egyre tisztábban látszott, hogy a verseny előtt Norbi már nem fogja tudni tesztelni a saját autóját. Volt már ilyen is a történelemben, Norbi és a csapat, pedig van annyira jó, hogy egy ekkora hátrányt is kimozogjon. Főleg azért hittem ezt, mert tudni lehetett, hogy a gyáriaktól is jelentős szellemi támogatást kap majd a Zengő Team, ez különösen fontos, hiszen az autót ők tervezték és építették.

Jöttek a szabadedzések és jöttek a fékproblémák. Nem tudom biztosan, hogy csak Norbi autójával volt-e gond, de mivel Andrisék a közvetítésben nem említették, hogy a gyáriaknak is lett volna hasonló problémájuk, azt hiszem, hogy csak a narancs-feketében nem működött a fék. Illetve nem mindig működött, de ez az autósportban ugyanazt jelenti, mert sajnos néha használni kell a középső pedált, hiába mondják róla, hogy a „gyávák fegyvere”. És ha tízből háromszor nem működik, az baj, mert jobb esetben csak elbizonytalanítja a pilótát, rosszabb esetben anyagi kárt okoz, a legrosszabb esetben pedig meghal valaki.

Aztán a warm-up-on minden rendben volt, lett egy hatodik hely, ami azért jelzi, hogy nem rossz ez a kocsi, csak szarul volt összerakva. Az első verseny maga volt a parádé, onnan hátulról szerezni egy nyolcadik helyet… Máris imádtam a Hondát és marhára sajnáltam, hogy nincs már a „fordított rajtrácsos” szabály a második futamra. Aztán ez elmúlt, amikor kiderült ez a párásodás dolog. Norbi eléggé ki volt a verseny után, Zengő Zolit és Bári Gergőt még nem hallottam nyilatkozni, de gondolom, hogy hasonló állapotban vannak, mint a versenyzőjük. Tökéletesen megértem őket, de abban is biztos vagyok, hogy jövő héten már pozitívumokat is fognak találni a monzai hétvége után. Más kérdés, hogy azért itt nem teljesen kapták meg azt, amit a szponzoraik kifizettek a Hondának, úgyhogy ezen a téren még Zolinak van egy meccse a Hondával, de amennyire ismerem, neki ez rutin meló lesz.

Pontosan nem tudom, mire akarok kilyukadni ezzel a poszttal, csak vannak kérdéseim, amelyekre nem is várok választ senkitől. Ha várnék, nyilván megkérdezném az illetékeseket. Várom a marrákesi (arabul: مراكش angolul: Marrakesh vagy Marakesh) hétvégét nagyon, ott már minden rendben lesz, mert ha nem, az a Hondának sem jó!

Címkék: vélemény szubjektív wtcc honda civic monza túraautó michelisz zengőmotorsport

Szólj hozzá! Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr65166434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása