Az optimistább szurkolók csodára számítottak Monza kapcsán, a realisták tisztes helytállásra, sajnos senkinek sem lett igaza. Az autósportban jártas rajongók nagyjából tisztában vannak azzal, hogy nagy csodát nem szabad várni, ha egy új tervezésű versenyautó a verseny előtti napokban készül el. Itt nem az történt, ami a WRC-ben a Volkswagen megérkezésénél, hogy másfél év és ki tudja hány ezer kilométer tesztelés után azonnal tökéletes és versenyképes autót dobhatnak a világbajnoki pontokért zajló csatába. Nem ez történt.
Mivel kevés a szabadidőm és főleg a rali világa érdekel, leginkább ralis tartalmakban szoktam elmélyedni a világhálón, így nem tartom magam a túraautózás szakértőjének. Persze, amit lehet, elolvasok, megnézek, mert azért bizonyos szintig érdekel, főleg Norbi miatt. A Honda engem meglepett a tavalyi makaói versenyen, ahol Monteiro dobogóra kormányozta az EVO I-es Civic-et és reménykedve vártam, hogy mindannyiunk kedvenc WTCC-s csapata is hozzájuthasson a saját EVO II-es technikájához, hadd jöjjenek hírek, hogy ilyen jó, meg olyan jó. Aztán jött az a közös Hondás teszt Monzában, amely a havazás miatt végül valahol Cremona közelében zajlott és amennyire visszaemlékszem, pozitív eredménnyel zárult. Aztán egyre rohamosabb léptekkel közeledett az év első versenye és egyre tisztábban látszott, hogy a verseny előtt Norbi már nem fogja tudni tesztelni a saját autóját. Volt már ilyen is a történelemben, Norbi és a csapat, pedig van annyira jó, hogy egy ekkora hátrányt is kimozogjon. Főleg azért hittem ezt, mert tudni lehetett, hogy a gyáriaktól is jelentős szellemi támogatást kap majd a Zengő Team, ez különösen fontos, hiszen az autót ők tervezték és építették.
Jöttek a szabadedzések és jöttek a fékproblémák. Nem tudom biztosan, hogy csak Norbi autójával volt-e gond, de mivel Andrisék a közvetítésben nem említették, hogy a gyáriaknak is lett volna hasonló problémájuk, azt hiszem, hogy csak a narancs-feketében nem működött a fék. Illetve nem mindig működött, de ez az autósportban ugyanazt jelenti, mert sajnos néha használni kell a középső pedált, hiába mondják róla, hogy a „gyávák fegyvere”. És ha tízből háromszor nem működik, az baj, mert jobb esetben csak elbizonytalanítja a pilótát, rosszabb esetben anyagi kárt okoz, a legrosszabb esetben pedig meghal valaki.
Pontosan nem tudom, mire akarok kilyukadni ezzel a poszttal, csak vannak kérdéseim, amelyekre nem is várok választ senkitől. Ha várnék, nyilván megkérdezném az illetékeseket. Várom a marrákesi (arabul: مراكش angolul: Marrakesh vagy Marakesh) hétvégét nagyon, ott már minden rendben lesz, mert ha nem, az a Hondának sem jó!
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem