Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Loeb első útja a Peugeot Pikes Peak-i rakétájával

Máth Dávid 2013.05.09. 17:14

A Peugeot-nál megadják a módját a Pikes Peak-i visszatérésnek. Az elmúlt hetekben telekürtölték a sajtót a hegyspecialista 208-asuk képeivel, lefoglalták a világ tán legjobb autóversenyzőjét, a napokban pedig már a teszteket is javában tolták. Az első gurulások biztatóak: az autó – a ralilegenda szavaival egy rakéta lett.

Enyhén borostás arccal, napszemüvegben száll ki a helikopterből Sébastien Loeb. Az aktív autóversenyzői karriert alkalmira cserélt kilencszeres ralivilágbajnok a Franciaország észak-nyugati részén található La Ferte-Vidame-ba  érkezett, hogy overállba bújjon, és megtegye első kilométereit a Peugeot Pikes Peak-re épített versenygépével.

"A 208 T16 Pikes Peak egy rakéta. Most vezettem először és minden sebességváltás megszédített. A váltások igazán brutálisak vele, alig van időd mérlegelni. Még sohasem vezettem olyat, ami így gyorsult volna. " – értékelte az első tesztkilométereket Loeb.

19,99 kilométer aszfaltút, közel másfél kilométeres szintkülönbség és 156 kanyar a Pikes Peak-i hegyiverseny paraméterei. A 208 T16 kifejezetten e célra lett építve, és talán senkit sem lep meg a tény, miszerint semmi köze egy kereskedésekben kapható 208-ashoz. A hegyspecialista autót egy biturbós V6-os hajtja, amelynek blokkja a Le Mans-i prototípusokban már bizonyított V8-asból származik. Ereje 875 lóerő, ami megegyezik az autó súlyával. Ez még pilótával együtt is döbbenetes arányt jelent. Érthetőek azok a gyári adatok, amelyek 1,8 másodperces nulláról száz km/órás és 4,8 másodperces nulláról kétszáz km/órás értékekről szólnak. A 240 km/órás végsebességhez is mindössze hét másodperc kell neki, de erre aligha lesz szüksége a szerpentinen.

Peugeot-208-Pikes-Peak-front-view-on-track-21.jpg

Persze ne gondoljuk, hogy a francia ne tudna hozzászokni a pokoli erőkhöz. Loeb mind a rali-, mind a pályaversenyzésben bizonyított már, és valószínű sem az autó, sem egy hegy nem fog majd ki rajta  utóbbi legyen akár a neves Pikes Peak. Hogy milyen eredményre lesz képes a Peugeot-val az erős mezőnyben június 30-án kiderül.

Címkék: video hill climb Pikes Peak Peugeot 208 Sébastien Loeb

5 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr685291439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

H_M_CS 2013.05.10. 09:32:47

1,8mp szazra? Az durvabb, mint egy f1-es auto gyorsulasa, nem?

ecch 2013.05.10. 12:55:01

@H_M_CS: Nagyjából 1:1 az lókilogram arány, illetve picit jobb.

ecch 2013.05.10. 12:57:06

@H_M_CS: Ja, mert valami olyasmit láttam, hogy ott 670 körüli a tömeg, és 750 a ló. Az akkor még jobb is, de nincs messze tőle ez a kis gyalogkakukk peug.

Hanyes 2013.05.10. 13:20:55

H_M_CS: azért ebben a gyorsulási értékben nem kis szerepe van a rövidre áttételezett váltónak. Anno az Audi Quattro Sport(nem a Pikes Peaak verzió) közel 500LE-vel, rövid váltóval 1,6-1,8mp alatt volt százon, igaz csak 165km/h volt a végsebessége, annyira rövid áttételezésű volt a váltó.