A Peugeot-nál megadják a módját a Pikes Peak-i visszatérésnek. Az elmúlt hetekben telekürtölték a sajtót a hegyspecialista 208-asuk képeivel, lefoglalták a világ tán legjobb autóversenyzőjét, a napokban pedig már a teszteket is javában tolták. Az első gurulások biztatóak: az autó – a ralilegenda szavaival – egy rakéta lett.
Enyhén borostás arccal, napszemüvegben száll ki a helikopterből Sébastien Loeb. Az aktív autóversenyzői karriert alkalmira cserélt kilencszeres ralivilágbajnok a Franciaország észak-nyugati részén található La Ferte-Vidame-ba érkezett, hogy overállba bújjon, és megtegye első kilométereit a Peugeot Pikes Peak-re épített versenygépével.
"A 208 T16 Pikes Peak egy rakéta. Most vezettem először és minden sebességváltás megszédített. A váltások igazán brutálisak vele, alig van időd mérlegelni. Még sohasem vezettem olyat, ami így gyorsult volna. " – értékelte az első tesztkilométereket Loeb.
19,99 kilométer aszfaltút, közel másfél kilométeres szintkülönbség és 156 kanyar – a Pikes Peak-i hegyiverseny paraméterei. A 208 T16 kifejezetten e célra lett építve, és talán senkit sem lep meg a tény, miszerint semmi köze egy kereskedésekben kapható 208-ashoz. A hegyspecialista autót egy biturbós V6-os hajtja, amelynek blokkja a Le Mans-i prototípusokban már bizonyított V8-asból származik. Ereje 875 lóerő, ami megegyezik az autó súlyával. Ez még pilótával együtt is döbbenetes arányt jelent. Érthetőek azok a gyári adatok, amelyek 1,8 másodperces nulláról száz km/órás és 4,8 másodperces nulláról kétszáz km/órás értékekről szólnak. A 240 km/órás végsebességhez is mindössze hét másodperc kell neki, de erre aligha lesz szüksége a szerpentinen.
Persze ne gondoljuk, hogy a francia ne tudna hozzászokni a pokoli erőkhöz. Loeb mind a rali-, mind a pályaversenyzésben bizonyított már, és valószínű sem az autó, sem egy hegy nem fog majd ki rajta – utóbbi legyen akár a neves Pikes Peak. Hogy milyen eredményre lesz képes a Peugeot-val az erős mezőnyben június 30-án kiderül.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem