Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Loeb első útja a Peugeot Pikes Peak-i rakétájával

Máth Dávid 2013.05.09. 17:14

A Peugeot-nál megadják a módját a Pikes Peak-i visszatérésnek. Az elmúlt hetekben telekürtölték a sajtót a hegyspecialista 208-asuk képeivel, lefoglalták a világ tán legjobb autóversenyzőjét, a napokban pedig már a teszteket is javában tolták. Az első gurulások biztatóak: az autó – a ralilegenda szavaival egy rakéta lett.

Enyhén borostás arccal, napszemüvegben száll ki a helikopterből Sébastien Loeb. Az aktív autóversenyzői karriert alkalmira cserélt kilencszeres ralivilágbajnok a Franciaország észak-nyugati részén található La Ferte-Vidame-ba  érkezett, hogy overállba bújjon, és megtegye első kilométereit a Peugeot Pikes Peak-re épített versenygépével.

"A 208 T16 Pikes Peak egy rakéta. Most vezettem először és minden sebességváltás megszédített. A váltások igazán brutálisak vele, alig van időd mérlegelni. Még sohasem vezettem olyat, ami így gyorsult volna. " – értékelte az első tesztkilométereket Loeb.

19,99 kilométer aszfaltút, közel másfél kilométeres szintkülönbség és 156 kanyar a Pikes Peak-i hegyiverseny paraméterei. A 208 T16 kifejezetten e célra lett építve, és talán senkit sem lep meg a tény, miszerint semmi köze egy kereskedésekben kapható 208-ashoz. A hegyspecialista autót egy biturbós V6-os hajtja, amelynek blokkja a Le Mans-i prototípusokban már bizonyított V8-asból származik. Ereje 875 lóerő, ami megegyezik az autó súlyával. Ez még pilótával együtt is döbbenetes arányt jelent. Érthetőek azok a gyári adatok, amelyek 1,8 másodperces nulláról száz km/órás és 4,8 másodperces nulláról kétszáz km/órás értékekről szólnak. A 240 km/órás végsebességhez is mindössze hét másodperc kell neki, de erre aligha lesz szüksége a szerpentinen.

Peugeot-208-Pikes-Peak-front-view-on-track-21.jpg

Persze ne gondoljuk, hogy a francia ne tudna hozzászokni a pokoli erőkhöz. Loeb mind a rali-, mind a pályaversenyzésben bizonyított már, és valószínű sem az autó, sem egy hegy nem fog majd ki rajta  utóbbi legyen akár a neves Pikes Peak. Hogy milyen eredményre lesz képes a Peugeot-val az erős mezőnyben június 30-án kiderül.

Címkék: video hill climb Pikes Peak Peugeot 208 Sébastien Loeb

5 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr605291439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

H_M_CS 2013.05.10. 09:32:47

1,8mp szazra? Az durvabb, mint egy f1-es auto gyorsulasa, nem?

ecch 2013.05.10. 12:55:01

@H_M_CS: Nagyjából 1:1 az lókilogram arány, illetve picit jobb.

ecch 2013.05.10. 12:57:06

@H_M_CS: Ja, mert valami olyasmit láttam, hogy ott 670 körüli a tömeg, és 750 a ló. Az akkor még jobb is, de nincs messze tőle ez a kis gyalogkakukk peug.

Hanyes 2013.05.10. 13:20:55

H_M_CS: azért ebben a gyorsulási értékben nem kis szerepe van a rövidre áttételezett váltónak. Anno az Audi Quattro Sport(nem a Pikes Peaak verzió) közel 500LE-vel, rövid váltóval 1,6-1,8mp alatt volt százon, igaz csak 165km/h volt a végsebessége, annyira rövid áttételezésű volt a váltó.
süti beállítások módosítása