Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

A Mitsu két villanyautóval megy Pikes Peakre

B. Capelluti 2013.05.16. 17:09

Tokió, 2013. május 16. – A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) idén is benevez a világhírű Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamra*¹ (Pikes Peak, június 25-30.) a MiEV Evolution II elektromos hajtású versenyautó prototípusával. Az MMC győzelmet vár a jármű továbbfejlesztett változatától. A gyári csapat két új, elektromos hajtású 4WD modellel lép pályára.

PPIHC_MMC_FQ_130510_small.jpg

A verseny során gyűjtött adatokat és tapasztalatokat az MMC felhasználja majd az @earth TECHNOLOGY*² nevű új generációs technológiák kutatás-fejlesztési programjában is, így azok a jövő sorozatgyártású járműveiben is megjelennek.

Az MMC tavaly indult első ízben a Pikes Peak futamon, ahol az i-MiEV Evolution elektromos hajtású prototípus második helyen végzett az elektromos hajtású járművek osztályában. A versenyen való részvétel rengeteg hasznos adatot szolgáltatott az autó sebességéről, gyorsulásáról és egyéb közúti képességeiről, valamint a meghajtó akkumulátor terheléséről, az elektromotor hőterheléséről és számos más, fontos területről, amelyek létfontosságúak az elektromos járművek fejlesztése során.

Hiroshi Masuoka.jpgGreg Tracy.jpg

A tavaly rajthoz álló i-MiEV Evolution modellhez hasonlóan a MiEV Evolution II is a sorozatgyártású autó fő egységeiből, valamint az MMC beszállítói által külön erre a célra konstruált nagy kapacitású akkumulátorból és nagy teljesítményű elektromotorból épül fel. A tavalyi futamon szerzett tapasztalatok alapján az MMC úgy döntött, hogy a MiEV Evolution II két első és két hátsó (azaz összesen négy) elektromotorból álló hajtásláncát a még jobb irányíthatóság és kezelhetőség érdekében kiegészíti az S-AWC (Szuper Összkerékvezérlés) integrált járműdinamikai vezérlőrendszerrel. Ez a megoldás – a különleges tervezésű, kisebb tömegű és kedvezőbb légellenállású karosszériával együtt – jelentős mértékben javítja az autó menetdinamikáját.

Az egyik MiEV Evolution II versenyautót az MMC csapatvezetőjeként a kétszeres Dakar-bajnok Hiroshi Masuoka vezeti, aki i-MiEV Evolution versenyautójával tavaly második helyezést szerzett az Elektromos Hajtású Járművek osztályában. A másik MiEV Evolution II volánja mögött a Pikes Peak hatszoros motorkerékpár-bajnoka, Greg Tracy ül majd.

PPIHC_MMC_RQ_130510_small.jpg

Emellett az idei versenyen szponzorként jelenik meg a Mitsubishi Motors North America (az MMC USA-beli leányvállalata), és a világhírű futam hivatalos biztonsági járműve az Outlander lesz, amely kiemelkedő biztonsági teljesítményéért Japánban nemrégiben elnyerte a JNCAP Ötcsillagos Díját és a JNCAP Első Díját is.

Címkék: mitsubishi Pikes Peak

3 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr955303418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2013.05.16. 21:04:22

Nem értem hogy miért jó, ez a nyitott fülkés karosszéria egy gyors autónak, pláne hogy olyan lapos a többi része mint egy Le Mans versenyautónak, mellesleg ott is bebizonyosodott hogy a nyitott fülkés autók lassabbak, mint a zártak, pusztán nagyobb légellenállás miatt. Aztán ott az az ocsmány módon megemelt hátsó szárny, annak sem a legjobb a légellenállási viszonya, amellett a magasan a súlypont felett ható leszorítóerő labilisabbá teheti az autót.

jürgen baromartz 2013.05.16. 23:14:00

@Schütii: szerintem ennek az eldöntését hagyjuk a mérnökökre.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.17. 05:43:35

@Schütii: biztos jo okuk van ilyen autot epiteni, amugy nekem is az jutott eszembe mint neked: minek erolkodni nyitott autokkal ahol a kerek korul lehetetlen laminalis aramlast kialakitani ( lasd forma 1 par eve mindenfele kis szarnyakat szereltek a kerek moge meg volt amikor "allt" a kerek belseje ) meg ugye a ksztni teteje nyitott - ott kap bele igazan a levego - egy citroen pallas aramvonalass mint ez de hat gondolom a micsibucsinal nem par eves nyeretlenek tervezik a kocsikat. Na majd meglatjuk hanyadikak lesznek.