Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

A Mitsu két villanyautóval megy Pikes Peakre

B. Capelluti 2013.05.16. 17:09

Tokió, 2013. május 16. – A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) idén is benevez a világhírű Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamra*¹ (Pikes Peak, június 25-30.) a MiEV Evolution II elektromos hajtású versenyautó prototípusával. Az MMC győzelmet vár a jármű továbbfejlesztett változatától. A gyári csapat két új, elektromos hajtású 4WD modellel lép pályára.

PPIHC_MMC_FQ_130510_small.jpg

A verseny során gyűjtött adatokat és tapasztalatokat az MMC felhasználja majd az @earth TECHNOLOGY*² nevű új generációs technológiák kutatás-fejlesztési programjában is, így azok a jövő sorozatgyártású járműveiben is megjelennek.

Az MMC tavaly indult első ízben a Pikes Peak futamon, ahol az i-MiEV Evolution elektromos hajtású prototípus második helyen végzett az elektromos hajtású járművek osztályában. A versenyen való részvétel rengeteg hasznos adatot szolgáltatott az autó sebességéről, gyorsulásáról és egyéb közúti képességeiről, valamint a meghajtó akkumulátor terheléséről, az elektromotor hőterheléséről és számos más, fontos területről, amelyek létfontosságúak az elektromos járművek fejlesztése során.

Hiroshi Masuoka.jpgGreg Tracy.jpg

A tavaly rajthoz álló i-MiEV Evolution modellhez hasonlóan a MiEV Evolution II is a sorozatgyártású autó fő egységeiből, valamint az MMC beszállítói által külön erre a célra konstruált nagy kapacitású akkumulátorból és nagy teljesítményű elektromotorból épül fel. A tavalyi futamon szerzett tapasztalatok alapján az MMC úgy döntött, hogy a MiEV Evolution II két első és két hátsó (azaz összesen négy) elektromotorból álló hajtásláncát a még jobb irányíthatóság és kezelhetőség érdekében kiegészíti az S-AWC (Szuper Összkerékvezérlés) integrált járműdinamikai vezérlőrendszerrel. Ez a megoldás – a különleges tervezésű, kisebb tömegű és kedvezőbb légellenállású karosszériával együtt – jelentős mértékben javítja az autó menetdinamikáját.

Az egyik MiEV Evolution II versenyautót az MMC csapatvezetőjeként a kétszeres Dakar-bajnok Hiroshi Masuoka vezeti, aki i-MiEV Evolution versenyautójával tavaly második helyezést szerzett az Elektromos Hajtású Járművek osztályában. A másik MiEV Evolution II volánja mögött a Pikes Peak hatszoros motorkerékpár-bajnoka, Greg Tracy ül majd.

PPIHC_MMC_RQ_130510_small.jpg

Emellett az idei versenyen szponzorként jelenik meg a Mitsubishi Motors North America (az MMC USA-beli leányvállalata), és a világhírű futam hivatalos biztonsági járműve az Outlander lesz, amely kiemelkedő biztonsági teljesítményéért Japánban nemrégiben elnyerte a JNCAP Ötcsillagos Díját és a JNCAP Első Díját is.

Címkék: mitsubishi Pikes Peak

3 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr765303418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2013.05.16. 21:04:22

Nem értem hogy miért jó, ez a nyitott fülkés karosszéria egy gyors autónak, pláne hogy olyan lapos a többi része mint egy Le Mans versenyautónak, mellesleg ott is bebizonyosodott hogy a nyitott fülkés autók lassabbak, mint a zártak, pusztán nagyobb légellenállás miatt. Aztán ott az az ocsmány módon megemelt hátsó szárny, annak sem a legjobb a légellenállási viszonya, amellett a magasan a súlypont felett ható leszorítóerő labilisabbá teheti az autót.

jürgen baromartz 2013.05.16. 23:14:00

@Schütii: szerintem ennek az eldöntését hagyjuk a mérnökökre.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.17. 05:43:35

@Schütii: biztos jo okuk van ilyen autot epiteni, amugy nekem is az jutott eszembe mint neked: minek erolkodni nyitott autokkal ahol a kerek korul lehetetlen laminalis aramlast kialakitani ( lasd forma 1 par eve mindenfele kis szarnyakat szereltek a kerek moge meg volt amikor "allt" a kerek belseje ) meg ugye a ksztni teteje nyitott - ott kap bele igazan a levego - egy citroen pallas aramvonalass mint ez de hat gondolom a micsibucsinal nem par eves nyeretlenek tervezik a kocsikat. Na majd meglatjuk hanyadikak lesznek.
süti beállítások módosítása