A Toyota Motorsport GmbH TMG EV P002 kódnevű, saját fejlesztésű elektromos versenyautója sikeresen befejezte a június 30-i Pikes Peak-i hegyiverseny előtti első tesztjeit az Egyesült Államokban. Az autó május elején érkezett Kölnből az USA-ba, ahol a Toyota Racing Development észak-karolinai Salisburyben lévő főhadiszállásán számos - első sorban az aerodinamikai elemeket érintő - módosítást hajtottak végre. A teljesen átdolgozott autót, amely új elektromos hajtást is kapott, múlt héten a többszörös Pikes Peak-győztes Rod Millen a Carolina Motorsports Park versenypályáján tesztelte. A veterán versenyző célja, hogy a TMG EV P002-vel ismét megnyerje a villanyautók kategóriáját. (A Mitsubishi feltehetőleg nem lelkesedne ezért a forgatókönyvért.)
A program első két tesztnapján a TMG és TRD USA mérnökei egyaránt azon dolgoztak, hogy az autót a pilótára szabják, és közben a gép valamennyi rendszerét kipróbálják.
Az első tapasztalatok igen pozitívak: beváltak az aerodinamikai módosítások, a hajtáslánc és a hűtőrendszer átalakítása, emellett az új kerámiabevonatos féktárcsákat is kipróbálták.
A TMG 400 kW teljesítményű és 1200 Nm nyomatékot leadó villanymotorja hibátlanul működött, az új aerodinamikai kit pedig háromszor akkorra leszorító erőt hozott létre, mint a korábbi. Emellett az autó súlyának az elődmodellhez képest elért jelentős csökkentése szintén hozzájárul az ütőképességéhez.
Legközelebb június 15-16-án, már a Pikes Peak-i hegyiverseny pályáján tesztelhetnek a csapatok a június 30-ai verseny előtt.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem