Sokféle videót láttunk már a Peugeot Pikes Peakre készülő 208-asáraól, de az összeszerelős téma eddig hiányzott. A franciák most egy rövid time-lapse-ben mutatták meg, hogyan raknak egybe egy T16-ot.
Az elmúlt évek alatt megszokhattuk már, hogy ha a Red Bull tagja egy nagy projektnek, akkor arról ömlenek a jobbnál jobb multimédiás tartalmak. Az óriásvállalat marketingesei és a Peugeot a jelek szerint remekül összedogozik, hiszen hetek óta kiváló videókkal bombázzák az internetet a francia autógyár, energiaital-gyártó által szponzorált Pikes Peak-i visszatéréséről. Loeb első kilométerei a 208-asban, majd a 405-össel közös száguldozás után az idei győzelemre hajtó autó építését nézhetjük meg. A time-kapse videón látni, hogy a készítés lényegében csak egy összerakási folyamat – bár ezen a szinten ez már nem is meglepő. Érdekes figyelni viszont a jól látható nyers vázat, azt a tökéletesen megtervezett bukócsővet, ami remélhetőleg a csúcsközeli kopár hegyoldalakról bukfencezve is megvédi majd a kilencszeres világbajnokot, ha az elnézne egy ívet.
Ha valaki lemaradt volna a coloradói versenyre épített új hegyispecialista adatairól, az jó ha tudja, hogy a 208 T16-ot egy biturbós V6-os hajtja, aminek ereje 875 lóerő. Ez megegyezik az autó súlyával, így az még pilótával együtt is döbbenetesen jó aránnyal bír. A Peugeot 1,8 másodperc alatt gyorsul nulláról száz km/órás és 4,8 másodperc alatt nulláról kétszáz km/órás sebességre. A 240 km/órás végsebességhez is mindössze hét másodperc kell neki, de eddig aligha gyorsul majd fel sokszor a 156 kanyarral tűzdelt pályán.
Közel 900 lóerő rejlik az apróságban
Az autó tehát tökéletesen alkalmas arra, hogy Ari Vatanen 1988-as sikere után huszonöt évvel győzelemre juttassa a márkát Coloradóban. A negyed évszázaddal korábbi diadal emlékét a Climb Dance című kisfilm őrzi. A jelek egyre inkább arról árulkodnak, hogy a Peugeot valami hasonlóan nagy dobásra készül e téren, és a versenyen való helytállás mellett, egy afféle művészmunkával jönnek majd elő. Már a felkészülést sem vették fél vállról, a Mont Ventoux-ban tartott teszt videója például önmagában remekmű.
Az idei Pikes Peak-i versenyig alig több mint három hét maradt. A június 30-án rendezett felfutásról és az azt megelőző gyakoroló napokkal kapcsolatos hírekről igyekszünk folyamatosan beszámolni itt, a Racing Dream blogon.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem