A világ egyik legrégebbi és leghíresebb autóversenye a Le Mans-i 24 Órás. Idén 81. alkalommal rendezik meg a versenyt. A 90 évvel ezelőtti első futamhoz képest sok minden változott: már nem "le mans-i rajttal" indulnak a versenyzők, a pályát több helyen biztonságosabbá tették, és az autók is lényegesen gyorsabbak lettek. Nem változott viszont, hogy ez a verseny a gyorsasági autósport egyik csúcsa.
A jubileumi verseny rajtrácsa nagyjából a várakozásoknak megfelelően alakult: Audi első sor, mögöttük az egyik Toyota és a harmadik Audi. Az egyik legkockázatosabb pillanata a versenynek a rajt, de idén gond nélkül megoldotta mindenki.
Nem sokáig élvezhettük nyugodtan a versenyt, mert a 95-ös rajtszámmal versenyző Allan Simonsen a Tertre Rouge-ban elveszítette az uralmát Aston Martinja felett.
A dán versenyző olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy az életét már nem tudták megmenteni. (A fenti videóból látszik, hogy a balesetben másik autó nem volt érintett.)
Miután elkezdett esni az eső, sorban forogtak meg, és csúsztak ki a versenyzők, de valamennyien tovább tudtak menni. A biztonsági autóra azonban csak 18:10-kor volt szükség, amikor a 36-os rajtszámú Alpine-Nissan elveszítette az egyik kerekét. A zöld zászlót követően a 32-es rajtszámú Nissan elveszítette a hátsó légterelőjét, így újra Safety Car következett. Mindössze egyetlen újabb autó kiesését jegyezhetjük fel: a Christophe Bouchut, James és Kevin Weeda Rossister Nissanja elektromos hiba miatt kiállt.
Az első hat óra ezt leszámítva különösebb izgalom nélkül telt el.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem