Ha csak a 81. Le Mans-i 24 Órás végeredményét nézzük, azt gondolhatjuk, hogy egy újabb sima Audi győzelem történt, ami akkor is csak egy mínuszos hír, ha Kristensen kilencedik győzelmét szerezte idén. (Ez volt az Audi 12., a Joest Racing 14. győzelme) Nagy meglepetés volt viszont a Toyota dobogós helye, pedig a versenynek volt olyan szakasza, amikor két autójuk is az első háromban volt.
Ott hagytuk abba szombaton éjjel, hogy akkor éppen semmi izgalmas nem történt, mindössze három biztonsági autós szakasz volt. Nem sokkal a szombati posztunk után a toronymagasan vezető első számú Audi kiment a normál kiállására, ahol a kerékcserét követően betolták a boxba, ahol kiderült, hogy a főtengely felsőholtponti-jeladójával van gond. A problémát tizenkét kör alatt tudták csak megoldani. Így a második számú Audi vette át a vezetést, és körön belül volt hozzá a Davidson/Buemi/Sarrazin-féle Toyota, és Wurzék Toyotája is dobogós helyen állt. A harmadik Audi csak a negyedik, és az egyes pedig csak a huszonegyedik helyen állt. A 11 kör hátrány igen sok. Oké, messze még a vége, de a Joest Motorsport biztosan nem ilyen eredményért jött.
Az éjszaka hagyományosan jött-ment a safety car, volt, hogy 40 percnél is tovább tartott a szalagkorlát megjavítása. Eközben kijött Lottererék klasszisa, és hajnalra feljöttek a 8. helyre. (Na jó, ebben volt némi szerepe az ellenfeleknek is: a 11-körös hátrányból érdemben nem tudtak faragni, és így is az LMP1-es kategória utolsó helyén álltak.) A Gené/Di Grassi/Jarvis-féle harmadik Audi viszont apránként faragott Wurzékkal szembeni hátrányából, és apránként körön belülre kerültek. Lottereréknek reggel kilencre sikerült az ötödik helyre feljönniük, bár ezt inkább az ellenfelek gondjainak tudhatjuk be.
A verseny utolsó negyedében egyetlen fordulat történt: Genéék megelőzték Wurzékat, és ezzel két ingolstadti autó állt már dobogós helyen. Ezt követően már az LMP1-es kategóriában nem történt változás.
Az LMP2-ben Nissan uralom volt: a Baguette/Gonzalez/Plowman és a Pla/Heinemeier Hansson/Brundle triók Morgan Nissannal végeztek az első két helyen, a Rusinov/Martin/Conway pedig Oreca 03 – Nissannal pedig a harmadikok lettek.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem