Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Yvan Muller erősíti a Citroën Racing WTCC csapatát 2014-től

B. Capelluti 2013.08.07. 13:14

A Citroën Racing csapata immár teljes: kiderült, hogy a 2014-es szezonban Yvan Muller indul a márka színeiben a túraautó világbajnokságban. A háromszoros világbajnok természetesen C-Elysée WTCC-vel áll rajthoz.

A WTCC pilótái között Yvan Muller neve fogalom: három VB-címe (2008, 2010 és 2011) mellett a sportág összes létező rekordját ő tartja. Ő szerezte a legtöbb pontot a bajnokságok során, övé a legtöbb első rajtkocka és ő nyerte a legtöbb futamot is. A 2013-as szezon tovább erősítheti az elzászi származású versenyző dominanciáját, hiszen jó esélye van arra, hogy a szeptember 7-8-i, Sonomában rendezett versenyen megszerezze negyedik világbajnoki címét.

yvan_muller.jpg

Mullert – kiemelkedő tehetsége mellett természetesen – elsősorban kiegyensúlyozott jó teljesítménye tette ideális választássá a Citroën Racing számára. „A Citroën Racing mindig a legjobb pilótákat kereste, akár a terepraliban, akár a raliban voltunk éppen érdekeltek. –  magyarázza Yves Matton, a versenyistálló igazgatója. – A WTCC új kihívás a számunkra, és Yvan óriási tapasztalata ebben a sportágban minden bizonnyal segítségünkre lesz. Yvan az idén is azt bizonyítja, hogy a csúcson van, ugyanakkor továbbra is ugyanúgy szomjazza a sikert, mint eddig. Sébastien Loeb csapattársának sem választhattunk volna alkalmasabb versenyzőt. Ugyanarról a vidékről származnak, régóta ismerik és kölcsönösen nagyon tisztelik egymást, és ez tökéletes természetes kohéziót teremt majd a csapatban.”

Yvan Muller eddigi pályafutása során már öt márkával dolgozott. Az új kihívás szemmel láthatóan nagyon motiválja. « Nagy megtiszteltetés a számomra, hogy 2014-től a Citroën Racinggel versenyezhetek. Rajongok a raliért, és évek óta nagy érdeklődéssel figyelem a Citroën és Seb sikersorozatát. Fantasztikus dolog, hogy ilyen eredményekkel a háta mögött egy márka egyszer csak belevág egy olyan sportágba, ahol gyakorlatilag mindent elölről kell kezdeni. Nem először történik meg velem, hogy olyan csapattal kezdek dolgozni, amelynek nincs nagy tapasztalata a területen. Ilyenkor nem "csupán" pilóta vagyok, hanem tapasztalataimmal is segítek a teamnek a siker fokozatos felépítésében, és ez nagyon érdekes munka."

video-loeb-muller-citroen-c-elysee-wtcc[1].png

Yvan Muller szerződése két évre szól. A Val de Vienne-i versenypályán már volt alkalma kipróbálni a C-Elysée WTCC-t, mostantól pedig bekapcsolódik a tesztszakaszba, amely egészen a 2014-es évad kezdetéig tart.

Yvan Muller : egészen új autók jönnek, könnyebbek, erősebbek, hatékonyabbak.

Mi volt az első benyomása a Citroën Racingről ?

- Már az első pillanatban nagyon profi csapatnak tűntek – ez persze nem meglepő, ha ránéz az ember az elmúlt évek eredménylistájára. A pályafutásom során olasz, német, spanyol és angol csapatokkal dolgoztam, franciákkal régen volt dolgom. Egészen más a gondolkodásmód, máshogyan működnek – nem azt mondom, hogy jobban vagy rosszabbul -, nekem pedig most meg kell tanulnom a Citroën Racing munkamódszereit. Érdekes módon azt veszem észre, hogy időnként keresem a megfelelő francia szakkifejezéseket, ezért még magát a nyelvet is gyakorolnom kell. Minden nagyon új, de azért már most eléggé otthon érzem magam a Citroënnél.

4562860_018b9e8c46313a71f9a6585d0f1f5734_wm[1].jpg

Lenyűgöző eredményeket mutathat fel a WTCC-ben. Véleménye szerint mi a siker kulcsa ebben a sportágban?

- Ó, ez nagyon egyszerű: jól kell teljesíteni és minden futamon a lehető legtöbb pontot kell szerezni. Persze a sportág ennél azért jóval bonyolultabb. A legnagyobb nehézséget a versenyek felépítése jelenti. Minden verseny két futamból áll, a kettő között pedig fordított rajtsorrendet állítanak fel, azaz az első futam nyertese a másodikban a 10. helyről indul. A mezőnyben autózva létfontosságú, hogy el tudjuk kerülni azokat a „csapdákat”, amelyeket a többi versenyző állít nekünk, csak így kerülhetünk az élre. Minden bizonnyal ezért van nagyobb esélye egy tapasztaltabb pilótának a győzelemre.

Úgy tűnik, hogy a vezetéstechnika is fontos szerepet játszik a sikerben…

- A többi pályaversennyel ellentétben a WTCC-ben elsőkerék-meghajtású autókkal megyünk, ami azzal jár, hogy az első gumik hamarabb elhasználódnak, hiszen egyszerre viselik a kormányzás és a meghajtás összes terhét. Ezért minden pillanatban úgy kell vezetni, hogy közben figyelünk a gumik állapotára. Azt gondolom, hogy a 2014-es szabályozás ebből a szempontból is kedvezőbb lesz.

Már kipróbálhatta a Citroën C-Elysée WTCC-t. Mi a véleménye róla?

- Az előző generációs autókhoz képest könnyebb, erősebb és aerodinamikai szempontból is hatékonyabb. Nagyobbak a gumiabroncsai és a fékjei is. Összefoglalva tehát ez az új generáció minden tekintetben jobb és gyorsabb lesz, mint az előző. Persze továbbra is vérbeli túraautókról beszélünk, csak a pilótának egy kicsit könnyebb dolga lesz velük. Első élményem a C-Elysée WTCC-vel pozitív volt, úgy érzem, az autó nagyon jó kiindulási alap, és már nagyon várom a fejlesztési munkát.

Emlékszik első találkozására Sébastien Loebbel?

- Igen. A 90-es évek végén történt, az egyik Andros versenyen, a Vogézekben. Akkor klubtársak voltunk, és a klub elnöke egyszer csak odajött hozzám, hogy bemutasson „egy fiatalembert, aki még sokra fogja vinni”. Azóta figyelem a pályafutását, és csak csodálattal tudok beszélni a teljesítményéről. Gondoljunk bele: kilencszeres világbajnok! Csak elképzelni tudom, hogy igazából mit is jelent ez. Az én eredményeim is nagyon jók, de sehol nincsenek ahhoz képest, amit Seb tett le az asztalra.

Ritkán fordul elő, hogy két ilyen kaliberű pilóta azonos csapatban versenyezzen. Hogyan képzeli el az együttműködést?

- Biztos vagyok benne, hogy minden jól fog menni. Mind a ketten nagyfiúk vagyunk, akiknek már nem nagyon kell bizonyítani semmit, ráadásul mindketten tudjuk, mit jelent gyári csapattal dolgozni. A márka az első, én mindig is így dolgoztam. Természetesen nagyon szeretek a dobogó legfelső fokán állni, de akkor is a csapat győzelme az első számú cél. A csapattársak közötti szolidaritás a közös siker egyik legfontosabb záloga.

Címkék: citroen wtcc seb loeb yvan muller

10 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr945449622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.08.07. 18:22:05

Jövőre úgy látom szinte esélytelen lesz lemosni a Citroen gyári csapatát.

Pont azon agyaltam, ha a Loeb mellé még beraknák a Mullert is, az durva lenne, erre tessék...

1kutya 2013.08.07. 21:17:22

várható volt...

bár Norbinak jobban örültem volna ;)

dzolee 2013.08.07. 21:39:20

Pont ma este beszéltük a haverokkal,hogy na majd most végre Loeb jól megszorongatja Mullert!Nem baj Akkor is Norbi a király!Hétvégén is nagyon tetszett ahogy versenyzett!

1kutya 2013.08.07. 22:01:15

@B. Capelluti: @dzolee: a legszebb az lenne, ha Norbi így is megszorongatná a 2 nagymenőt (bár ugye nálam innentől 2 embernek szurkolás lesz -> Norbi és Seb)

1kutya 2013.08.07. 22:02:37

@1kutya: ha felváltva nyeregetnek én annak csak örülni fogok :)

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.08.08. 10:07:21

@Lui_: most fel sem merul az a Michelissz es a Honda kapcsan gyakran hangoztatot szoveg, hogy "persze fejlodnunk kell, fejleszteni, tanulni, elso evben nem lehet nyerni stb"?"

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.08.08. 10:39:02

@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke:

De, felmerült, eleinte úgy gondoltam hogy igenis Micheliszék akár pariban is lehetnek velük, sőt ennek örülnék legjobban.

A belsőség talin miután beszélgettem erről a témáról pár benfentessel, eléggé meg lettem győzve arról hogy a Citroen nagyon ütős lesz, és már régóta WTCC-re készülnek.

Amikor meg meghallottam, hogy még Mullert is megszerezték, akkor összeállt a kép, és úgy érzem ők fognak nyerni.
Mullerben van benne minden, ami eddig számomra hiányzott a Citroen eddigi tudásából, bizonytalanná tette azt, hogy a Citroen első évben sikeres legyen.

Kíváncsian várom, és hajrá Norbi! :)

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.08.08. 11:18:02

@Lui_: ehh, nekem ebbol ez jon le:
1. ha a wtcc-ben is minden a penzen mulik, akkor elso eveben nyer a citroen
2. ha a wtcc-ben nem minden a penzen mulik, akkor Zengoek benak, mert gyari tamogatassal nem nyertek

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.08.08. 11:46:05

@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke:

Nem egészen, soktényezős a dolog, és itt épp összeállt minden.

Sok pénz nélkül csoda kategória nyerni, mert nincs annyi időd tesztelni, pénzed fejleszteni.

Amennyiben van rengeteg pénzed, de nincs adott sportban tapasztalatod mint csapat, akkor könnyen lehet hogy a fejlesztések elvisznek annyi időt az évadból, hogy a technika csak a végére érik majd be, de már nem nyered meg a lemaradás miatt a bajnokságot.

És itt jött képbe a Muller, aki felgyorsítja ezt a folyamatot, azaz elég hamar lehet ütős a Citroen szerintem. Szóval minden adott.

A pilóta kérdést meg még nem is feszegettem, kvázi a két papírforma szerinti legjobbat megszerezték.

Szóval ha nem Citroenék nyernek jövőre, akkor bénák, mert minden adott.
süti beállítások módosítása