Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzelemmel zárta az idényt

B. Capelluti 2013.10.14. 19:59

A 2013-as Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság utolsó hétvégéje a Hungaroring-en három versennyel várta a résztvevőket. Az Apex Racing Team két autóval nevezett, Lévai Zoltán a Suzuki Ignis S1600-al, és Tim Gábor a Suzuki Swift S1600-al indult a kistúrások között. Mivel egyik pilóta sem volt már érdekelt a bajnokságért folytatott közdelemben, tét nélkül, valójában teszt jelleggel versenyzett.

Lévai Zoltán egy 25 másodperces időbüntetést “hozott magával”, így hiába nyerte meg az időmérést az 1600cc-es kategóriában, csak a mezőny végéről indulhatott. Ez nem okozott komolyabb gondot neki, már az első kör végére az élen autózott, és stabil versenyzéssel megnyerte a kategóriáját, így idén a harmadik győzelmét aratta. Az összetett értékelésben a 9. helyen ért célba a versenyző.

Lévai Zoltán: “A szabadedzéseken még voltak kisebb problémáim, de a versenyre minden megoldódott. Az autó nagyszerű volt, és nem volt szükségem komolyabban nyomni, így is hamar az élre álltam. A futamgyőzelemnek rendkívül örülök, hisz idény elején még senki nem hitte el, hogy az Ignis-ből lehet versenyképes autót faragni, és most talán a leggyorsabb 1600-as autó a hazai bajnokságban. A srácok jól dolgoztak, nagyszerű autót kaptam ma. Idén több futamot kihagytam, mert megszületett második kisfiam, de jövőre már teljes erőből támadok, célom a bajnoki cím megszerzése.”

PA112498

A második futamon már Tim Gábor képviselte a csapatot, Ő a még fejlődési stádiumban lévő Swift-et hajtotta, mellyel már dupla győzelmet szerzett nemrég a Slovakiaring-en. Már ott is hűtési problémái voltak, de ott azt orvosolni tudta a csapat. Azonban a Hungaroring-en ez újra megnehezítette a pilóta dolgát. Az időmérésen még jól tudott autózni, 2:05-ös idővel az összetett negyedik helyen, és a kategóriát megnyerve kvalifikált.

A verseny nagyszerűen indult, és remek csatát láthatott a közönség, Gábor három Lotus szendvicsében csatázott, ide oda előzéssel küzdöttek a negyedik helyért. A verseny felére azonban a víz túlmelegedett, így Gábornak vissza kellett vennie. A futam végéig megtartotta a kategória első helyét, és az összetett hetedik helyen ért célba. Ezzel az ötödik versenyén az ötödik győzelmet aratta.

DSC08817

Tim Gábor: “Sokat dolgoztak a srácok a kocsin, egész hétvégén. Nagyon rejtélyes ez a melegedés ezen az autón, és még nem találtuk meg a megoldást. Persze a tél folyamán ezt orvosoljuk, de muszáj volt adatokat gyűjteni, hogy a telemetriából láthassuk, és megtaláljuk a melegedés forrását. A mai futam elejét élveztem, de hamar rá kellett jönnöm, hogy ez a verseny már a túlélésről szól, és végül már biztonsági autózást kellett bemutatnom, amit nem igazán élveztem. Győzni persze jó, és a kategóriát megnyertem, de jobb lett volna kicsit csatázni.

A harmadik időmérésre vasárnap került sor, ahol Gábor az esős körülmények között újra megvillanthatta tehetségét, és sokáig a második helyen állt az összetett értékelésben. A lassan száradó pályán, azonban kevés volt az ügyesség, a papírforma érvényesült, és a negyedik helyet szerezte meg, mely a kategória első helyét is jelentette.

PA122955

A futamon pontosan ugyanaz történt, mint az előzőn, a negyedik helyért harcolt Gábor. A harmadik körig csatázhatott, ekkor már nem bírta a hűtési rendszer, és túlmelegedett, a pilótának ki kellett állnia.

Tim Gábor: “Sajnálom, hogy ki kellett állnom, mert borzalmas jó verseny volt kibontakozóban. Trükkös, hogy jóval erősebb kocsikkal csatázok, egyenesben elmennek, majd a második szektorban visszaelőzök, ahol elvileg nem sok előzési pont van. A harmadik kör elején valahol a víz elkezdett szivárogni a hűtési rendszerből, és elég nagy gőzfelhő csapott ki a kocsiból. Az autón dolgoznunk kell, piszok gyors, és ha olyan tartós lesz mint a másik kocsink, akkor ez a két autó fogja alkotni jövőre a kategória elejét. Remélem télen nem lesz rossz idő, és tudunk majd tesztelni, és akkor nem lesz gond.”

PA123053

A három futammal lezárult az Apex Racing első teljes idénye, ami kifejezetten pozitívan alakult, hisz minden futamon győzelemmel zártak a pilóták, ahol célba értek. Ez a tendencia jövőre csak javulhat, hisz az idén szerzett tapasztalatok alapján télen az autók további fejlesztéseken esnek át, és a megbízhatóság kerül előtérbe, hisz a tempó már megvan.

Címkék: hungaroring túraautó apex racing tim gábor lévai zoltán

Szólj hozzá! Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr635568756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása