A TOYOTA Racing teljes erőbedobással készül a Fuji hatórás versenyre, mert a FIA Hosszútávú Világbajnokság hatodik fordulójára a csapat otthonában, hazai pályán kerül sor. A 7. rajtszámú autó pilótái, Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima arra készülnek, hogy megvédjék címüket, amit tavaly izgalmas küzdelemben szereztek meg Japánban. A trió legutóbb negyedik helyen ért célba a Le Mans 24 órás versenyen.
A másik, 8. rajtszámmal futó TS030 HYBRID versenyautót Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Stéphane Sarrazin vezeti majd, így a TOYOTA Racing teljes létszámmal áll versenybe ezen a különlegesen fontos helyszínen. Az elmúlt futamon, az austini Circuit of the Americas pályán a 8. rajtszámú autó legénysége a rajttól a célig folyamatosan küzdött a győzelemért, és végül második helyezést értek el; Japánban a TOYOTA Racing célja egyértelműen a győzelem.
A Fuji Speedway csupán 20 kilométerre fekszik a Higashifuji Műszaki Központtól, ahol a TOYOTA HYBRID System – Racing hajtáslánc fejlesztése folyt. A Fuji Speedway vonalvezetése négy helyen teszi lehetővé a 300 lóerős hibrid rásegítés kihasználását. A verseny rendezői ki is jelölték a pályán a hibrid fékezési zónákat, ahol az autók energiát raktározhatnak el a későbbi gyorsítások idejére.
Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke: “Mindig nagyon várom a japán futamokat; nemcsak azért, mert hazai pályán versenyzünk, hanem azért is, mert a japán szurkolók jelenléte hatalmas támogatást jelent számunkra. A tavalyi futam a Fuji pályán talán az év legjobb hatórás versenye volt: végig szoros küzdelmet vívtunk az Audival, miközben a tömeg szenvedélyesen biztatta pilótáinkat. A győzelem egyszerűen fantasztikus élmény volt a csapat számára, és most azzal a szilárd elhatározással tértünk vissza Japánba, hogy megőrizzük a tavaly megszerzett címünket. Az egész csapat izgatottan várja, hogy Alex, Nicolas és Kazuki újra rajthoz álljon, és biztos vagyok benne, hogy a 8. rajtszámú autó legénységéhez hasonlóan ők is tűkön ülve készülnek már a hétvégére.”
Alex Wurz (#7): “Alig várom már, hogy újra a volán mögé ülhessek; lássuk be, a TS030 HYBRID úgy az igazi, ha vezeti az ember, nem pedig úgy, hogy tévén nézzük a versenyt. A Fuji pálya rendkívül fontos helyszín a csapat számára, hiszen rengeteg Toyota-munkatárs és rajongó ül a lelátókon, úgyhogy ez mindig lendületes futamnak számít. Nehezen tudnám megjósolni, hogyan alakulnak majd a dolgok, de annyit elmondhatok, hogy mindent megteszünk majd a tavaly kivívott győzelem megismétléséért – még annak ellenére is, hogy a küzdelem keménynek ígérkezik. Rengeteg munka vár még ránk az első edzési időszakban, hogy kitapasztaljuk a Le Mans utáni beállításokat, és hogy a Fuji pályához igazítsuk azokat. De készen állok a kihívásra és a küzdelemre.”
Nicolas Lapierre (#7): “A tavalyi futam a Fuji pályán a legszebb emlékeim közé tartozik, ezért izgatottan várom az idei versenyhétvégét. Örülök, hogy Alex, Kazuki és én újra egy csapatot alkotunk, hiszen Le Mans óta volt egy kis szünetünk. De remek köztünk a kapcsolat, ezért biztos vagyok abban, hogy minden hamar a helyére rázódik majd. Türelmetlenül várom, hogy újra a TS030 HYBRID volánja mögé ülhessek, és kitapasztaljam a nagy leszorító erőt ígérő beállításokat, amit először próbálunk ki ezen a hétvégén. Izgalmas versenyre számítok, ezért csúcsformában kell lennünk; de optimista vagyok, hiszen tavaly már bebizonyítottuk, mire vagyunk itt képesek.”
Kazuki Nakajima (#7): “Jó néhány szép emléket őrzök a tavalyi futamról – különösen azért, mert ez volt az első győzelmem a FIA világbajnokságon. Ezt a pályát nagyon jól ismerem már a Super GT és a Super Formula versenyeim idejéből, ráadásul ez az egyik kedvenc helyszínem. Le Mans óta sok idő telt el, de azóta sokszor álltam már rajthoz, így hát készen állok a versenyre, és nagyon várom, hogy újra a TOYOTA Racing csapattal együtt szálljak küzdelembe. Ez lesz az első alkalom, amikor kipróbálhatom a nagy leszorító erőt biztosító beállítást, és kíváncsi vagyok, mit tud így az autó. Az Audi mindig komoly kihívást jelent számunkra; remélem, hogy újra izgalmas futamnak nézünk elébe.”
Anthony Davidson (#8): “Azt hiszem, a Fuji megint különleges hangulatot tartogat a számunkra. A pálya hosszú és gazdag múltra tekinthet vissza, de átépítése óta igazán modern helyszínné vált, ahol öröm versenyezni. Ez a hely komoly kihívást jelent a versenyzők számára, és alig várom már, hogy végre egy LMP1-es géppel is kipróbálhassam. A japán szurkolók lelkesedése különleges élmény; felemelő érzés egy japán gyártó csapatában versenyezni, miközben a helyi rajongók biztatják az embert. Austinban nagyon komoly csatát vívtunk, és lelkesítő volt az első helyért küzdeni. Az elmúlt két futamon jól működtek a beállításaink, ezért bízhatunk abban, hogy újra az élvonalban harcolunk majd.”
Sébastien Buemi (#8): “Még sosem versenyeztem a Fuji pályán, de 2008-ban én vezettem a Japán Grand Prix orvosi autóját. Akkor megtapasztalhattam valamennyit a pályából; nagyon technikás a vonalvezetése, és komoly tudás kell ahhoz, hogy az ember itt jó teljesítményt nyújthasson. Azt hiszem, remek légkörben fogunk versenyezni; a japán szurkolók tényleg hihetetlenül lelkesek, ami sokat számít nekünk a pályán – különösen a Toyota pilótájaként. Természetesen jó végeredményben reménykedem; már Austinban is közel jártunk ehhez, de a Fuji pályán ennél is többre számítunk.”
Stéphane Sarrazin (#8): “A tavalyi LMP2-futamról már ismerem ezt a helyet, és nagyon élvezetesnek tartom a pályát; a gyors és a lassú kanyarok remek kombinációját kínálja, és elég trükkös az elrendezése. Nagy izgalommal várom, hogy mindezt egy TS030 HYBRID volánja mögött ülve, a TOYOTA Racing pilótájaként is megtapasztalhassam. Tavaly egyszerűen hihetetlen élmény volt látni a csapat szurkolóinak lelkesedését. Úgy éreztem, hogy itt mindenki a csapatnak drukkol, és mindenkin a TOYOTA Racing színei virítanak – ez pedig hatalmas lökést ad az embernek a pályán. Úgy hiszem, hogy emlékezetes futam előtt állunk, és nem is kérdés, mi a célunk: okot akarunk adni a szurkolóknak az önfeledt ünneplésre.”
A TOYOTA Racing a FIA Hosszútávú Világbajnokságon:
A TOYOTA először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein, beleértve számos Le Mans-i 24 órás futamot is. A TOYOTA autói összesen 15 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és négyszer végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013). 2012-ben a márka a TOYOTA Racing csapattal tért vissza a hosszú távú versenyek világába, ahol első hibrid LMP1-es gépével, a TS030 HYBRID versenyautóval állt rajthoz. Bemutatkozása után az autó már az első szezonban három futamgyőzelmet szerzett pole pozícióból. A 2013-ra megváltoztatott karosszériát a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) tervezte és építette a versenycsapat központjában. A TMG volt a központja a TOYOTA World Rally- és Formula 1-es tevékenységének is, és itt fejlesztették a TS020 Le Mans-i versenyautót is 1998-99-ben. A TMG immár a Toyotán kívül más megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem