Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Megnéztünk egy DTM-futamot

shaperzrally 2013.10.26. 09:53

Nem is akármelyiket, hanem az idei évad utolsó versenyét a Hockenheimring-en. Elöljáróban csak annyit, hogy megérte kétezer kilométert autózni, de még jobban megéri majd kimenni a jövőre a Hungaroringre. Brutális gépek, izgalmas betétfutamok, hihetetlen rongyrázás és mindenekelőtt profizmus a köbön.AMG.jpg

Egy kora hajnali indulást követően majdnem sikerült odaérni a kvalifikáció kezdetére, de végül csak a Q2 utolsó perceire estünk be a pályára. Az akkreditációs épületben kapott passz gyakorlatilag mindenhová jó volt, még a csapatok hospitaltiy részlegében is szívesen látták azt, akinek ilyen lógott a nyakában. Azonnal bevettük magunkat a Mercedes-hez, hiszen az utat ők szervezték nekünk, így az volt a minimum, hogy az ő kávéjukat isszuk. Szerencsét nem hoztunk nekik (ekkor még), ugyanis a legjobb mercis Robert Wickens volt, aki a Q2-ig jutott. BMW - Audi csata bontakozott ki az első rajtkockáért folyó csatában, de végül a bajorok kibérelték az első négy rajtkockát a szezon utolsó versenyére Spengler, Werner, Priaulx, Glock sorrendben, míg a legjobb audis Migel Molina az ötödik kockából kezdhetett vasárnap. Az új bajnok Rockenfeller a kilencedik helyet szerezte meg, míg a legjobb mercis, a kanadai Wickens csak a tizenharmadik helyről kezdhetett. A Mercedes hatalmas VIP épületében ettől függetlenül nem volt rossz a hangulat, bár a pezsgők sem durrogtak, de a meghívottak zömét alkotó jól táplált kamion-flottavásárlók nem keseredtek el különösebben, inkább kértek még egy sört maguknak és még egy koktélt a csinosabbnál is csinosabb feleségeiknek.

A depóban sétálva bekukkantottam a Hankook kamionjába, ahol éppen a gumigyár kommunikációs igazgatója foglalkozott az újságírókkal. Kérdezni is volt mód, de Felix Kinzer nincs ráutalva arra, hogy kérdezzenek tőle, ömlik belőle a duma, de mivel profi, csak azt mondja, amit szabad. Mindenesetre tanulságos egy órát töltöttünk egy asztal mellett. Én mindenképpen végére akartam járni annak a pletykának, mely szerint a Hankook is belép a WRC hivatalos gumiszállítóinak klubjába, ahol a Michelin és DMACK mellett jövőre már a Pirelli is biztosan ott lesz. Herr Kinzer hevesen tagadta a dolgot, de abban egyetértett velem, hogy mindenképpen logikus lépés lenne a WRC számukra, hiszen egy napon majd a Forma 1-ben szeretnék látni a Hankook-ot és az oda vezető úton minőségi lépcsőfok lehetne a WRC.

RacingDream: Herr Kinzer, melyik csapatnak szállítanak gumit jövőre a WRC-ben?

Felix Kinzer: Ki mondta, hogy bárkinek is szállítunk? Csak a Junior WRC-vel van érvényes szerződésünk 2014-re.

RD: Rengeteg helyről lehetett hallani, elég megbízható források ezek. Kézenfekvő lenne egy Hyundai - Hankook együttműködés.

FK: Azon kívül, hogy mindkét cég koreai, semmi közös nincs a két cégben. Nem szállítunk jövőre a WRC-be, kérem, gondolja át, hogy a forrásai mennyire megbízhatók.

RD: Akkor máshogy kérdezem. Önök már most rendelkeznek rali abroncsokkal, mikor lépnek egy nagyot a WRC irányába? A Junior WRC hivatalos gumi beszállítójaként már szereztek tapasztalatot a rali világbajnoksággal kapcsolatban.

Felix Kinzer: Nem állunk készen, nincs meg a csapatunk egy WRC projecthez, de dolgozunk rajta, gyűjtjük a tapasztalt szakembereket. Egyelőre jól érezzük magunkat a DTM-ben, itt is megalapozhatjuk a Hankook renoméját. Engedjen meg egy példát: A legújabb S osztályú Mercedeseket Hankook abroncsokkal szerelve árulják Németországban. Rengeteg vásárló háborodott fel azon, hogy olcsó, silány minőségű gumikat próbál rájuk sózni a kereskedő. Mi csináltattunk egy brosúrát, amelyet minden német dílerhez eljuttattunk és amelyben bemutatjuk a márkát és azt, hogy mit is csinálunk itt a DTM-ben. Elképzelni sem tudtuk, hogy micsoda sikert aratunk ezzel, gyakorlatilag mindenkit meggyőztünk az abroncsaink minőségéről azzal, hogy a DTM-ben szereplő valamennyi márka a mi abroncsainkon versenyzik. Zárójelben megjegyzem, hogy egy S osztályos autó ára 100 és 200 ezer euró (30 és 60 millió forint) között van, felszereltségtől függően, aki ennyi pénzt költ autóra, nem elégszik meg silány minőséggel. Az, hogy egy ilyen piacon jelen lehetünk és a vásárlók elfogadnak, nagyon nagy előrelépés számunkra.

RD: Értem én, de a WRC mégiscsak egy világbajnokság!

FK: Mint mondtam, nem állunk rá készen. Sem humán oldalról, sem technikai oldalról. Ráadásul a rali túlságosan nomád, jobban ki vagyunk téve az időjárás viszontagságainak, mint egy pályaversenyen. Itt ha rossz az idő bejövünk ide a sátorba és máris védve vagyunk...

RD: Ne haragudjon, de szerintem ebből a szempontból biztosan nincs különbség a WRC és a DTM között. Itt depónak hívják, ott szervizparknak, de ugyanez a sátor állhatna most valahol Barcelona közelében is.

FK: Nem állunk még készen. Ráadásul a Hankook egy családi vállalkozás, minden ilyen döntést a tulajdonos családnak kell jóváhagynia, de még senki nem kérdezte meg őket, hogy mit szólnának a WRC-hez. 

RD: Értem, akkor térjünk rá a DTM-re. Mit szól Rocky bajnoki címéhez?

FK: Meglepett! Az idei esztendő legjobb autója ugyanis a BMW, egyértelműen a leggyorsabb autó a mezőnyben, a legtöbb kört lehet kiautózni a gumikból. Ha Farfus kiegyensúlyozottabban versenyzik, akkor ő lett volna a bajnok. Hiába van három győzelme, ha mellette háromszor is pont nélkül zárt. Nézze meg Mike Rockenfeller eredményeit, csak két győzelem, de minden futamon sok-sok pontot szerzett, ennek eredménye a bajnoki cím, erről szól a DTM. A Mercedesnek nem sikerült jól az idei autója, csak esőben lehetnek partiban a többiekkel és mivel a DTM szabályai nagyon szűk teret adnak a szezon közbeni fejlesztésre, nem sok mindent tehettek.Rocky.jpg

RD: Mennyit fizetnek a csapatok a gumikért egy szezonban?

FK: Semennyit, mert nem vásárolhatják meg az abroncsokat. A verseny előtt megkapják az új gumikat, a verseny után pedig visszahozzák nekünk. Mi gondoskodunk a megsemmisítésükről és természetesen a további fejlesztésekhez is használjuk az elhasznált gumikból nyert információkat.

RD: Akkor jövőre is marad a Hankook a DTM-ben?

FK: Elsősorban a DTM-ben, de ott leszünk a Junior WRC-ben és más sportágakban is.

RD: Köszönöm az interjút, Herr Kinzer!

FK: Én köszönöm, jövőre találkozzunk a Hungaroringen és ott folytassuk a beszélgetést! Hátha már többet tudok mondani.

Vasárnap reggel nyoma sem volt a szombati napsütésnek, póló helyett esőkabát volt a legnagyobb sláger a pályán. Az időjósok ugyan figyelmeztettek arra, hogy néhány rövid zápor előfordulhat a verseny napján, de arra senki - még a meteorológia sem - számított, hogy reggel nyolctól intenzíven szakadni fog az eső. Emiatt el is maradt az általam legjobban várt programpont, nevezetesen az, hogy Bernd Schneider elvitt volna pár körre a Hockenheimringen egy C-Klasse AMG-vel. Lewis Hamilton volt a Mercedes sztárvendége ezen a versenyen, érdekes volt közelről látni, hogy milyen feszített programot írtak elő számára. Interjú interjú hátán, VIP vendégek taxizása a pályán valódi DTM versenyautóval, hosszas interjú a Mercedes tribün népe előtt... Komolyan sajnáltam már a végére, de ő végtelen türelemmel válaszolgatott olyan kérdésekre, amelyeket bizonyára ezer más alkalommal hallott a világ különböző pontjain.Glock.jpg

A verseny egyébként remek volt, ha valaki végig akarja nézni, itt megteheti. A Mercedes sátorban ülve mindenki Roberto Merhinek szurkolt, aki a huszonegyedik (utolsó előtti) kockából rajtolva végül a második helyen zárt, ráadásul korai rajt miatt még egy áthajtásos büntetést is kapott. Merhi még így is feljött az első helyre, de az első boxkiállás során kapott abroncsaiban nem volt megfelelő a légnyomás és Glock visszavette tőle az első helyet. Merhi élete első dobogós helyezését szerezte a DTM-ben és Glock is először tudott nyerni. Az ex-Forma1-es pilóta a szezon előtt rengeteg kritikát kapott azzal kapcsolatban, hogy a DTM-be szerződik, egy olyan bajnokságba, ahol nem nagyon sikerül kiugrót teljesítenie annak, aki a Forma 1-ből érkezik. Glock nem vette félvállról a szezont, rengeteget készült, dolgozott és ez az utolsó versenyen fizetett is. A pezsgőlocsolás ugyan elmaradt - Maria de Villota és Sean Edwards tragikus halála okán -, de ettől függetlenül hatalmas volt mindkét versenyző boldogsága. Merhi.jpg

A verseny után megtisztelt minket, Magyarországról érkezett újságírókat egy legendás figura, bizonyos Wolfgang Schattling is az asztalunknál. Igaz, kellett rá várni jó sokat, de amikor megérkezett azonnal kért mindannyiunknak egy korsó sört, hiába esküdöztünk, hogy nem vagyunk szomjasak. Herr Schattling azóta dolgozik a motorsportban, amióta az eszét tudja, pedig már elmúlt hatvan esztendős néhány éve. Kicsit fáradt volt már a nap végén és örült, hogy megihat egy pohár sört, de szemmel láthatóan inkább az időközben befutott Manuel Reuterrel tette volna ezt, mint velünk. Amikor kiderült, hogy minket nagyon érdekel a jövő évi hungaroringi futam, azonnal szólt egy kollégájának, hogy kérdezze meg Aufrecht urat, hogy volna-e pár perce a magyar különítményre. Csak azoknak írom, akik esetleg nem tudják, hogy Hans-Werner Aufrecht az "A" betű, az AMG-ből. Abból a cégből 1999-ben kiszállt - eladta a DaimlerChrysler Gmbh-nak - és megalapította a H.W.A.-t, amely a DTM-ben szereplő Mercedeseket fejleszti, építi és versenyezteti. A H.W.A. napi munkájában már nem vesz részt, de minden idejét a DTM-nek szenteli, hiszen az ITR (a DTM promóter cége) elnökeként a sorozat Bernie Ecclestone-ja. Arról, hogy miről esett szó ezen a beszélgetésen, Simon István készített cikket az f1cirkusz.blog.hu-n. Összeszedettebben, érdekesebben, olvasmányosabban aligha lehet leírni Aufrecht mondandóját, olvassátok sok szeretettel.DTM-Chef-Hans-Werner-Aufrecht.jpg

Az utazást és a vendéglátást köszönjük Adorján Viktornak és a Mercedes-Benz Hungária Kft.-nek!

Fotók: dtm.com

Címkék: mercedes bmw audi hankook glock amg dtm 2013 farfus schnitzer hockenheimring hwa rockenfeller wehrlein merhi felix kinzer hans-werner aufrecht

1 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr725598765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2013.11.04. 21:25:11

Halkan mondom, hogy Ingolstadt is Bajorország, nem csak München.