Az idei DTM szezonban két tesztlehetőséget kapnak a csapatok. Ezek egyikének a versenynaptárba frissen bekerült helyszín, a Hungaroring ad otthont. A csapatok megérkeztek, én pedig kiugrottam a Ringre. A BMW és a Mercedes is eljött, az Audi azonban lehetőséget adott arra, hogy kicsit jobban körülnézhessünk a házuk táján, utána pedig személyesen is beszélgethessünk két versenyzőjükkel.
Az autók nagyon hasonlítanak a tavalyiakra, mert olyan lényeges különbség az aerodinamikát érintő szabályokban nem volt. Persze, picit más a tükör, itt megjelent egy plusz légterelő, ott meg éppen eltűnt egy, de semmi látványos. Viszont ettől még az RS5 egy új fejlesztés, tehát a monocoque körül és a bódé alatt azért eléggé sziszifuszi munka lenne összehasonlítani a többi négyezer alkatrészt.
A vasárnapi program elég rövid, mindössze egy rollout volt. Ez azt jelenti, hogy minden pilóta mehet 6 kört, de csak boxutcából boxutcába. A köröket tehet nem fejezhették be a célegyenesben.
Ez arra jó, hogy ellenőrzik az autókat, a műszereket, hogy minden működik-e, aztán jöhet az éles tesztelés. Mindenki csak két napot mehet, így pl. hétfő-szerda, kedd-csütörtök napokra osztották be a csapatok a pilótákat.
Az igazat megvallva, valamiért sosem volt szimpatikus az Audi DTM csapata. Nem tudom megmagyarázni. Most viszont megváltozott. Két hipertehettséges és olyan vidám, mosolygós versenyzővel találkoztam, ami nagyon meglepett. Egyikük, a címvédő, az 1-es rajtszám birtokosa, Mike Rockenfeller. Elég mókásra vette a figurát. Többek között azért ajánlja a magyar rajongóknak a DTM futamokat, mert azon kevés szakágak közé tartoznak, ahol a high-tech mellett jó motorok hangja. Persze a sok, azonos szintű pilóta, a szabályok miatt elég egyforma tudású autók, és a túrautózás sajátja, a test elleni harc is garancia a folyamatos izgalmakra.
Ő egyébként a tesztet kivételesen nem csak arra fogja használni, hogy az autót belőjék élesre, hanem megpróbál minél többet megtudni a pályáról. Bár már így is sokat tud a pályáról. "Azt hiszem, arra kell menni rajta – mutatott hanyagul az egyes kanyar irányába, csibészkés mosollyal a szája sarkában." Szerinte a konzolon, vagy szimulátoron tanulás jó lehet néhány körig, de ő abból sokkal többet tud meg egy pályáról, ha végig fut rajta. Jobban látni a kerékvetők kialakítását, magasságát, a burkolat minőségváltásait, az egyenetlenségeket.
A profizmus és sikerorientáltság egyértelmű. Állítja, az sem árt, ha esetleg autóval is mennek rajta. Nehéz volt megszereznie bajnoki címet, de örül neki, hogy most az ő vállán nagyobb a felelősség, mert ez őt segíti azokkal szemben, akik el akarják kapni.
Edoardo Mortara mutatja be Jamie Green autóján az újításokat
Hogy kik azok? Sokadmagával Adrian Tambay. A kölyök képű, szemtelenül tehetséges, nem kevésbé fiatal és laza „kissrác” célja egyértelmű. Mivel csak tíz verseny van, már az elsőtől ott kell lenni az elejében, ezért nem is várhat tovább az autóba üléssel.
Megkerülhetetlen téma volt édesapja, aki egy nagyszerű F1 pilóta volt. De ő ezt is csak elviccelte. Szokta nézegetni a papa felvételeit, milyen hibákat vétett, ő pedig rutinos versenyzőként kioktatja kisfiát, hogy mikor kéne ennie, vagy hogy menjen el pisilni a verseny előtt.
Mindketten kiemelték, hogy a magyarok fanatikus motorsport rajongók lehetnek, mert olyannal találkoztak, ami a DTM háza táján ritka. Ha nem is suttyomban érkeztek, de hírverés nélkül, mégis rengeteg autogramvadász várta őket a repülőtéren. Ahol egy teszten így fogadják őket, akik nem az F1 sztárjai, ott biztosan élmény lesz versenyhétvége is. Mutassuk majd meg nekik, hogyan kell autóversenyt nézni!
Ha pedig nem bírod ki június 1-ig, akkor 04.01-02. (kedd és szerda) között, 09.00-17.00 óráig a nagyközönség számára ingyenesen látogatható a teszt.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem