A hétvége előtt már mindenki a hungaroringi WTCC futamról, no meg az azt megelőző promóciós rendezvényről, a Nagy futamról beszél. Na de sokan megfeledkeznek arról, hogy az autósport élet ettől még nem áll meg a világ más tájain sem. Sőt, konkrétan a túraautózás rajongóinak is lesz izgalmas program.
Milyen érzés lehet így célba érni?
Most rendezik ugyanis a DTM fesztivál névre keresztelt, 2015-ös szezonnyitó futamot a Hockenheimringen. A DTM népszerűsége, ismételt életre hívását követően, töretlenül emelkedik. Ami persze nem csoda, mindent megtesznek, hogy a szabályokkal ne megfojtsák a bajnokságot, hanem egyre izgalmasabbá és látványosabbá tegyék. Ez elég jól megy nekik, ezért még megtippelni is lehetetlen, hogy sikerül-e Marco Wittmannak a DTM világában nem túl gyakori címvédés. Netán Mike Rockenfeller, vagy a számos korábbi bajnok a mezőnyben visszaveszi tőle a trónt? Esetleg valamelyik ifjú titán, egy "rookie" okoz meglepetést?
Így már érthető a fesztivál elnevezés, ez tényleg az autósport ünnepe
Gyorsan vegyük is át az idei jelentősebb szabálymódosításokat, mert a megszokott reguláknak köszönhetően nem csak meglepetés érhet minket, de akár egy hétvégi eseményről is lemaradhatunk. A bajnokság gumiszállítója továbbra is a Hankook, felhasználásuk azonban eltér a korábbiaktól. Először is megszűnt az opciós abroncs, tehát egyféle keverékkel kell teljesíteni mind az időmérő edzést, mind a versenytávot. Az ellenőrök a verseny reggelén bocsájtják rendelkezésre a 4-4 szett slicket és vizes gumit. Ezeket korlátozás nélkül, a stratégia szerint használják fel a versenyzők.
A szóban forgó Hankook Ventus, most már csak egyféle keverékkel
Azért fontos, hogy a verseny reggelén kapják csak meg a gumikat, mert a lebonyolítás is változott. Egy hétvégén két, állórajtos futamot rendeznek, mindkettőért teljes bajnoki pontokat osztanak. A szombati verseny 40 percig tart és nincs kötelező boxkiállás. Így akár arra is lehetőség nyílt, hogy valaki egyetlen szetten teljesítse a futamot.
Azért nem gondolnám, hogy murva gumit kapnának a csapatok
A második, vasárnapi verseny pedig 60 perces, viszont kötelező lesz meglátogatni a boxokat (a tankolás továbbra is tilos). A kétfutamos rendszer természetesen az időmérő edzéseket is érintik. Mindkét napon lesz egy-egy 20 perces lehetőség, ahol az elért legjobb időeredmények alapján alakul ki az aznapi rajtsorrend.
Döntő jelentőségű lehet, ezért már a teszteken is rendszeresen tréningeztek a kerékcserékre
Nem csak a gumistratégiától lehetnek izgalmasabbak a versenyek. Az előzést elősegítő DRS rendszert már korábban bevezették, idén viszont tovább csökkentették a leszorító erőt azzal, hogy aktiváláskor már nem 16, hanem 18 fokkal változik meg a hátsó szárny állásszöge.
Ez a DRS máshogy működik. Nem felcsapódik, hanem "lefittyed".
Hétvégéről hétvégére is próbálják az erőviszonyokat kiegyenlíteni, a több sorozatból is ismert hendikep súlyokkal. Csak itt azzal is megkavarták, hogy nem egyszerűen az eredményes versenyzőnek adnak, az eredménytelentől pedig elvesznek súlyt, hanem az ő márkatársaikat is érinti a rendszer.
Hogy kerül Rocky autójára 99-es rajtszám?
Azon sem kell csodálkozni, ha furcsa, minden rendszert nélkülözőnek tűnik a rajtszámok kiosztása. Nem a véletlen műve, a DTM világába is begyűrűzött a rajtszám választásának lehetősége.
Ha van egy kis szabadidő és éppen nem Michelisz Norbi fújja ki a WTCC mezőny orrát, érdemes követni a német bajnokság első versenyhétvégéjét. Garantált a jó szórakozás. Izgalmas meccsek, kilincs a kilincsen, test, test elleni harcok. Keressétek a televíziós közvetítéseket, vagy a hivatalos online streamet. Mivel ez élő, én ezt szoktam nézni németül, de van angol is. HD képminőség, szakértő kommentárral. Bár most valószínűleg kihagyom a közvetítést, mert élőben nagyobb élmény lesz.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem