Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Beindul a DTM is

G. Capelluti 2015.04.30. 15:07

A hétvége előtt már mindenki a hungaroringi WTCC futamról, no meg az azt megelőző promóciós rendezvényről, a Nagy futamról beszél. Na de sokan megfeledkeznek arról, hogy az autósport élet ettől még nem áll meg a világ más tájain sem. Sőt, konkrétan a túraautózás rajongóinak is lesz izgalmas program.

dtm-1413729546.jpgMilyen érzés lehet így célba érni?

Most rendezik ugyanis a DTM fesztivál névre keresztelt, 2015-ös szezonnyitó futamot a Hockenheimringen. A DTM népszerűsége, ismételt életre hívását követően, töretlenül emelkedik. Ami persze nem csoda, mindent megtesznek, hogy a szabályokkal ne megfojtsák a bajnokságot, hanem egyre izgalmasabbá és látványosabbá tegyék. Ez elég jól megy nekik, ezért még megtippelni is lehetetlen, hogy sikerül-e Marco Wittmannak a DTM világában nem túl gyakori címvédés. Netán Mike Rockenfeller, vagy a számos korábbi bajnok a mezőnyben visszaveszi tőle a trónt? Esetleg valamelyik ifjú titán, egy "rookie" okoz meglepetést?

Így már érthető a fesztivál elnevezés, ez tényleg az autósport ünnepe

Gyorsan vegyük is át az idei jelentősebb szabálymódosításokat, mert a megszokott reguláknak köszönhetően nem csak meglepetés érhet minket, de akár egy hétvégi eseményről is lemaradhatunk. A bajnokság gumiszállítója továbbra is a Hankook, felhasználásuk azonban eltér a korábbiaktól. Először is megszűnt az opciós abroncs, tehát egyféle keverékkel kell teljesíteni mind az időmérő edzést, mind a versenytávot. Az ellenőrök a verseny reggelén bocsájtják rendelkezésre a 4-4 szett slicket és vizes gumit. Ezeket korlátozás nélkül, a stratégia szerint használják fel a versenyzők.

reifen.jpgA szóban forgó Hankook Ventus, most már csak egyféle keverékkel

Azért fontos, hogy a verseny reggelén kapják csak meg a gumikat, mert a lebonyolítás is változott. Egy hétvégén két, állórajtos futamot rendeznek, mindkettőért teljes bajnoki pontokat osztanak. A szombati verseny 40 percig tart és nincs kötelező boxkiállás. Így akár arra is lehetőség nyílt, hogy valaki egyetlen szetten teljesítse a futamot.

dtm-1429021208.jpgAzért nem gondolnám, hogy murva gumit kapnának a csapatok

A második, vasárnapi verseny pedig 60 perces, viszont kötelező lesz meglátogatni a boxokat (a tankolás továbbra is tilos). A kétfutamos rendszer természetesen az időmérő edzéseket is érintik. Mindkét napon lesz egy-egy 20 perces lehetőség, ahol az elért legjobb időeredmények alapján alakul ki az aznapi rajtsorrend.

dtm-1429125946.jpgDöntő jelentőségű lehet, ezért már a teszteken is rendszeresen tréningeztek a kerékcserékre

Nem csak a gumistratégiától lehetnek izgalmasabbak a versenyek. Az előzést elősegítő DRS rendszert már korábban bevezették, idén viszont tovább csökkentették a leszorító erőt azzal, hogy aktiváláskor már nem 16, hanem 18 fokkal változik meg a hátsó szárny állásszöge.

drs.jpgEz a DRS máshogy működik. Nem felcsapódik, hanem "lefittyed".

Hétvégéről hétvégére is próbálják az erőviszonyokat kiegyenlíteni, a több sorozatból is ismert hendikep súlyokkal. Csak itt azzal is megkavarták, hogy nem egyszerűen az eredményes versenyzőnek adnak, az eredménytelentől pedig elvesznek súlyt, hanem az ő márkatársaikat is érinti a rendszer.

dtm-1427374446.jpgHogy kerül Rocky autójára 99-es rajtszám?

Azon sem kell csodálkozni, ha furcsa, minden rendszert nélkülözőnek tűnik a rajtszámok kiosztása. Nem a véletlen műve, a DTM világába is begyűrűzött a rajtszám választásának lehetősége.

Ha van egy kis szabadidő és éppen nem Michelisz Norbi fújja ki a WTCC mezőny orrát, érdemes követni a német bajnokság első versenyhétvégéjét. Garantált a jó szórakozás. Izgalmas meccsek, kilincs a kilincsen, test, test elleni harcok. Keressétek a televíziós közvetítéseket, vagy a hivatalos online streamet. Mivel ez élő, én ezt szoktam nézni németül, de van angol is. HD képminőség, szakértő kommentárral. Bár most valószínűleg kihagyom a közvetítést, mert élőben nagyobb élmény lesz.

Címkék: mercedes bmw porsche audi hungaroring rocky hankook wtcc dtm hockenheim túraautó michelisz norbert michelisz hockenheimring wittman hankook tire rockenfeller

3 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr167415150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stig 2015.04.30. 16:53:43

Vasárnap 23:40-től lesz a dunán felvételről a dtm 80 percet írtak adásidőnek. Ebbe nem igazán fér bele a 40+60 perc, és akkor ezek szerint az edzés sehol nem lesz látható?

Ha mégis, akkor hol lehet megnézni?

G. Capelluti 2015.04.30. 18:27:16

@stig: Jogos kérdés. Nekem egyértelmű volt, de nem írtam le pontosan. A DTM hivatalos Youtube csatornáján az időmérőket és a versenyeket is 720p-ben streamelik. Én ott szoktam nézni. Jó képminőség, jó kommentár. Ha nem jössz zavarba az idegennyelvű közvetítéstől (német és angol is létezik).
A poszt utolsó bekezdését ki is egészítettem a csatornára mutató linkkel. Most már kitették ők is, ezért ha klikkelsz, legfelül megjelennek a várható események között a különböző nyelvű közvetítések. Ha van gugli fiókod, emlékeztetőt is kérhetsz. ;)
süti beállítások módosítása