Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

HTML doboz

Beindul a DTM is

G. Capelluti 2015.04.30. 15:07

A hétvége előtt már mindenki a hungaroringi WTCC futamról, no meg az azt megelőző promóciós rendezvényről, a Nagy futamról beszél. Na de sokan megfeledkeznek arról, hogy az autósport élet ettől még nem áll meg a világ más tájain sem. Sőt, konkrétan a túraautózás rajongóinak is lesz izgalmas program.

dtm-1413729546.jpgMilyen érzés lehet így célba érni?

Most rendezik ugyanis a DTM fesztivál névre keresztelt, 2015-ös szezonnyitó futamot a Hockenheimringen. A DTM népszerűsége, ismételt életre hívását követően, töretlenül emelkedik. Ami persze nem csoda, mindent megtesznek, hogy a szabályokkal ne megfojtsák a bajnokságot, hanem egyre izgalmasabbá és látványosabbá tegyék. Ez elég jól megy nekik, ezért még megtippelni is lehetetlen, hogy sikerül-e Marco Wittmannak a DTM világában nem túl gyakori címvédés. Netán Mike Rockenfeller, vagy a számos korábbi bajnok a mezőnyben visszaveszi tőle a trónt? Esetleg valamelyik ifjú titán, egy "rookie" okoz meglepetést?

Így már érthető a fesztivál elnevezés, ez tényleg az autósport ünnepe

Gyorsan vegyük is át az idei jelentősebb szabálymódosításokat, mert a megszokott reguláknak köszönhetően nem csak meglepetés érhet minket, de akár egy hétvégi eseményről is lemaradhatunk. A bajnokság gumiszállítója továbbra is a Hankook, felhasználásuk azonban eltér a korábbiaktól. Először is megszűnt az opciós abroncs, tehát egyféle keverékkel kell teljesíteni mind az időmérő edzést, mind a versenytávot. Az ellenőrök a verseny reggelén bocsájtják rendelkezésre a 4-4 szett slicket és vizes gumit. Ezeket korlátozás nélkül, a stratégia szerint használják fel a versenyzők.

reifen.jpgA szóban forgó Hankook Ventus, most már csak egyféle keverékkel

Azért fontos, hogy a verseny reggelén kapják csak meg a gumikat, mert a lebonyolítás is változott. Egy hétvégén két, állórajtos futamot rendeznek, mindkettőért teljes bajnoki pontokat osztanak. A szombati verseny 40 percig tart és nincs kötelező boxkiállás. Így akár arra is lehetőség nyílt, hogy valaki egyetlen szetten teljesítse a futamot.

dtm-1429021208.jpgAzért nem gondolnám, hogy murva gumit kapnának a csapatok

A második, vasárnapi verseny pedig 60 perces, viszont kötelező lesz meglátogatni a boxokat (a tankolás továbbra is tilos). A kétfutamos rendszer természetesen az időmérő edzéseket is érintik. Mindkét napon lesz egy-egy 20 perces lehetőség, ahol az elért legjobb időeredmények alapján alakul ki az aznapi rajtsorrend.

dtm-1429125946.jpgDöntő jelentőségű lehet, ezért már a teszteken is rendszeresen tréningeztek a kerékcserékre

Nem csak a gumistratégiától lehetnek izgalmasabbak a versenyek. Az előzést elősegítő DRS rendszert már korábban bevezették, idén viszont tovább csökkentették a leszorító erőt azzal, hogy aktiváláskor már nem 16, hanem 18 fokkal változik meg a hátsó szárny állásszöge.

drs.jpgEz a DRS máshogy működik. Nem felcsapódik, hanem "lefittyed".

Hétvégéről hétvégére is próbálják az erőviszonyokat kiegyenlíteni, a több sorozatból is ismert hendikep súlyokkal. Csak itt azzal is megkavarták, hogy nem egyszerűen az eredményes versenyzőnek adnak, az eredménytelentől pedig elvesznek súlyt, hanem az ő márkatársaikat is érinti a rendszer.

dtm-1427374446.jpgHogy kerül Rocky autójára 99-es rajtszám?

Azon sem kell csodálkozni, ha furcsa, minden rendszert nélkülözőnek tűnik a rajtszámok kiosztása. Nem a véletlen műve, a DTM világába is begyűrűzött a rajtszám választásának lehetősége.

Ha van egy kis szabadidő és éppen nem Michelisz Norbi fújja ki a WTCC mezőny orrát, érdemes követni a német bajnokság első versenyhétvégéjét. Garantált a jó szórakozás. Izgalmas meccsek, kilincs a kilincsen, test, test elleni harcok. Keressétek a televíziós közvetítéseket, vagy a hivatalos online streamet. Mivel ez élő, én ezt szoktam nézni németül, de van angol is. HD képminőség, szakértő kommentárral. Bár most valószínűleg kihagyom a közvetítést, mert élőben nagyobb élmény lesz.

Címkék: mercedes bmw porsche audi hungaroring rocky hankook wtcc dtm hockenheim túraautó michelisz norbert michelisz hockenheimring wittman hankook tire rockenfeller

3 komment Facebook komment

A bejegyzés trackback címe:

https://racingdream.hu/api/trackback/id/tr237415150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stig 2015.04.30. 16:53:43

Vasárnap 23:40-től lesz a dunán felvételről a dtm 80 percet írtak adásidőnek. Ebbe nem igazán fér bele a 40+60 perc, és akkor ezek szerint az edzés sehol nem lesz látható?

Ha mégis, akkor hol lehet megnézni?

G. Capelluti 2015.04.30. 18:27:16

@stig: Jogos kérdés. Nekem egyértelmű volt, de nem írtam le pontosan. A DTM hivatalos Youtube csatornáján az időmérőket és a versenyeket is 720p-ben streamelik. Én ott szoktam nézni. Jó képminőség, jó kommentár. Ha nem jössz zavarba az idegennyelvű közvetítéstől (német és angol is létezik).
A poszt utolsó bekezdését ki is egészítettem a csatornára mutató linkkel. Most már kitették ők is, ezért ha klikkelsz, legfelül megjelennek a várható események között a különböző nyelvű közvetítések. Ha van gugli fiókod, emlékeztetőt is kérhetsz. ;)