Mozis játék

Killer Elite - Válogatott gyilkosok

Játssz velünk és nyerj jegyet rá a blogon! Tudj meg többet itt!

Racing Dream

Autós pályaversenyzésről mindenkinek

Friss topikok

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

sebessegoltara feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

Gyertek velünk Kiss Norbi műhelyébe!

edeleny beres 2017.08.07. 09:14

Mint azt remélhetőleg ti is nagyon jól tudjátok, kevesebb, mint három hét és újra dübörög a Kamion EB és Fesztivál a Hungaroringen. Ahogy azt az elmúlt években már megszokhattátok, most is lesz kinek szurkolni, hiszen Kiss Norbi 2017-ben is ott lesz hazánk Forma1-es pályáján.

18209033_447676585568000_3049140005863503287_o.jpg

Az elmúlt években ilyenkor kicsit mindig mi is kamionozásba kezdtünk és igyekeztünk valami egyedi tartalmat kitalálni nektek: volt már fotópályázatos nyereményjátékunk, tavaly pedig egy öt részes kamionverseny-történelem sorozattal invitáltunk titeket a Hungaroringre.

12916819_889060757872013_5031480312105879959_o.jpg

Idén egy még exluzívabb kalandra hívunk benneteket. Holnap ugyanis útnak indulunk és meg sem állunk a Norbi versenykamionját felkészítő csapat műhelyéig, ahonnan terveink szerint egy rövid élő facebookos bejelentkezéssel (ezt kedd este 19 óra magasságában ERRE találjátok majd) és pár nap múlva egy hosszabb videós anyaggal jelentkezünk majd.

20280277_1402476373180774_5471266089249103513_o.jpg

Természetesen lesznek képek és beszámolót is találhattok majd nálunk. Bár az EB hungaroringi futama és a Fesztivál még kicsit odébb van, reméljük már a héten sikerül majd titeket lázba hozni!

  

Szólj hozzá! Facebook komment

Ferrari Racing Days a Hungaroringen

edeleny beres 2017.06.29. 05:33

Vannak olyan autógyártók, amik nem egyszerű közlekedési eszközöket állítanak elő, hanem annál sokkal többet, egy életérzést is kínálnak. Ilyen a Ferrari is, amely csúcsminőségű, immár 70 esztendeje a világ élvonalába tartozó sportkocsijai nem csak a tulajdonosaikat, használóikat ejtik rabul. A Ferrari nem csak egy autó, amit az is jelez, hogy nagyon sok tulajdonosnak nem csak egy Ferrarija van. Ebbe a világba adott bepillantást a Passione Ferrari és Ferrari Corse Clienti a Hungaroringen, ami remek otthont adott az autók „rendeletésszerű” használatára, azaz a versenyzésre is.

ferrari_hungaroring_01.jpg

A márka fennállásának 70 éves évfordulóját Magyarországon is megünnepelte a Ferrari. Az eseménynek a Hungaroring adott otthont, ahol a versenypályán (pl. a Ferrari Corse Clienti versenyfutamaival) és azon kívül (Passione Ferrari) is számos izgalmas és érdekes program, kiállítás várta az ügyfeleket, gyűjtőket, rajongókat.

ferrari_hungaroring_03.jpg

A versenypályán az utcai modellek élményautózása mellett a 25 éves Ferrari Challenge Európai Bajnokságsorozatainak versenyei szolgáltatták a folyamatos programot. A június végi időpontban az időjárás már a legnyáriasabb arcát mutatta, így nem csak a versenyzőknek, hanem a Ferrari motoroknak is meg kellett küzdeniük a hőség jelentette kihívásokkal. Ilyenkor a motorolaj is különös terhelésnek van kitéve, hiszen a motorok maximális fordulatszámon – ez a 8-9 ezer/percet is meghaladhatja! – üzemelnek, folyamatosan teljes terhelést kapnak, a maximális teljesítményüket kell leadniuk. Ennek a kihívásnak csak a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelő, a legszélsőségesebb körülmények között is mindig maximális védelmet adó motorolaj tud megfelelni. A versenypályán használt Ferrarik mindegyikében Shell Helix Ultra 5W-40 teljesen szintetikus motorolaj volt, ami most is bebizonyította, hogy az ilyen szélsőséges körülmények között is megfelelő kenést biztosít. Ez a motorolaj ráadásul nem csak verseny idején, hanem annál jóval tovább megőrzi tulajdonságait, elősegíti a nagyteljesítményű motorok teljesítményt korlátozó kopástól és lerakódásoktól való védelmét, lehetővé teszi a motorélettartam meghosszabbítását, védi a felületeket és semlegesíti az égéstermékben lévő korróziót okozó savakat. A Shell Helix és a Ferrari mérnökei együtt fejlesztik a motorolajat, mivel a két cég között stratégiai együttműködés van, ami hosszú múltra nyúlik vissza. A Shell és a Ferrari partneri kapcsolata a Formula–1 indulásának időszakára vezethető vissza. 1950-től egészen 1973-ig a Shell szállította az összes szükséges üzemanyagot és kenőanyagot a Ferrari részére, majd a műszaki együttműködést 1996-ban kezdték el újra.

ferrari_hungaroring_13.jpg

A versenypályán a Ferrari Budapest képviseletében a Budapesten élő Josh Cartunak is lehetett szurkolni, aki a Pirelli Am értékelésben a harmadik helyen végzett. De nem csak versenyautóval, hanem a „hétköznapi” Ferrarijai egyikével is megtett néhány kört.

„A Passione Ferrari szerintem a legjobb elnevezés. Milyen jobb módja lehetne az utcai Ferrarik nyújtotta örömök élvezetének, mint egy Formula-1-es versenypályán, egy versenyhétvége keretében megtenni néhány felszabadult kört? Azon kívül, hogy erre akár utcai modellekkel is lehetőség volt, a Ferrari Challenge-ben versenyautókkal is megtették ezt a pilóták. Ezeken kívül a számtalan egyéb programnak köszönhetően mindenki számára egy nagyon összetett, izgalmas hétvége volt. Fantasztikusan éreztem magam, és nagyon fogom élvezni ezt az új formátumot az évad hátralevő részében!” - mondta a Budapesten élő kanadai üzletember.

„Mindig igazán különleges érzés egy Formula-1-es versenypályán autózni, és nagyon vártam már ezt az alkalmat, mert a Hungaroring teljesen más, mint pl. Monza. Itt kanyar hátán kanyar van, folyamatosan dolgozni kell, de ettől igazán élvezetes az egész! Egy álmom valósult meg ma!” - folytatta Josh Cartu.

„Josh a Ferrari Budapest versenyzője a 2017-es szezonban.” - kezdte összefoglalóját Alessandro Lippi, a Ferrari Budapest tulajdonosa és a versenycsapat vezetője. „Ez az esemény nem csak a verseny miatt fontos számunkra, hanem azért is, mert itt igazán méltó módon ünnepelhetjük meg a Ferrari 70. születésnapját.”


Forrás: Just Creative

Szólj hozzá! Facebook komment

Mit keresnek a kamionok a versenypályán? V. - Liazok és Kamazok

B. Capelluti 2016.08.24. 01:33

Posztunk az 1988-as Truck Trophy műsorfüzetében megjelent "Liazok és Kamazok" című cikk feldolgozása. A posztban látható rossz minőségű képek is a műsorfüzetből származnak.

Az európai kamion sportszövetség (ETRO) 1985-ben írta ki az első Európa-bajnokságot, amely az első két esztendőben hat futamból állt. A versenyeknek Anglia, NSZK, Svédország, Dánia, Belgium és Franciaország adott otthont, a szocialista országok ezeken még nem vettek részt. Hogy is lettek volna ott, hiszen talán nem is tudtak ezekben az országokban E versenyforma létezéséről. Az áttörés akkor következett be, amikor a Hungarocamion újításra, vállalkozása kész vezetői fejükbe vették hogy autót indítanak az EB-n, később pedig már rendezés gondolatával is kacérkodtak. Az ETRO jó partnernek bizonyult ebben, a kontinens egyik legnagyobb és legismertebb fuvarozási vállalatának, a Hungarocamionnak rendezési jogot adott. (Az elmúlt esztendőben csatlakozott a házigazdákhoz Ausztria, a zeltwegi Forma-1 pálya is.)

8809.jpg

Szólj hozzá! Facebook komment

Mit keresnek a kamionok a versenypályán? IV. - A kiválasztottak

B. Capelluti 2016.08.23. 00:12

Az első magyar kamionversenyt, a Hungarocamion Truck GP-t, 1987. május 16-17-én rendezték meg a Hungaroringen. A Hungarocamion ebben névadó szponzorként és főrendezőként meghatározó szerepet vállalt.
A vállalat kapcsolata az autósport tál akkor kezdődött, amikor létrehozták a Hungarocamion ASE-t, hogy a versenyzéshez magukban tehetséget érző hungarocamionosok hódolhassanak szenvedélyüknek. Később fontolóra vették, hogy két, a sivatagi viadalra felkészített Rába kamionnal és a vállalat állományából kiválasztott "sofőr-versenyzőkkel" elindulnak a Párizs-Dakaron. Ezt csakhamar elvetették, amikor az 1985-től létező kamion EB-ről hallottak. (Gondolom ebben azért a cseh LIAZ azóta is tartó dakaros karrierje is nyomott a KGST-latban...)

Címkék: hungary hungaroring kamion kamionverseny truckfest krasznai jános

8 komment Facebook komment

Mit keresnek a kamionok a versenypályán? III.

B. Capelluti 2016.08.20. 18:40

Az európai kamionsport egyik atyja Frankl András (Andrew Frankl) volt. Hatalmas forma, éveken keresztül kommentátora volt az MTV Sport Szerkesztőségének, számos könyv és megszámlálhatatlanul sok újságcikk szerzője. Az első magyar gyorsasági kamionverseny műsorfüzetében megírta, hogy hogyan is kezdődött. Ezt az írását közöljük alább. (A rossz minőségű képeket is a műsorfüzetből válogattuk.)

003.jpg

Frankl András ezzel a traktorral vett részt a Cannonballon

"Még 1979-ben történt. Kaptam egy meghívást, hogy vegyek részt a Cannonball nevű amerikai autóversenyen. A szabályok egyszerűek voltak: Az Atlanti-óceán partjáról indultunk és a Csendes-óceán elérése volt a cél. Aki először átért, az nyert. Az Egyesült Államokban 55 mérföldes sebességkorlátozás van, ott is, ahol órákon át nem látni senkit, mint például Texasban, a versenyt nyerő Jaguar mégis 33 óra alatt tette meg a körülbelül 5000 km-es távolságot. Ehhez bizony majdnem végig 200 km/h-s sebességgel kellett mennie. Jómagam a Ford Transitommal utolsó lettem, de azért felejthetetlen élmény volt a viadal. A díjkiosztás alatt valaki megemlítette, hogy pár hónappal később Atlantában megrendezik a világ első kamionversenyét. Mint újságíró, fotós és egy angliai teherautóslap kiadója ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy ott legyek ennek az új sportágnak a születésénél. El is mentem megnézni. A nézők és a versenyzők egyaránt élveztek a küzdelmet. A szponzorok szintén elégedettek voltak, hiszen a kamionok nagyok, jó lehet rajtuk látni a hirdetéseket – a pályán és a tévében is.
Az amerikai verseny után rögtön felmerült bennem, hogy kamion viadalokat kellene rendezni Európában is.
Az első kisebb versenyekre 1983-ban került sor. Kontinensünkön az első igazi nagy siker Angliában a doningtoni pályán született – 1984 szeptemberében. Több mint százezer ember állta körül a küzdőteret, se sokan még jegyhez sem jutottak. Akik jelen lehettek, azok nagyon jól érezték magukat. Kisebb karambolok előfordultak, de nagy balesetet nem. Sőt, szeretném hozzátenni, azóta már sok jelentős kamionverseny volt Angliában, de még senkinek semmi baja nem történt.

A doningtoni verseny azért is csodás volt, mert részt vett a Forma 1 világából Martin Brundle, a valaha Drapál János ellen is versenyző motorkerékpáros világbajnok, Barry Sheen, az angol cross bajnok, Barry Lee és –persze – átlag kamionvezetők is. Az volt talán a legimponálóbb kamionos, aki hétfőtől péntekig lisztet vagy cukrot szállított Anglia egyik végéből a másikba, aztán benevezett, hogy együtt versenyezzen híres pályán a nemzetközi sztárokkal.

Ez a doningtoni hétvége garantálta a kamionsport jövőjét – nemcsak Angliában, egész Európában is. Nem sokkal később Hollandiában jöttek össze azok a menedzserek, akik már szerveztek versenyeket Európában és megalakították az ETRO-t, vagyis sportág európai szövetségét. (E sorok íróját választották alelnöknek – A szerk.) Az ETRO 1985-ben kiírta az első Európa-bajnokságot, méghozzá három kategóriában 300 lóerőig, 301–360 között és 361-450 lóerő között. A három kategóriagyőztes közül az nyerte és nyeri ma is az abszolút bajnoki címet, aki saját kategóriáján belül több pontot szerez, mint a másik két bajnok. 1985-ben az angol Rod Chapman lett Fort Cargóval a bajnokok bajnoka. 1986-ban pedig a szintén angol Mel Lindsey – Leyland Roadtrainnel. Mindketten a 300-as kategóriában versenyeznek.

A 301-360 LE-s kategóriát is angol versenyzők uralják: Willie Green és Richard Walker. Green csaknem 20 éve profi autóversenyző. Talán arról a legismertebb, hogy a Maserati F-típusú autókat milyen csodálatosan vezette, de részt vett már, méghozzá sikeresen, 24 órás Le Mans-i versenyen is. Richard Walker évekig crossozott, de az utóbbi időben inkább a családi kamion cégre összpontosított. Remekül vezet, de néha kicsit szórakozott: Misanóban például csak azért nem nyert mert elfelejtett indulás előtt tankolni.
A 361-450-es kategóriát kezdettől fogva az olaszok és svédek uralják. A svéd Rolf Bjork a Scaniától attól elég sok gyári támogatást kap. Ő volt az oka annak az új szabálynak, miszerint 160 km/óra a megengedett maximális sebesség. Rolf beszerelt egy-két titkos billentyűt a műszerfalba, amelynek bekapcsolásával a 450 lóerős Scania egyik percről a másikra 750 lóerős lett. Így nem csoda, elkezdett versenyeket nyerni. A rendezők és a versenyzők viszont elkezdek félni, hogy a nagy sebesség miatt előbb-utóbb baleset lesz."

Szeretnél versenykamionba ülni? Játssz velünk!

Címkék: retro hungary hungaroring kamion truck kamionverseny truckfest andrew frankl

Szólj hozzá! Facebook komment

Ülj be egy versenykamionba a Hungaroringen!

B. Capelluti 2016.08.18. 14:33

Életre szóló élmény egy bajnok mellett autóba ülni a Hungaroringen. Gyorsabb versenyautó jó pár akad, de kevés erősebb járművel találkozhattál a mogyoródi aszfalton. Most pedig csak rajtad múlik, hogy beülsz-e egy körre egy kamionversenyző mellé. És ha már ott vagy, kapsz egy páros belépőjegyet!

gopr1647.jpg

Címkék: hungary hungaroring élmény nyeremény kamion truck kamionverseny truckfest

Szólj hozzá! Facebook komment

Mit keresnek a kamionok a versenypályán? II.

B. Capelluti 2016.08.09. 08:26

Magyarországon a legújabb kori, XXI. századi kamionversenyeket is jóval megelőzte a teherkrossz. Ebben építőipari és szállítással foglalkozó állami vállatok és pilótáik vettek részt, a V8-as benzines motorral szerelt platós teherautóikkal. Éppen nem használt lőtereken, külszíni bányákban kijelölt pályákon repkedtek a szovjet teherautók, melyek fülkéje mögé szerelt, szabad szemmel is vastagnak tűnő szerkezet volt hivatott szolgálni a borulásvédelmet. A teherautókrossz olyannyira része volt a hazai autósport életnek, hogy a mára kultfilmmé vált Autóversenyzők-ben is szerepelt. (Erről most éppen nem találok élő és beágyazható linket, senki se tartsa magában, ha talál ilyent! Addig is itt egy csokor archív képekből.)

Tegyük hozzá gyorsan, hogy úgy tűnik, mintha a szovjet-orosz teherszállító technika is autósportra termett volna! Senkinek sem kell bemutatni a Kamaz gyári dakaros csapatát, bár ők csak ritkán járnak körpályán.

 A ZIL-ek már a 70-es 80-as évek fordulóján, még hunyorítva sem tűntek űrtechnikának, mégis manapság is versenyeznek velük mindenfelé az Orosz Föderációban. Mondhatjuk, hogy a TEFU-k és az ÁÉV-ek végével csak mifelénk fellegzett be a teherautókrossznak!

Ha pedig a modern 1000 lóerősnél is erősebb kamionszörnyektől elkalandoztunk a szovjet/ex-szovjet autósport irányába, tegyünk még egy kis kitérőt. Orosz teherautók ezek is, csak nem ZIL-ek, hanem GAZ-ok. Az észt/balti truckrally bajnokságban ugyanis GAZ51-esekkel versenyeznek. Senkit sem untatnék a részletekkel, de a biztonsági bukóketrec újraértelmezéséhez hagynék időt. És persze a srácok nem normálisak, megmutatják, hogy ezekkel is lehet sietni.

Tavaly 25 év után tért vissza Magyarországra a Kamion Európa-bajnokság, mely újra óriási sikert aratott. A szervezőket ez arra inspirálta, hogy 2016-ban még érdekesebb, még színesebb programokkal kedveskedjenek a több tízezer rajongónak, nézőnek. Ennek egyik eleme, hogy a Kamion Eb és Fesztivál mellett, két másik nemzetközi versenysorozat – Blancpain GT Series és Swift Cup Europe - futamaira is sor kerül augusztus 27-28-án a Hungaroringen, melynek résztvevőivel a verseny előtt Budapesten is lehet találkozni.

Most először érkezik Magyarországra a Blancpain GT Series, mely olyan szupersportkocsik versenye, amik utcai kivitelben is ritkaságnak számítanak, versenyautóként pedig egyenesen kuriózumok. A sorozat magyarországi látogatása alkalmából augusztus 27-28. között a Kamion EB és Fesztiválon versenykörülmények között láthatják az érdeklődők a BlancPain GT Series csodajárgányait a mogyoródi pályán, azonban aki addig sem szeretne várni, már hamarabb is találkozhat a szupersportkocsikkal. Még a versenyhétvége előtt ugyanis láthatóak lesznek Budapesten ezek a luxusautók, – Aston Martin-ok, Audi R8-ak, Bentley-k, Corvette-ek, Lamborghini-k, McLaren-ek, Nissan GTR-ek, stb. – de nem csak egy sima kiállítás formájában! Látott már Bentley-t, Lamborghini-t, és McLaren-t? És ezeket egyszerre, egyetlen helyen, azonos időben? Talán Monte Carlo-ban, de azok „csak” utcai kivitelek voltak. Budapesten viszont valódi sportkocsikat láthatnak, hiszen ezekkel nem sétakocsikáznak, hanem versenyeznek – tehát sportolnak – is a pilótáik!

A Truck Race Promotion hosszas egyeztetéseket követően engedélyt kapott arra, hogy az augusztus 27-28-i versenyhétvége résztvevői közül a versenykamionok és a Blancpain GT versenyautók augusztus 25-e délutánján saját kerekeiken gördüljenek be a Hungaroringről Budapestre. Az M3-as autópályán, a Kacsóh Pongrác úton, a Kós Károly sétányon és a Hősök terén keresztül az 56-osok terén felállított parkolóig saját kerekeiken, saját motorjuk segítségével, egy igazán különleges, látványos és hangzását tekintve sem mindennapi konvojban fognak eljutni!

Több ezer lóerő vonul végig Budapesten 2016. augusztus 25-én, és ennek mindenki ingyenesen a részese lehet, aki kilátogat az M3-as autópálya bevezető szakasza feletti felüljárókra, a Városligetbe vagy az 56-osok terére.

A látványos csaták előtt közúti, vagy annál is lassabb tempóval, de a hangjukat teljes mértékben élvezve egészen közelről láthatók, hallhatók lesznek a szuperspotkocsik, illetve az 5000 Nm leadásra is képes, 40-ről 160 km/h-ra 5 másodperc alatt gyorsuló versenykamionok is! Akinek az ereiben akár csak egyetlen csepp benzin vagy gázolaj is folyik, vagy emlékszik a Convoy című filmre, annak nem csak a Hungaroringen, hanem augusztus 25-én a Városliget környékén is ott a helye!

Címkék: hungary hungaroring kamion truck kamionverseny truckfest

Szólj hozzá! Facebook komment

Mit keresnek a kamionok a versenypályán? I.

B. Capelluti 2016.08.06. 15:16

A kamionversenyzés is Észak-Amerikában honosodott meg először, ahol kezdetben gyorsulásban mérték össze erejüket az arra ráérő, vagy erre időt szakító sofőrök, később pedig beköltöztek az oválpályákra is. Talán az európai szemnek idegen az ilyen körözgetés, de a szórakozást, izgalmakat kereső amerikai közönség számára ez maga a mennyország, ahol egy helyben ülve gyakorlatilag mindent látnak, ami a pályán történik. Majdnem, mint a tévében, csak itt nem kell kisétálni a sörért a frigóhoz, hanem elég csak inteni a mozgóárusnak, és majd a sor széléről beadják. 

Címkék: hungary hungaroring truck kamionverseny truckfest

3 komment Facebook komment

Rampa Internacional da Falperra

B. Capelluti 2016.05.08. 00:51

Ezen a hétvégén van a Hegyi Európa Bajnokság egyik emblematikus futama, a portugál 37. Rampa Internacional da Falperra. Egyelőre - talán az esős idő miatt - nem úgy néz ki, hogy ezt a tavalyi mutatványt meg lehet ismételni. Fausto Bormolini egy kétszer egysávos hegyi úton ment 261 km/h-val. Oké, hogy a taliga veszi a lapot, és szépen forog kilencezer fölé, de meg Fausto nem kimondottan beszari, de könyörgöm, itt nincs bukótér. Itt egyik oldalon a hegy, másik oldalon a szalagkorlát honorálja a hibát.

Címkék: video hegyiverseny hill climb rampa da falperra

Szólj hozzá! Facebook komment

Augusztusban újra itt a Kamion EB és Fesztivál

edeleny beres 2016.04.06. 17:00

Kiss Norbi német csapattal és Mercedes-szel száll harcba a bajnoki címért

A tavalyi év sikereit követően 2016. augusztus 27-28. között ismét a Hungaroringen szurkolhatunk Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzőnknek. Az izgalmas versenyeket családi programok, koncertek és egy látványos betétfutam, a BlancPain GT Series teszi még színesebbé.

02a44184c4e46c7cfb48e3fb9113db35.jpg

„Tavaly történelmet írtunk, ugyanis negyed évszázad után hatalmas sikerrel tért vissza Magyarországra a kamionsport legkiemelkedőbb, leglátványosabb eseménye, a Kamion Európa-bajnokság. A hétvégére több mint 32 ezer néző látogatott ki, a Hungaroring remek házigazda volt. Jó hangulatú, látványos versenyeket láthatott a közönség, akik rendkívül aktívan szurkoltak hazánk büszkeségének, Kiss Norbinak. Az elmúlt év is bizonyította, hogy a magyarok kedvelik a technikai sportokat és hazánk hőseit. Idén hamarabb, a szezon közepén, egy hosszabb pihenőt követően érkezik a Hungaroringre a mezőny. A tavalyihoz képest még egy szintet feljebb léptünk, ugyanis a Suzuki Europe Cup mellett egy exkluzív futamot, a BlancPain GT Series-t is elhoztuk hazánkba, melyen a leggyorsabb luxusautók versengenek az első helyekért. Természetesen az autóversenyek mellett most is színes családi programok, hangulatos kísérőrendezvények és sok újdonság várja majd a látogatókat a kamionünnepre, melyen az idei évben több mint 50 ezer szurkolóra számítunk” – mondja Őry Tamás, a Truck Race Promotion Kft. ügyvezető igazgatója.3226b48b9b17afb7f4f271b2bb9a6f9a.jpg

Az idei szezon legnagyobb újdonsága, hogy a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbi a 2016-os évadot már nem az Oxxo Racing Team oldalán, hanem egy német csapattal, a Tankpool24 Racing Teammel folytatja. Norbi egy Mercedes volánja mögé ül majd be, de csak a körülmények változnak, a bajnok céljai ugyanazok.

„Úgy érzem, eljött a változások ideje, új kihívásokra van szükségem. Az Oxxo-nak nagyon sokat köszönhetek, velük értem el az eddigi legnagyobb sikereimet, amiért rendkívül hálás vagyok. Viszont pont a két egymást követő évben elnyert Európa-bajnoki cím az, ami miatt úgy gondolom, most kell új kihívások után néznem. Ezeket az eredményeket már nagyon nehéz, szinte lehetetlen lenne überelni, egy új csapatban viszont rengeteg új potenciál rejlik. Természetesen az ellenfeleim örülnek ennek a váltásnak, mert újra a nulláról indulok majd. Idén a német Tankpool24 Racing Team pilótája leszek, mely ugyan az elmúlt években nem volt túl sikeres, de idén új időszámítás kezdődik. Új technikai csapattal, új autóval, márkával és egy világhírű konstruktőrrel vágunk neki a szezonnak, ami kifejezetten motiváló számomra. Célunk, hogy versenyről versenyre egyre jobb eredményeket érjünk el és a Hungaroringen már akár a dobogóra is felállhassunk. Először mindenképp a csapatot kell biztos alapokra helyezni, lényeges az összekovácsolódás” – mesél izgatottan Kiss Norbi a váltásról.

_nur6469.jpg

Az Európa-bajnokság a kamionversenyzés csúcskategóriája, ugyanis ebben a szakágban világbajnokságot nem rendeznek. A látványos, a teljesítményeket és méreteket tekintve rendkívüli eseményen egyszerre 20.000 lóerővel dübörögnek majd a versenypályán a 12.412 cm3-s dízelmotorokkal hajtott, egyenként 1200 LE-s, 5,5 tonnás kamionmonstrumok. A Hungaroring pedig kitűnő terep arra, hogy ezek az óriások megmutassák, mire képesek.

„Anno 1985-ben a túraautó világbajnokság mezőnye avatta fel a Hungaroring pályáját, azóta nem történt megújulás, de ez idén megváltozott. Vadonatúj aszfalt és rázókövek várják majd a kamionokat, ami a látogatókra nézve is nagyon kedvező, ugyanis még látványosabbá teszi a futamokat. Valóban igaz, hogy a magyar közönség magyar pilótát szeret látni a pályán, még ha ez most német színekben történik is. A tavalyi versenynek köszönhetően jelentősen megugrott a kamionversenyzés nívója, melyet idén még tovább szeretnénk fokozni. Az Olimpiát követően, a szabadságok végén reméljük, hogy sokan kilátogatnak a ringre és abban is bízunk, hogy Norbiék lehetőségük szerint megkímélik az új aszfaltot” – mondja mosolyogva a Hungaroring megújulásáról Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

951c8c1253be95154ec1ccfead590b87.jpg

Pénteken egy rendhagyó „pályabejárás” várja az érdeklődőket, melyen izgalmas kulisszatitkokba is betekintést nyernek a látogatók, majd szombaton és vasárnap egy-egy időmérő edzést és két-két futamot szurkolhatnak végig a kilátogatók. A teljesen új borítású versenypálya a tavalyinál is szebb látvánnyal és izgalmakban bővelkedő futamokkal vár mindenkit. A szervezők a magyar érdekeltség miatt idén is teltházas versenyekre számítanak, és arra készülnek, hogy igazi fesztiválhangulat kerekedik majd a magyar pályán.

A jegyek értékesítése már elindult, érdemes már most bejegyezni a naptárba az időpontot: 2016. augusztus 27-28. – Kamion EB és Fesztivál – Hungaroring

Szólj hozzá! Facebook komment

Újra kamionok a Hungaroringen!

edeleny beres 2015.09.03. 10:33

Negyed évszázadnyi szünet után, hétvégén újra kamionversenyt rendeznek a Hungaroringen.

Az elmúlt években szinte minden elérhető nívósabb autósport sorozat tiszteletét tette már hazánk Forma1 - es pályáján: a WTCC és DTM mellett most végre az FIA ETRC Kamion Európa-Bajnokság mezőnyét is láthatjuk Magyarországon. 

10700751_846296735392229_9063683243354711870_o.jpgVersenykamion akkor és most.

25 év bizony nem kevés idő, a visszatérést pedig egy óriási, kétnapos kamionfesztivállal ünnepli a Ring. A kamionversenyeken kívül számos más programmal, koncertekkel és ingyenes buszjáratokkal várja a kilátogatókat. 

_ms_9126.jpg

A kamionverseny - más futamokkal ellentétben szó szerint kétnapos lesz, mindkét nap (szombaton és vasárnap is) lesz külön időmérő és 2-2 verseny is, melyen mind a négy alkalommal 11 kört teljesít majd a mezőny. Betétfutamként a Suzuki Kupa versenyautói küzdenek egymással, de a megváltott belépőjeggyel látogatható a depó és a kamionkorzó is. Emellett szombaton drift bemutatót, vasárnap pedig Veres Zoltán műrepülését láthatjuk majd a célegyenesben (és felette).

kamion.png

 

A WTCC-hez hasonlóan a kamionos szurkolóknak is megvan a saját "Norbijuk': a tavalyi bajnok és az idei éllovas Kiss Norbi is ott lesz a hungaroringi futamon. Számára nem ismeretlen a pálya, hiszen 2013 - ban már végigdriftelte kamionjával a ringet. 

060kamion_1.JPG

„Évek óta arra várok, hogy hazai pályán, hazai közönség előtt versenyezhessek, s nagyon örülök neki, hogy éppen most lesz rá lehetőség, amikor a sikereknek köszönhetően még nagyobb figyelem irányul a sportágra.  Afelől nincs kétségem, hogy a verseny látványos lesz, és az eredményt illetően is optimista vagyok, mert nemcsak az én vezetési stílusomnak fekszik a Hungaroring, hanem a járművemnek  is. Biztosan előnyt jelent majd a hazai pálya előnye” – mondta Kiss Norbert.

A nagyok mellett a kicsikről sem feledkeztek meg a szervezők, seregnyi programmal várják a gyerekeket is. A koncertekről, kiállítókról és a programokról itt található bővebb felsorolás: http://kamionfesztival.hu/programok/

A verseny időterve itt: http://kamionfesztival.hu/idoterv
A belépőkről pedig itt olvashattok bővebben: http://kamionfesztival.hu/jegyvasarlas

  

Szólj hozzá! Facebook komment

Népünnepély a Nürburgringen

edeleny beres 2015.06.29. 08:51

Kiss Norbi ismét élen a pontszerzésben
 

A magyar versenyző szerezte a hétvégén a legtöbb pontot a Kamion Európa-bajnokság német futamán, amelyre 114 ezren látogattak ki. Kiss Norbi hétvégéjének mérlege: két pole pozíció és két győzelem.

industry_paddock1.jpg

A Nürburgringen pénteken rendezték az időmérő futamot, ahol Kiss Norbi volt a leggyorsabb, így ő rajtolhatott a pole pozícióból a szombat reggeli első versenyen.

“A rajtot sikerült viszonylag simán elhozni, mögöttem Lacko, Hahn küzdöttek a második helyért” – mesélte a címvédő.

A csatából a cseh pilóta jött ki jobban, és meg tudta tartani második helyét a futam végéig, sőt, az utolsó körökben közeledett Norbira, viszont utolérni nem tudta. A magyar pilóta így rajt-cél győzelemmel nyitotta a jubileumi, 30. Kamion Európa-bajnoki versenyhétvégét a Nürburgringen. Mögötte Lacko és Hahn végeztek a dobogón.

norbert_kiss_on_podium.jpg

A második futam nagy balesettel indult: Hahn meglökte Reinertot, aki nekiment Lackónak, Ellen Lohr pedig eltalálta Lacko hátsó kerekét, és a levegőbe repült kamionjával. Bár látványos volt az "ugratás", és rendesen össze is tört a német versenyzőnő kamionja, személyi sérülés nem történt.

_ms_9126.jpg

“Engem szerencsére nem érintett a karambol. Már az első kanyarokban előztem kettőt, majd később Steffie Halmon is átküzdöttem magam, így az ötödik helyre kerültem Hahn mögé. Nagy csatában viszont vele nem kezdtem, most már a biztos pontok a fontosak” – mondta a magyar versenyző.

Vasárnap is a Pole pozícióból kezdhette az első futamot Kiss Norbi, és ismét rajt-cél győzelmet aratott, ezúttal nagy előnnyel a mögötte zajló csaták miatt. A második futam rajtja is balesettel indult, de ismét kimaradt belőle Norbi, sőt, előre is lépett hármat a nyolcadik helyről, majd pár kanyar után megelőzte Reinertot, így feljött a negyedik helyre Vrsecky mögé.

_ms_9196.jpg

Ezen a hétvégén is Kiss Norbi gyűjtötte a legtöbb pontot a mezőnyből, ezzel tovább növelte előnyét a tabella élén. A jubíleumi 30. Nürburgringi kamionverseny különdíját is Norbi kapta, így 2015-ben ő lett Németországban az "International Truck Master".

_nur6469.jpg

Az Európa-bajnokság következő állomása augusztus utolsó hétvégéjén a csehországi Most lesz, majd a rákövetkező hétvégén, szeptember 5-6-án a Hungaroringen hazai közönség előtt versenyezhet a kamionsport kimagasló tehetsége.

Forrás: Just Creative

Szólj hozzá! Facebook komment

Hétvégén a legpatinásabb helyszínre érkezik a kamionsport elitje

edeleny beres 2015.06.26. 17:15

Motorsport in XXL: Kiss Norbi az évad legnézettebb futamán, a Nürburgringen

 

Kiss Norbi a nogaroi futamgyőzelmeket követően június 26-28. között az év leglátogatottabb versenyhétvégéjén, a Nürburgringen növelheti tovább előnyét. A német megmérettetést követően már csak egy futam és szeptember 5-6. között újra a Hungaroringen dübörög a Kamion EB és Fesztivál.

rk4_7456.jpg

A kamionsport szerelmesei most hétvégén immáron 30. alkalommal élvezhetik a hatalmas gépszörnyek látványos összecsapásait az évad legkiemeltebb versenyén, a Nürburgringen. A motorsport legnívósabb ünnepére mindig óriási tömeg látogat el, a német futam nem csupán egy verseny, hanem egyben kiállítás, lélegzetelállító show, az egyik legnagyobb családi fesztivál. Valóban „Motorsport in XXL”! Bemelegítésnek mindenképp tökéletes lesz, hisz’ szeptember első hétvégéjén hasonlóan fantasztikus élményben lesz részük azoknak, akik kilátogatnak a hungaroringi Shell Kamion EB és Fesztiválra.

rk7_3852.JPG

„Szenzációs érzés volt, hogy Nogaro-ban kétszer is felállhattam a dobogó legfelső fokára, igyekszem a most következő német futamon is hasonlóan jó eredményeket elérni, és ezzel egyre közelebb kerülni a címvédéshez. A nürburgringi pálya nem a legkönnyebb, sőt most a hőmérsékletkülönbséggel is meg kell küzdenünk, ugyanis a francia kánikula után itt csupán 12 fok körül van. Igyekszünk megtalálni a legmegfelelőbb beállításokat, a mai autóztatás meg az ezért járó plusz edzés, és a következő szabadedzések is kiváló alkalmakat biztosítanak erre. Nagyon szeretjük ezt a pályát, a környezetet és legfőképp a hangulatot. Valami hasonlóra számítunk a magyar futamon is” – mondja mosolyogva Kiss Norbi.

rk7_1513.JPG

A hétvégi német versenyt követően egy hosszabb nyári szünet vár a pilótákra, majd augusztus végén kezdetét veszi a nagy hajrá. A Cseh Nagydíj után szeptember 5-6. között érkezik a legkülönlegesebb és legjobban várt futam, ugyanis 25 év után visszatér a Kamion EB és Fesztivál a Hungaroringre egy hatalmas családi hétvége keretében. Érdemes már most megvenni a jegyet és bejegyezni a naptárba az időpontot.

Forrás: Just Creative

Szólj hozzá! Facebook komment

Bergrennen Hemberg

edeleny beres 2015.06.17. 17:15

 Vargagixxxer hegyiversenyen járt, melyről ezúttal nem csak videót, de egy nem rövid eszperenete rettenetet is küldött nektek. 

Bergrennen Hemberg - veszedelmes, kegyetlen szerkezetek repesztenek hegynek fel! Gyere, legeltesd meg szemedet!

Megleltem eme versenyt, Bergrennen Hemberg, melyen egy rendes, emberes hegyre verethetnek meredeken felfele, lejtmenetet nem vesznek, nem tehettem egyebet, meg kellett lesnem. De nem jelent meg segedelem, merre kell keressem, merre mennek Hembergben. Ellenben egy hete megleltem, de megrettentem: ezek nem mennek meredeken, meg nem messze, ezer ember termete egy verseny fejezete. Nem-nem, ez nem lehet, nekem rendes, emberes verseny kell! De reggel felkeltem, egekbe meredtem, Wetter kellemes, elmegyek, legyen. Nem repestem. Megtettem hetvenezer medvemelltermetet, fertelmes messze kellett kedves szerkezetemet letegyen, s negyven percet kellett meneteljek egy kellemes helyet keresve, meg le kellett pengessek (nektek) ezreseket (nem keveset), ezzel engedtek be. Lestexeltem, bementem, rejtekhelyet kerestem, s leltem, megtelepedtem, s rettenetesen kellemeset nyeltem! Lehet nem messze mennek, meg keveset, de ember, ezek eszement szerkezetek, ezer meg ezer pej ereje lett beleszerkesztve ezekbe! Be kell reccsentsek! Ezek nem mennek, ezek cseszd meg repesztenek, fejed leszeded egy-egy egyenesben! Meg nem nehezek, le lett teljesen szedve, melyek nem kellenek ezen versenyhez. Ez veszedelem, ezek kegyetlen mennek, eszed elereszted! Nem csermely sebbel menetelnek felfele, embertelen, ezek ezerrel repkednek felfele. Ejj! Egy meg egy meg egyszer verethettek versenyben felfele, rengetegen mentek. De nem lett teljesen meg. Egy rettenetes felleg elverte. Elvert engemet, rettenetesen esett, menetelhettem szerkezetemhez rengeteget, fenekem teljesen elnedvesedett! De nevetek! Kellemes versenyt leshettem meg, s ezennel te, kedves netem engemet meglelt emberem, legeltesd szemedet, lengesse meg szellemedet, rengesse meg rendesen lelkedet ezen verseny, melyen ez' legszebb, legveszettebb perceket, meg legesztelenebb hegyre tervezett szerkezeteket ezennel egybeszerkesztettem neked! LESD MEG! S TERJESZD!

 

Szólj hozzá! Facebook komment

Pályabejárás Norbival a Zöld Polokban

B. Capelluti 2015.05.15. 19:06

A WTCC idén a legendás Zöld Pokolba is ellátogat. A pálya fogalom, egy kör úgy 9 perc. A versenyzők közül alig van valakinek nürburgringi tapasztalata, ettől kicsit kiegyenlítettebb lehet majd a mezőny. (Sabine Schmitz kivétel, ő nem megy szezont, de kis túlzással ezen a pályán él: állítólag bő 40 ezer kört ment már itt, ő mondjuk egy Ford Tranzittal is tud 10 perc körüli időt menni)

Mutatjuk, milyen ez a menet belülről Norbival. (Tudjuk, több körből van összevágva a videó, de akkor is látványos.)

Címkék: video nürburgring wtcc michelisz zengőmotorsport

3 komment Facebook komment

süti beállítások módosítása